• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer 2 jämfört med GMT?

asimovfan

Omega
Hej , Är lite inne på en nyare explorer 2 men eftersom Rolex även säljer GMT- modellen så funderar jag lite på vad som skiljer dem åt urverksmässigt. Sen undrar jag lite hur det kommer sig att de har två så olika modeller med en andra tidszon som komplikation? Misstänker att många här inne sitter på svaren
 
3186 i 116710 och 3187 i 216570

This.
216570 är ett verk som är närmst identiskt förutom att det förstorats för att se till att datumvisningen inte hamnar för långt in i tavlan.
Men rent funktionsvis så är det ingen skillnad.
Vill du ha vridring och mindre klocka, eller fast ring och en större klocka är vad det summeras till!

Jag har själv en 216570 och är otroligt nöjd!
 

asimovfan

Omega
This.
216570 är ett verk som är närmst identiskt förutom att det förstorats för att se till att datumvisningen inte hamnar för långt in i tavlan.
Men rent funktionsvis så är det ingen skillnad.
Vill du ha vridring och mindre klocka, eller fast ring och en större klocka är vad det summeras till!

Jag har själv en 216570 och är otroligt nöjd!
Jag gillar 42mm som storlek, har en Tudor Pelagos men gillar att Explorern bygger lite mindre på höjden och sen älskar jag urtavlan! Svart eller vit tavla är dock frågan, måste säga att det är svårt...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar 42mm som storlek, har en Tudor Pelagos men gillar att Explorern bygger lite mindre på höjden och sen älskar jag urtavlan! Svart eller vit tavla är dock frågan, måste säga att det är svårt...
Det går ju att byta mellan vit och svart, så det är ingen big deal tycker jag.
 
Topp