• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Beror på hur hans medverkan sett ut under åren då antar jag. Jag tror inte att han är kvar där eller att han var i Readly speciellt länge men ja, en principsak för mig. Dålig kassa och hans namn klingar inte bra i mina öron. Jag är inte inläst på Readly alls mer än så men det räcker för min del.
Kollade dem på Allabolag samt deras egen sida för investerare och tycker det ser ut som ett sjunkande skepp!
https://corporate.readly.com/sv/investerare/nyckeltal/

Kommer inte teckna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kollade dem på Allabolag samt deras egen sida för investerare och tycker det ser ut som ett sjunkande skepp!
https://corporate.readly.com/sv/investerare/nyckeltal/

Kommer inte teckna.

Jag fortsätter bomba på med korkade frågor :) Men har inte OMX någon typ av miniminivå eller process att godkänna bolag som ska introduceras? Tänker att det verkar ju en smula dumt att plocka in bolag som står på randen till konkurs i närtid. Ber om ursäkt om jag sänker nivån i tråden :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Själv kommer jag aldrig röra något som Sebastian Ahlskog varit och lagt sina smutsiga fingrar på, någonsin igen.
54C07529-3611-435E-8892-52FA17DCADAC.jpeg

Ganska säker på att hans anställning aldrig började. Vilket om något är ett sundhetstecken.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag fortsätter bomba på med korkade frågor :) Men har inte OMX någon typ av miniminivå eller process att godkänna bolag som ska introduceras? Tänker att det verkar ju en smula dumt att plocka in bolag som står på randen till konkurs i närtid. Ber om ursäkt om jag sänker nivån i tråden :)
Ingen fara! Jag är inte expert på att värdera företag utan brukar bara titta på det mest fundamentala, som hur mycket pengar de drar in och hur vinsten ser ut. Sen funderar jag på om det är en tjänst/produkt jag själv skulle kunna tänkas använda och om den har framtiden för sig.

I det här fallet är det väl förhoppningar om framtida inkomster som värderas men jag kommer som sagt inte att investera i dem.
 

demondave

Rolex
Öppnade KF och köpte mina första Tesla idag, hela 2 st :D Går ju helt emot min ISK som är tråkig och (vanligtvis) utdelande, men vafan, gillar ju bilen!
 

Ketan

Cartier
Inte helt oväntat att tech rekylerar neråt efter en stark uppgång de senaste månaderna. Fortsätter det ner imorgon tar jag och passar på och köper lite fler aktier i Microsoft, Adobe osv. Snart kommer tidningsrubrikerna: ''Såhär gör du för att parera en börsnedgång'' och då vet man att det vänder upp inom kort :D
 

aadde81

Cartier
Nu har jag fått mitt första mail från Avanza med erbjudande om att teckna en ny aktie, Readly. Vad finns det att säga om detta? Någon som kommer att haka på? Är storleken på det som diverse fonder åtagit sig att köpa på något sätt en fingervisning om en bra aktie, eller är det här standard?
Skärmavbild 2020-09-08 kl. 12.07.53.png

Precis som med ljudböcker är detta en affärsidé med framtiden för sig. Men man ska vara medveten om att det är ett bolag som satsar på tillväxt och bränner pengar. En högriskaktie som man kanske kan krydda portföljen med. En länk till Hernhags tankar:
https://www.privataaffarer.se/hernhag-teckna-heta-readly/
 

zeke_varg

Omega
Jag kör just nu lysa och opti även om jag följer börsen varje dag. Tycker att börsen är övervärderad och vågar inte stoppa in men vem fan är jag att tro att jag vet att börsen ska ner?

nu ska jag öka på sparandet varje månad och funderar på om jag kastar bort pengarna med autolösningar som lysa/opti. Jag hade ju egentligen hellre ägt aktier. Bättre än inget har jag tänkt.

en del av sparandet är på 15 års sikt. Andra delen 5år-

Några tips tas tacksamt emot!
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Mer än dubblat värde sen förra året anser dom, men finns inget som motiverar detta.
Hard pass.

Håller med de har problem att tjäna pengar och redan gått upp en hel del. Är osäker på affärsidén som det ser ut nu och detta bolag är inte lika hype some tex Spotify som alla kan relatera till. Börsen är i ett surt läge också och sånt kan sänka riskaptiten för många.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Håller med de har problem att tjäna pengar och redan gått upp en hel del. Är osäker på affärsidén som det ser ut nu och detta bolag är inte lika hype some tex Spotify som alla kan relatera till. Börsen är i ett surt läge också och sånt kan sänka riskaptiten för många.
Sen ska man inte glömma att det finns konkurrenter med ekonomiska muskler som Readly bara kan drömma om.

https://support.apple.com/en-us/HT209514
 

aadde81

Cartier
Kul att Millicom börjat röra på sig. Det har man väntat på ett tag.
Ja verkligen, dubbelt kul att mina Loomis har börjat röra på sig också. Tillsammans med flera fastighetsbolag har de verkligen testat mitt tålamod i sommar. Får se hur mitt nya bottenfiske utvecklas framöver, Lundin Energy och Tethys oil.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tesla är lite kämpig att äga just nu. Vollan är mycket dålig för både blodtryck och humör. Jag ska nog sälja 2/3 inom någon dag faktiskt.
 

Heimby

Cartier
Tesla är lite kämpig att äga just nu. Vollan är mycket dålig för både blodtryck och humör. Jag ska nog sälja 2/3 inom någon dag faktiskt.
Det kommer du nog ångra. Dock om du inte kan sova om natten eller tänker på Tesla hela tiden har du för mycket kapital investerat i dem. Sälj isåfall till du känner dig säker. :)
 

Heimby

Cartier
Tesla går eg emot alla mina principer. Jag tyckte de var övervärderade redan vid ipo. Ändå har jag ägt dem hela tiden. :)
Hur länge har du ägt dem? Känns ju inte smart att slänga en vinnade häst eller vafan man ska kalla det:D
Är det bara jag som blir löjligt glad när ISK:n spränger en 100k-gräns? Bra dag idag, men vet ju att den kan trilla under imorgon. Ändå nåt psykologiskt när jämna fina tal sprängs.
Inte nått dit än (om man räknar i en depå) men det lär nog inte ta så lång tid:) Kan nog vara mycket kul att se ett sammaställt nummer. Men då måste man ju kunna ha is i magen sedan när det går minus med någon större siffra:D
 
Senast ändrad:
Topp