• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag var golvsäljare i en elektronikbutik i Nacka fick jag både en och fem uppskattande kommentarer över min SMP, snittade väl två kunder/månad, ofta sådana med egna lite finare klockor. Nu sitter jag på företagssidan i en butik norr om stan och där är det betydligt mindre uppskattande kommentarer, kanske för att folk förväntar sig en schysstare klocka på en sådan med mitt nya jobb?

Jag saknar det likväl, var alltid trevligare att prata om klockor än köksfläktar.
 

Jojjegbg

Breitling
Personligen brukar jag kommentera andras klockor så ofta jag kan eftersom de flesta uppskattar detta. Riktigt roligt när man kan göra någon glad och framförallt om de är entusiastiska vad det gäller klockor. Faktiskt fått mest kommentarer om min väldigt gamla konfirmationspresent, Certina DS Pro.
 

F-L-P

Panerai
Det händer då och då att jag får lite kommentarer från kunder som har liknande klockor själva, de är alltid kul tycker jag. Dock får jag bara kommentarer när jag bär min GMT2C aldrig på min Daytona visserligen är den i guld så folk utgår väl ifrån att den är fake. En annan grej jag tänkt på också när vi pratar om de här är att (enligt min erfarenhet) Daytona ägare nästan aldrig kommentar klockorna jag har på mig, dom är också ganska ointresserade av vad dom själva bär, (typ jag hade 100k över så de blev en sån här klocka vad de nu är.) När jag säger fin klocka så får man ett tack tillbaka. Medans framförallt bärare av subs och gmt är mycket snabba att kommentera mina klockor och blir också gladare av att få komplimanger för sina klockor av mig. No diss till Daytona ägare hehe jag är själv än :) men en lite reflektion jag har gjort.

Någon gång då och då, men ytterst sällan.

En dyr klocka betyder inte att man är intresserad av klockor, brukar oftare vara om någon har en obskyr 70 tals guld kloss med massa färg, gärna i sunkigt orginalskick, som tyder på att det finns intresse.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Själv är jag som en snok och ögonen dras som en magnet till folks handleder nästan lite sjukligt, men sant. Dock lite dålig på att själv ge kommentarer, men efter några glas kan jag ofta inte hålla käft:banghead:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig fått det, fram tills idag! Och då har jag en Sub som ingen har kommenterat än. Satt i kassan på ICA när en tant i 85-årsåldern sa "Jag ville bara säga vilken fin klocka ni har, väldigt stor och rejäl!" om min SKX007. Väldigt underligt men samtidigt kul. :D


She she, she want it, I want to give it to her
She know that, it's right here for her
I want to, see you break it down
I'm ballin', throwing money around
 
Satt i matsalen på jobbet förra veckan, då en kollega slängde ut sig "äkta fejk eller" (syftade på min BB), blev ganska pinsam tystnad.
efter det så gör jag allt jag kan för att undvika personen ifråga :)
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Egentligen bara en gång för min Parmigiani Toric Chrono på jobbet. Killen som kommenterade hade just varit i New York och köpt en Corum Admirals Cup Chrono för ett kanonpris. Det var när kronan var stark = Länge sedan...
 
Min 16013 inbringar en del kommentarer i stil med - Du måste tjäna multum! När man frågar vad dom menar så brukar svaret bli - En sån kostar väl över hundratusen. Pannan fick en del - öh, fan är det där för nåt. Brukar själv komplimera folk med schyssta ur dock inte på krogen där folk verkar bli förnärmade eller tror att man skall råna dom.
 
  • Like
Reactions: TiE

Belic

Cartier
Fått kommentarer från närmsta vänner & kollegor, men de vet o andra sidan att jag är klockintresserad. I övrigt har jag aldrig fått en kommentar på någon av alla mina klockor. Skulle vara kul om någon med intresse drog en kommentar, annars kan det vara :)

När jag berättar för mor att jag införskaffat mig en ny klocka byter hon ämne, hon brukar säga att hon inte gillar att prata om det :dead:

Så håll utkik efter mig nu! Blond P24 i Stockholm med en Daytona, kom fram o beröm så kan vi snacka klockor :cigar::facepalm:
 
  • Like
Reactions: jhm

BadkarsPiraten

Vacheron
Fått kommentarer från närmsta vänner & kollegor, men de vet o andra sidan att jag är klockintresserad. I övrigt har jag aldrig fått en kommentar på någon av alla mina klockor. Skulle vara kul om någon med intresse drog en kommentar, annars kan det vara :)

När jag berättar för mor att jag införskaffat mig en ny klocka byter hon ämne, hon brukar säga att hon inte gillar att prata om det :dead:

Så håll utkik efter mig nu! Blond P24 i Stockholm med en Daytona, kom fram o beröm så kan vi snacka klockor :cigar::facepalm:

Alla 08or är väl blonda P24or?
 

Danken

Friends of KS
Jag får i princip aldrig kommentarer om den klocka jag kör med (Explorer 214270). Vi pratade armbandsur en dag vid fikabordet och en kollega som köpt en klocka för ca 900 kr tyckte att hans var dyr. Jag kommenterade inte... Klockintresset bland mina närmaste kollegor är noll. Jag har sett att en kollega suttit och stirrat på min klocka när vi åt lunch men han kommenterade inte.

Har däremot sett bl.a Explorer II, någon Panerai, någon Bratte, en Daytona i guld/stål och ett par andra rolexar (mest i stål) på andra kollegor så det finns ett litet klockintresse här omkring. Någon annan kollega berömde en konsults Bratte i guld/stål, jag misstänker att han tyckte den såg dyr ut eftersom det var lite guld... Dessutom såg den onekligen ganska fet ut.
 

joca

Patek
2-Faktor
Fick en rolig kommentar på min 116710ln förra helgen...

En 35åring pratade mycket om klockor och han hade tydligen "haft massa Rolex men gillar bara Breitling egentligen"..
Han frågade om jag hade en Maserati "Som bilmärket" när han fick se min klocka på nära håll, lite skoj :)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Är på semester med fyra polare, alla grabbar. En av killarna har lånat sin brors Ingersoll, någon hemsk jävla pjäs med synligt balanshjul. Men det bästa av allt är att pushersen ändrar datum och dag på klockan, och inte har någon funktion för att ta tid alls.

Så när alla andra börjar ge honom komplimanger för att den är "så jävla snygg" och jag sitter där med min nya Sinn 358 så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Förmodligen gråta. Och skaffa vänner som har lite bättre smak...!
 

Bilagor

  • IMG_20150808_233516.jpg
    IMG_20150808_233516.jpg
    146.8 KB · Visningar: 320
  • IMG_20150808_233541.jpg
    IMG_20150808_233541.jpg
    137.3 KB · Visningar: 322

HasseW

Panerai
2-Faktor
Är på semester med fyra polare, alla grabbar. En av killarna har lånat sin brors Ingersoll, någon hemsk jävla pjäs med synligt balanshjul. Men det bästa av allt är att pushersen ändrar datum och dag på klockan, och inte har någon funktion för att ta tid alls.

Så när alla andra börjar ge honom komplimanger för att den är "så jävla snygg" och jag sitter där med min nya Sinn 358 så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Förmodligen gråta. Och skaffa vänner som har lite bättre smak...!
Den där Ingersoll är dessutom fejk, annars skulle den inte ha pushers för datum och dag. Typiskt!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Sånt ska man inte berätta!
Personer som inte är klockintresserade är alltid väldigt nyfikna på prislappen av erfarenhet. Märkligt... Och alltid samma visa, typ. Kör en bil för 200.000.

Jag kör i alla fall alltid på "nej då, jag fick den till ett riktigt bra pris". Hatar när den diskussionen ens uppstår, vem fan har pengar på fickan liksom? Herregud...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hade för 5-6 år sedan en Daniel Wellington, köpte den flera år innan "alla andra", såg inte någon med en likadan klocka på hela året jag hade den faktiskt, till skillnad från hur det ser ut nu... Iallafall, fick så sjukt mycket kommentarer för den klockan av alla möjliga personer. Hade samtidigt en omega SMP som jag varierade med som aldrig blev kommenterad eller uppmärksammad. Kan tilläggas att jag var tonåring och ingen jag kände eller umgicks med hade någon koll över huvudtaget :woot: tragiskt :banghead:
Grymt faktiskt, när släppte DW sin första klocka? Tvivlar iaf inte på att du köpte den "flera år innan alla andra". Du är lite av en unik trendsättare du.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har fått en hel del komplimanger för mina klockor. Dom som varit mest populära hos folk har varit följande: Breitling SOH på mesh fick en ofta kommentarer, mest från tjejer.
Breitling Superocean 44 med guld bezel, den var en riktig blickfångare, många som glodde sönder sig men inte många som faktiskt vågade säga något. Bara några polare som utbrustit "fet klocka!" utan att ha en aning om vad ens Breitling är.
Tudor Fastrider Blackshield är dock den klocka jag tveklöst fått allra mest komplimanger för, den var mycket populär hos båda könen.
Slutligen Breitling Chronomat 44.. Drar mycket nyfikna blickar men aldrig fått en kommentar mer än "Sälj den, den ser för dyr ut." från morsan och "Mmhmm älskling, den var väl fin, så länge du är glad." från frun :|
 
Topp