• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

KenKun

Patek
2-Faktor
I fredags satt jag på "Peppar" på Torsgatan och käkade middag med en kompis. Det är ju rätt trångt där inne och alla sällskap sitter liksom nästan i knäet på varandra och bredvid mig och min kompis sitter två andra grabbar och dricker öl. Plötsligt lutar sig den ena killen fram till mig och pekar på min handled. "Alltså, ursäkta mig men det råkar inte vara en Milgauss med blå urtavla som du har där?".

Eftersom Milgaussen kanske inte är den mest iögonfallande Rolexen så är i alla fall jag sjukt glad när någon känner igen den och speciellt den blåa.
Kul!
Vad rockade de själva för klockor?
 

Bylund

Friends of KS
Har nog aldrig fått en riktig kommentar från någon främling eller någon som inte känner till mitt intresse. Däremot tycker jag att man kan få lite menande blickar ibland, alltid från folk som själva bär en klocka som tyder på ett visst klockintresse. Det finns visserligen en risk i att jag tolkar detta fel och att ett antal hens tycker att jag är en mycket märklig människa med ett otroligt klumpigt sätt att flirta..
 

luddviig

Panerai
Av min flickvän, vänner och familj brukar kommentera och se ibland om jag har en ny klocka. Men aldrig någon helt främmande människa.
 
L

LadyA

Guest
Har nog aldrig fått en riktig kommentar från någon främling eller någon som inte känner till mitt intresse. Däremot tycker jag att man kan få lite menande blickar ibland, alltid från folk som själva bär en klocka som tyder på ett visst klockintresse. Det finns visserligen en risk i att jag tolkar detta fel och att ett antal hens tycker att jag är en mycket märklig människa med ett otroligt klumpigt sätt att flirta..

Hahahaha! :hilarious:
 

oggemon

Omega
Jag tyckte mig skymta en 1016 på en killes arm härom kvällen i väntan på tunnelbanan. Den gömde sig under jackan lite grann och jag sa något i stil med "schysst Explorer". Men han mumlade någonting och gick på tåget, tydligt åt något annat håll än mitt.
Det känns som att många är liksom lite blyga och att vi inte har den där kulturen i Sverige.
Själv får jag bekräftelse väldigt sällan från folk om mina klockor
 
  • Like
Reactions: JLW

Tuktuk

Patek
2-Faktor
"Vanligt folk" vet nog inte vad en PP eller AP är. Däremot brukar en del blänga surt när jag har min 116710LN på mig. I övrigt har det aldrig hänt.
När vi var i Taormina förra sommaren då var det en antikhandlare längs huvudgatan som hade en trippel six SD på handleden så jag gick in och fastän jag nästan stack min 16600 under näsan på honom, sa han inget :bored:.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag komplimerade en kille på en middag i torsdags för hans SMP, och frågade om han var intresserad.
Han sa att han gillade denna, men att det var en present och att han egentligen var ointresserad MEN att ganska många hade frågat om han var intresserad.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Har aldrig fått mina klockor uppmärksammade, men suttit i sällskap där betydligt billigare parfymklockor på vänners armar fått kommentarer när jag sitter där med något bättre på armen och förblir obemärkt... :D
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Jag komplimerade en kille på en middag i torsdags för hans SMP, och frågade om han var intresserad.
Han sa att han gillade denna, men att det var en present och att han egentligen var ointresserad MEN att ganska många hade frågat om han var intresserad.
Jag har lärt mig att aldrig fråga folk med SMP om deras klocka. Finns så oerhört många ointresserade som kör den klockan och kollar snett på en när man ger dem en komplimang.
 

Andy McB

Rolex
Får rätt mycket kommentarer för mina Zodiacs. Cool, snygg, läcker, fräck tillhör väl majoriteten av kommentarerna. Oftast med tillägget; vad är det för nåt? Dock inget negativt ännu :)
 
  • Like
Reactions: MAK

christian-h

Vacheron
2-Faktor

MJ24

Patek
2-Faktor
Senast i Rom för ett par veckor sedan fick jag en positiv kommentar på min AP 15300 av chauffören till bilen som hämtade oss vid flygplatsen. Själv bar han en Exp2 i vitt.
 
Fått en del kommentarer på min SKX007a som jag brukar köra på fredagar. I princip alla har förr eller senare undrat vad den kostar ("den ser dyr ut"). Och en gick och köpte en SKX009a som första "riktiga" klocka efter att ha pillat på den och fått veta att Seikos är så trevliga i prissättningen. :) Och nu verkar han också ha fastnat i träsket.

Ska bli spännande att se vad som händer när min speedy kommer.
 
Tyvärr får jag väl säga då kommentarerna på min 16613 inte var av det "trevliga" slaget. - Öh kompis, är den äkta? - Hur mycket kostar den? Båda kommentarerna fällda av för mig helt okända typer som gärna ville titta närmare på den.
Nu är den såld och Pannan har hittills klarat sig.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rockar SMP, uppskattar när jag får frågor på den. Brukar även försöka ge komplimanger när jag ser den på andra men alltsom oftast är det bara fågelholk tillbaka.
 

MånsT

Rolex
Fått en del kommentarer på min SKX007a som jag brukar köra på fredagar. I princip alla har förr eller senare undrat vad den kostar ("den ser dyr ut"). Och en gick och köpte en SKX009a som första "riktiga" klocka efter att ha pillat på den och fått veta att Seikos är så trevliga i prissättningen. :) Och nu verkar han också ha fastnat i träsket.

Ska bli spännande att se vad som händer när min speedy kommer.
Lustigt att "normalt folk" (;)) tycker att enkla Seikos ser dyra ut. Vad sa dem när du berättade att det var en Seiko?
 

Mankebank

Cartier
Jag har fått några kommentarer om min EZM3, men då enbart från andra entusiaster som pratat om hur ovanligt det är att se en Sinn.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nu var det fan en evighet sedan någon ens sa något positivt om mina klockor. Djäfla apskaft! :mad:
 
  • Like
Reactions: jhm

Yrsnö

Cartier
Händer ofta bland kollegor och chefen(som också är klockintresserad, rockar en Planet Ocean), alltid någon som noterar att jag bytt armband. Annars har speedmastern fått en del positiva kommentarer från oinvigda som brukar tycka det är häftigt när man berättar vad det är.
Min gamla 60-tals Omega Geneve fick kommentaren "riktigt snygg vintage Omega du har" på krogen en gång, han var såklart klockintresserad =)
 
Lustigt att "normalt folk" (;)) tycker att enkla Seikos ser dyra ut. Vad sa dem när du berättade att det var en Seiko?
Ja, det är verkligen lustigt. Jag blev lite paff när jag fick frågan första gången och var nära på att svara "Mycket mindre än du förmodligen tror" men lät bli. De flesta har blivit förvånade över att det var en Seiko. Men en del lägger inget värde i det alls. Tror att det är bara bland oss "mindre normala" (;)) som Seiko är ett starkt varumärke. Hos "normalt" folk är typ Michael Kors större, tyvärr.
 

tossefar

Cartier
Mest komplimanger får (precis som för ovan) min skx007. Kan det vara för att den med sina rejäla storlek är svår att missa? Aldrig fått kommentar på någon av mina diskretare, betydligt dyrare, klockor...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Ja, det är verkligen lustigt. Jag blev lite paff när jag fick frågan första gången och var nära på att svara "Mycket mindre än du förmodligen tror" men lät bli. De flesta har blivit förvånade över att det var en Seiko. Men en del lägger inget värde i det alls. Tror att det är bara bland oss "mindre normala" (;)) som Seiko är ett starkt varumärke. Hos "normalt" folk är typ Michael Kors större, tyvärr.

This.
I allmänhetens ögon är rollerna ombytta - Seiko är deras motsvarighet till våra "parfymklockor".
 
Topp