• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på "dresskronograf"

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Blivit sugen på en kronograf som skulle passa bra till jobbkostymen. Då jag vill kunna ha den till vardags så ska den vara i stål, helst visare i guld för lite dressigare känsla.

Gärna begagnat, men vill inte lägga mer än 40k.

aqua terra Co-Axial Chronograph som bars i 50 shades of grey är fin, men blir nog svår att hitta under 40k.
Fifty-Shades-Omega-Seamaster-AT-002.jpg


Longines har alternativ:
e8f7327f43a3593bf07ed66b0918545f.image.175x320.jpg


Även sett att Hamilton har "Jazzmaster chronograph"er som ser trevliga ut, fast kanske trevligare med longines då de måste vara lättare att få reparerade/servade för mig som bor i sthlm.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Zenith är trevlig, finns det någon modell i stål som har guld eller någon annan form av "ädlelvisare"? Vill inte ha en ren sportkronograf, det segmentet har jag täckt med en gammal Carrera.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Tomas : tror att det blir svårt att hitta guldvisare på stål zenith då de brukar ha stål eller svarta visare på stål och guldvisare bara till guld modellen i normalfallet .
Men chronomaster modellerna av el primero har i allafall inget direkt sportigt över sig utan mera ett klassiskt lyxigt utseende ( ibland även med månfas)
 

johpe

Panerai
2-Faktor

Niklas

Rolex
2-Faktor
Klart du ska ha en IWC Portuguese ;)
En av mina stora favoriter.
Vita med guld visare hade referens 3714-01 men har bytt till 3714-45 för något år sedan då armbandet fick ett viklås istället för vanligt spänne.
Du kan få en för under 40.000 men då är de oftast 5-6 år gamla och då har de den gamla raka 4:an och gamla kronan med fisken på.
Men denna ligger på 40' och har den uppdaterade tavlan med böjd 4:a:
http://www.chrono24.se/iwc/portoghe...order=1&tab=pics&urlSubpath=/search/index.htm

Här är min, för dagen i svart armband men fungerar lika bra på brunt croc :)
image.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Klart du ska ha en IWC Portuguese ;)
En av mina stora favoriter.
Vita med guld visare hade referens 3714-01 men har bytt till 3714-45 för något år sedan då armbandet fick ett viklås istället för vanligt spänne.
Du kan få en för under 40.000 men då är de oftast 5-6 år gamla och då har de den gamla raka 4:an och gamla kronan med fisken på.
Men denna ligger på 40' och har den uppdaterade tavlan med böjd 4:a:
http://www.chrono24.se/iwc/portoghe...order=1&tab=pics&urlSubpath=/search/index.htm

Här är min, för dagen i svart armband men fungerar lika bra på brunt croc :)
image.jpg

Bara en liten rättelse. Det var för sent när jag skrev detta och jag kunde uppenbarligen inte räkna.
Om du vill ha en för under 40' så är den från runt år 2000-2005 och då är den lite äldre än 5-6 år.
Sorry
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tomas : tror att det blir svårt att hitta guldvisare på stål zenith då de brukar ha stål eller svarta visare på stål och guldvisare bara till guld modellen i normalfallet .
Men chronomaster modellerna av el primero har i allafall inget direkt sportigt över sig utan mera ett klassiskt lyxigt utseende ( ibland även med månfas)

Ska man vara riktigt anal så är zeniths visare av stål och rohdium, så det är nästan en ädelmetall :)
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Kan bara säga spara till en omega AT bättre / läckrare "sport dressade" finns inte enligt mig. :omega:
 
Topp