• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på nästa klocka

Malte

Omega
Går i tankar på en "ny" klocka. Den ska vara begagnad, vintage eller nyare spelar inte så stor roll.
Idag ser samlingen ut så här:
Rolex GMT Pepsi 16570
Rolex Sub 16610
Rolex Datejust vit 1601
Omega Speedmaster moonwatch

Jag har kikat lite efter en Exp II och hittar jag en till rätt peng så köper jag nog den. Men det känns inte speciellt spännande :)

Några roliga förslag på vad jag bör leta efter?
 

Wiliamo

Panerai
Fin och mångsidig samling redan nu! Är det främst Rolex du är intresserad av, eller finns det annat som lockar? Tycker annars inte du är helt fel ute med tankarna på en Explorer II, 16570 är ju grym och skulle helt klart passa bland dina sportrollar :)
 

Rojalisten

Panerai
Något dress med guld? Typ cartier tank? Du har ju redan några stridsvagnar, bryt trenden och köp något mjukt och ömtåligt ;)
 

Malte

Omega
Fin och mångsidig samling redan nu! Är det främst Rolex du är intresserad av, eller finns det annat som lockar? Tycker annars inte du är helt fel ute med tankarna på en Explorer II, 16570 är ju grym och skulle helt klart passa bland dina sportrollar :)

Det har nog blivit mest Rolex av ngn anledning, kanske främst då de står sig/ökar så fantastiskt i värde. Jag köper gärna något annat men det ska helst inte vara allt för osäkra kort :)
 

Wiliamo

Panerai
Det har nog blivit mest Rolex av ngn anledning, kanske främst då de står sig/ökar så fantastiskt i värde. Jag köper gärna något annat men det ska helst inte vara allt för osäkra kort :)
Då håller jag fast vid att du ska hugga en 16570. Den kommer göra sig riktigt bra i din samling och det känns ju som att det är den du vill ha egentligen:D
 

5366

Omega
Går i tankar på en "ny" klocka. Den ska vara begagnad, vintage eller nyare spelar inte så stor roll.
Idag ser samlingen ut så här:
Rolex GMT Pepsi 16570
Rolex Sub 16610
Rolex Datejust vit 1601
Omega Speedmaster moonwatch

Jag har kikat lite efter en Exp II och hittar jag en till rätt peng så köper jag nog den. Men det känns inte speciellt spännande :)

Några roliga förslag på vad jag bör leta efter?

Rolex GMT 16750. Plexi och gamla botten men det nya urverket. Inte heller lik dyra som 1675 och de första finns med målad tavla om man föredrar en sådan.
 
Topp