• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klockan

BjörnMF

Breitling
Hej!

Jag ska snart fylla år och letar efter en klocka att köpa. Den ska helst vara max fyra år gammal och i bra skick, har ni några tips i prisklassen 30-40k?

Vänligen
Björn
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Rolex Explorer 1
RolexExplorer14270-1.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Blir nog lite enklare om du är något med specifik angående vilken typ av klocka du söker.
Dressat, dykare, länk, på läder e t c, e t c?
 

BjörnMF

Breitling
Jag undrar även lite hur det går till när man ska köpa en klocka här på forumet, jag kan ju inte kommentera inlägg under kategorin Köpes/Säljes?
 

BjörnMF

Breitling
Den var väldigt fin, dock var den 36mm har prövat en sådan och känner att den är tyvärr lite för liten. Såg också att den var från 2000, även om den är i toppskick utanpå kan det väl krävas service?
 

BjörnMF

Breitling
Om man inte hittar en klocka här på forumet, finns det någon liknande sida där man kan leta efter klockor som du länkade precis?
 

BCKSTRM

Rolex
Den var väldigt fin, dock var den 36mm har prövat en sådan och känner att den är tyvärr lite för liten. Såg också att den var från 2000, även om den är i toppskick utanpå kan det väl krävas service?
Om klockan är nyservad (som det står i annonsen om jag inte läste fel) så behöver den inte servas än på ett tag. Rolex rekommenderar service ca var 5e år men det är nog få Rolexar som servas så tätt. Snittet tror jag är på var 10e.

Hur som låter Explorer I ref 214270 som den klockan du ska ha. Den borde du kunna klämma in i budgeten men de ligger väl på ca 40k numera.
 
Topp