• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första paketöppningen gånger två

Rookie

Cartier
2-Faktor
Hej på er kära KS'are,

Jag tänkte nu ta tag i det här med paketöppning och "Show'a" lite med mina två senaste ur. Den ena inhandlades för cirkus 1 månad sedan när klockgalenskapen tog fart ordentligt igen. Den andra fick jag hem så sent som i tisdags. Jag börjar med den förstnämnda:
IMG_1525.JPG
IMG_1527.JPG
IMG_1529.jpg
IMG_1532.JPG


- Ja det stämmer. Det är en Tissot PRS200, er kan man ju inte lura! ;)
Det är väl egentligen den första "riktiga" klockan jag köpt. Har ägt diverse casio och annat bös tidigare, men nu satsade jag lite iaf. Hittills är jag mycket nöjd med klockan och den passar mig tycker jag. Lagom sportig men också lite "fin" om man kan uttrycka det så.

Nu till den andra som jag som sagt hämtade hem i tisdags:
IMG_1539.jpg
IMG_1540.jpg
IMG_1542.jpg
IMG_1545.JPG
IMG_1548.JPG
IMG_1511.jpg

- Ja det stämmer det med, ni har ju koll på läget. En Certina DS Action Diver.
Efter att ha spenderat de senaste 3-4 veckornas föreläsningar till att läsa runt på olika forum (det lär märkas när tentaperioden närmar sig) och sett att i princip alla som äger denna klocka är extremt nöjda, och dem som inte gör det verkar vara överens om att den onekligen är fin att se på så blev valet lätt.
Jag hade dock som sagt lite problem med att gräva tillräckligt djupt i fickorna för ett köp, men det löste sig väldigt bra tillslut ändå.
Med blocket som startsida och uppdatering var 5'e minut så hann jag med att se 4 st som alla såldes inom någon timme bara. Men i tisdags så var det min tur att vara först. Jag fick den till ett enormt bra pris, och det bästa är att den inte ens är en vecka gammal än!! Allt som allt är jag grymt nöjd.

I vanlig ordning ursäktar jag bildkvalitén och ljuset. Jag skyller på iPhone 5, köksbelysning och att kameran är hos farsgubben.

Tack för mig! :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Fina ur, certinan är grym.

Ja den sitter fastklistrad på armen nu! :)
Bra startduo! Nu kan det bara gå utför ;)

Tro mig, det har gått ordentligt utför redan. Som sagt, föreläsningarna spenderas för det mesta till att surfa runt här på klocksnack och andra klockrelaterade hemsidor:D
Grattis! Vad mycket bättre boxar Certina verkar leverera btw

Ja, den var faktiskt inte dum! Verkar också som att den är ny (kanske för 2014?) om man ser till de andra paketöppningarna här på KS med samma Certina.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Trevliga klockor, grattis! :) Certinan var riktigt vass!

Nu behöver du bara en "dressare" "Beater" och en "Sleeper"

väkommen
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis och välkommen till de beroendes forum,klockor är som knark man vill hela tiden ha mer och dyrare ur.:happyhappy:

Ja, knark måste nog vara den bästa jämförelsen känns det som numera! :D Är nästan glad att jag studerar just nu, annars hade jag kastat pengar hej vilt med tanke på hur insnöad jag är just nu, haha.
Trevliga klockor, grattis! :) Certinan var riktigt vass!
Nu behöver du bara en "dressare" "Beater" och en "Sleeper"
väkommen

Haha, ja jag har hittat på ännu fler varianter bara för att få börja drömma om nästa inköp! :D
Sådärja, nu är snöbollen igång och rullar :D grattis!

Det känns som att den rullar på för fort nu! :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Man tackar! Ja den har suttit på handleden enda sedan inköpet i Tisdags. Känns nästan som att jag kliver upp lite snabbare ur sängen på morgonen nu bara för att få dra på mig den:D[/quote]

Haha...Jag förstår det du får börja sova med klockan på och röda sekundvisaren blir pricken över i. Ser tung ut, vad väger den ca?!
 
Topp