• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring av Klockor

ScubaKing

Audemars
Funderar skaffa någon enklare box till förvaring av 6 klockor ish. Några tips?

Trendhim, Winder.

16-1_169.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Dem är ju inte direkt snygga. Och hur ofta har man behov att flytta hela sin klocksamling? Och ska man flytta ett par klockor så är ju en klockrulle överlägsen både till utseende och till smidighet och hantverk.
Förlåt för tippset, var inte meningen att du skulle bli upprörd.
 

Bilagor

  • 1611091973927.png
    1611091973927.png
    261.7 KB · Visningar: 37

Hugger69

Patek
2-Faktor
Köper mina i den lokala Önska-butiken och stöttar på så sätt det lokala näringslivet!
Ja, de har hemkörning om så önskas pga Covid....
Finns att få i flera storlekar och kostar typ 240 kr för 6-packen!
A24DD770-97FF-41DC-8680-A2736F03B157.jpeg
52F6233E-0035-4892-9B17-6834D38D6FE9.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Någon som har typs på bra förvaring av damur? Vanliga klocklådor tenderar att ha för stora kuddar, vore fint med förvaring anpassad för de små uren. Kanske @240snusit vet?
32C4BB89-7A5A-4235-9F29-0500FA53042B.jpeg

Idag ligger de lösa i garderobsförvaringen, vilket innebär att de åker runt när jag öppnar och stänger lådan hastigt….
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Någon som har typs på bra förvaring av damur? Vanliga klocklådor tenderar att ha för stora kuddar, vore fint med förvaring anpassad för de små uren. Kanske @240snusit vet?
32C4BB89-7A5A-4235-9F29-0500FA53042B.jpeg

Idag ligger de lösa i garderobsförvaringen, vilket innebär att de åker runt när jag öppnar och stänger lådan hastigt….
Upplever exakt samma problem med kuddarna i hustruns vintage-box....de är helt enkelt inte anpassade för damur och nättare handleder!
Har ingen lösning tyvärr men i boxen ligger de hyfsat stilla i alla fall!
Älskar dock din fasta lilla nyckel därnere till vänster, sexigt som få! 😁🤪
IMG_8439.jpg
 

martaSM30

Audemars
Upplever exakt samma problem med kuddarna i hustruns vintage-box....de är helt enkelt inte anpassade för damur och nättare handleder!
Har ingen lösning tyvärr men i boxen ligger de hyfsat stilla i alla fall!
Älskar dock din fasta lilla nyckel därnere till vänster, sexigt som få! 😁🤪
IMG_8439.jpg
Det är en 6 mm nyckel som jag borrat hål i för att kunna ha den som hängsmycke :happyhappy:
 

240snusit

Panerai
Någon som har typs på bra förvaring av damur? Vanliga klocklådor tenderar att ha för stora kuddar, vore fint med förvaring anpassad för de små uren. Kanske @240snusit vet?
Idag ligger de lösa i garderobsförvaringen, vilket innebär att de åker runt när jag öppnar och stänger lådan hastigt….
Min förvaring är inte så mycket bättre än din i dagsläget... jag använder mig av en gammal låda ursprungligen tänkt för bestick(?) just nu som gör att de flesta av klockorna kan ligga ostörda från varann men har tyvärr samma problem som du. Jag har ganska många damklockor (runt 25st) så såvida jag inte vill ha flera stycken traditionella klocklådor så vet jag inte riktigt vad jag ska köra i framtiden... min långsiktiga plan är nog att ta mig i kragen och göra om någon fin gammal låda så den passar mina ändamål bättre. Ledsen att jag inte har så mycket bra tips, det är fråga som kommit i skymundan hos mig 😊
 

martaSM30

Audemars
Min förvaring är inte så mycket bättre än din i dagsläget... jag använder mig av en gammal låda ursprungligen tänkt för bestick(?) just nu som gör att de flesta av klockorna kan ligga ostörda från varann men har tyvärr samma problem som du. Jag har ganska många damklockor (runt 25st) så såvida jag inte vill ha flera stycken traditionella klocklådor så vet jag inte riktigt vad jag ska köra i framtiden... min långsiktiga plan är nog att ta mig i kragen och göra om någon fin gammal låda så den passar mina ändamål bättre. Ledsen att jag inte har så mycket bra tips, det är fråga som kommit i skymundan hos mig 😊
Ja samma här, förvarning har inte varit så prioriterat. Men sen fick jag en fin låda till de större klockorna och såg vilket lyft det blev så har jag börjar klura på damuren. Vi får väl hålla varandra uppdaterade när vi hittar/ kommer på något:)
 

240snusit

Panerai
Ja samma här, förvarning har inte varit så prioriterat. Men sen fick jag en fin låda till de större klockorna och såg vilket lyft det blev så har jag börjar klura på damuren. Vi får väl hålla varandra uppdaterade när vi hittar/ kommer på något:)
Jag kan bara tänka mig att det gjorde stor skillnad, bra förvaring gör att man kan uppskatta sin samling bättre! Jag har tänkt att jag ska försöka sy små kuddar till mina klockor, då jag gärna vill ha nån låda som är "vintage" till mina vintage ur, det gäller bara för mig att ta tag i det någon dag. Ja, det vore jättekul att uppdatera varann, hoppas du hittar någon bra lösning och du har en jättefin samling förresten 😄
 
Topp