• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FAAN, jag har blivit sugen på en Bvlgari igen...

...jag kan inte släppa den helt enkelt...

2218117b.jpg


m1501507_DG42BSVDCH_001_1174.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha du är för skön MK! Ser bra ut, kanske lite mycket vibbar åt Hublot. Hur ligger de i storleken?
 
JakobZ skrev:
Haha du är för skön MK! Ser bra ut, kanske lite mycket vibbar åt Hublot. Hur ligger de i storleken?

Nej du, inget hublot stuk här inte, tvärtomkanske....he he

Perfekt storlek, 42mm men sitter riktigt riktigt schysst och gummibandet är sjukt snyggt...

Nyrik ryssfeeling kanske men vad gör det... :roll:
 

cab

Audemars
2-Faktor
Rätt coola faktiskt, man blev lite sugen. Vad är det för urverk osv priserna är ju rätt låga. Beg marknaden lär ju dock vara rätt död om man vill flippa.

Står inte så mycket på deras hemsida:

Movement: Mechanical with automatic winding. 42 hour power reserve.
Function: Chronograph, hours, minutes, seconds and date
Case: 42 mm 18kt pink gold, titanium and ceramic
Dial: Black
Bracelet: Black rubber

20121214123556-62.20.25.41.jpg
 
cab skrev:
Rätt coola faktiskt, man blev lite sugen. Vad är det för urverk osv priserna är ju rätt låga. Beg marknaden lär ju dock vara rätt död om man vill flippa.

Står inte så mycket på deras hemsida:

Movement: Mechanical with automatic winding. 42 hour power reserve.
Function: Chronograph, hours, minutes, seconds and date
Case: 42 mm 18kt pink gold, titanium and ceramic
Dial: Black
Bracelet: Black rubber

20121214123556-62.20.25.41.jpg

Ingen aning om verken och bryr mig faktiskt inte, grämer mig fortfarande att jag inte slog till på en exakt som den jag visade på blocket för två år sedan, dom ligger på circus 45k i butik (Stål) och den på blocket var till salu för 20 och prutade ner till 18k, ångar mig men hade annat och lägga cashen på då tyvärr, sedan dess har jag ej sett nån till salu.... :twisted:

EDIT: Ser nu att dom uppdaterat den jag ville ha och nu har den keramisk ring istället för gummi, priset är i häftigaste laget, 69 400 hos Bo Bergren....

01_02.jpg


01_01.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Tyvärr MK, måste bara säga Vulgari, för det känns som det.
Satsa nu dina surt skattade pengar på en fin Aqua Terra, för det är en klocka jag vet du vill ha, men vågar inte köpa för Spence.
 

Wi

NLA
2-Faktor
har själv kollat mycket på dessa för typ 1 år sedan..minns dock då att jag läste om gummibandens dåliga kvalité, samt att nya band kostar myyycket…

Skulle nog testat en sådan om inte de var så svårsålda.
 
Wii skrev:
har själv kollat mycket på dessa för typ 1 år sedan..minns dock då att jag läste om gummibandens dåliga kvalité, samt att nya band kostar myyycket…

Skulle nog testat en sådan om inte de var så svårsålda.

Njaa, har en polare som haft ett par Bvlgari med gummiband, han hade iallafall inga problem,

Ser nu att jag nog gillar den gamla bättre, ser att den nya keramiska inte har det 'länkade' gummibandet som jag gillar samt att jag nog hellre vill ha en gummiring...

Coola är dom och eventuellt slår jag till om jag hittar en till liknande pris som den jag hittade förut men det var två år sedan och inte sett någon sedan dess....
 

Wi

NLA
2-Faktor
masterkiller skrev:
Wii skrev:
har själv kollat mycket på dessa för typ 1 år sedan..minns dock då att jag läste om gummibandens dåliga kvalité, samt att nya band kostar myyycket…

Skulle nog testat en sådan om inte de var så svårsålda.

Njaa, har en polare som haft ett par Bvlgari med gummiband, han hade iallafall inga problem,

Ser nu att jag nog gillar den gamla bättre, ser att den nya keramiska inte har det 'länkade' gummibandet som jag gillar samt att jag nog hellre vill ha en gummiring...

Coola är dom och eventuellt slår jag till om jag hittar en till liknande pris som den jag hittade förut men det var två år sedan och inte sett någon sedan dess....

Jag vill verkligen tro på din poler. Den artikel jag läste skrämde mig iaf tillräckligt och jag som alltid byter band skulle nog tröttna….meeeen, precis som dig har jag svårt att släppa den. Helst vill jag ha den äldre varianten med gummi och utan krono..

Har du hittat något om urverk som finns i? Eller är det helt oviktigt för dig? Försöker spara google-minuter ;)
 
Lite random Bvlgari bilder, bara för att...

FET med egen Kaliber...
bulgari_image.1502796.jpg


ml_image.2228948.jpg


Nya Octo, rätt cool...

bulgari_octo_steel_gold_3.jpg


bulgari_octo_wristshot_1.jpg


bulgari_octo_wristshot_3.jpg


Skön, med det feta länkade gummibandet jag gillar...
bulgari-diagono-professional-watch-aqua.jpg


Fast ingen slår denna...

m1501507_DG42BSVDCH_001_1174.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, Masterkiller, är det inte dags för en vintage Panerai snart? Du vet ju att du vill!
 

David

Bödeln
Jokkmokkswe skrev:
Tyvärr MK, måste bara säga Vulgari, för det känns som det.

Måste tyvärr hålla med. Det spelar ingen roll om det finns teknisk innovation, historia och nytänkande design när halva klockan är en logga. Dessutom har jag svårt för klockor från märken som jag främst förknippar med smycken.

Men skit i det, det är dina pengar, köp klockan som gör dig glad. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Kom igen killer...klockan är bara pinsam....att du har sånt sug efter keffighet gör mig bekymrad!! Sluta va en sån jäkla sängrökare.....du borde ha lärt dig...by now ....
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
+1 här är det ju klockknarkaren MK som talar ...måååste köööpa nyyy klooocka-zombien... Inte klockentusiasten...

Jag var där för ett tag sen och testade ju en JLC på panelen som sågade den jäms med fotknölarna... Med alll rätt!!! Skönt att jag inte föll för den inre köpdjävulen den gången... svårsålt...

Trust the wisdom of crowds... Och räkna in mig... B&R är ju lite kul... den där är ett skämt...

mcqueenrolex3.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Att ens nämna Jaeger i samma tråd som Bvlgari är ju extremt. Jag köper inte klockor efter hur lättsålda de är. JLC är alltid rätt. För mig är känns min 5513 bara som ett mellanspel. Jag kommer garanterat ha JLC igen, helst NU! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rossi skrev:
Att ens nämna Jaeger i samma tråd som Bvlgari är ju extremt. Jag köper inte klockor efter hur lättsålda de är. JLC är alltid rätt. För mig är känns min 5513 bara som ett mellanspel. Jag kommer garanterat ha JLC igen, helst NU! :)

Med andra ord så håller du på att ladda för en säljesannons... :mrgreen:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
= "Rossi" JLC är alltid rätt. För mig är känns min 5513 bara som ett mellanspel. Jag kommer garanterat ha JLC igen, helst NU! :)

Kanske... Men Heraion är väl inte deras bästa...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355652692.985869.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355652692.985869.jpg
    23.2 KB · Visningar: 445

David

Bödeln
Rossi skrev:
Att ens nämna Jaeger i samma tråd som Bvlgari är ju extremt. Jag köper inte klockor efter hur lättsålda de är. JLC är alltid rätt. För mig är känns min 5513 bara som ett mellanspel. Jag kommer garanterat ha JLC igen, helst NU! :)

Har två på önskelistan. :)

Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chronograph.jpg


Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Moon-39.jpg
 
Topp