• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Faan ta den som...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Startar en fredagstråd innan solen gått upp imorrn!! Jag är så trött på alla pluggande ungtuppar som sitter uppe och "gör läxorna" till efter midnatt eller nattsuddande Hipsters som nyss kommit hem från nått jävla Nattöppet Lattecafe' och startar MIN fredagstråd bara för att jävlas med en gammal man som behöver sin skönhetssömn!
Från och med nu är det nya regler som gäller. Nattsuddare får INTE starta fredagstråden, man måste först ha nannat kudde en stund. Efter det är det fritt fram. Det betyder såklart att någon kreativ själ kan ställa sin väckarklocka precis efter midnatt och sen starta tråden. Men detta tyder bara på vansinne och bör premieras..
Funderade på att köra efter solen men vafan då får våra norrländska kamrater aldrig starta ngn tråd på vinterhalvåret så det går bort. Eller så sätter vi starttiden till klockan 06:00. Eller så får man starta tråden när man läst morgontidningen. Eller så skiter vi i alla regler och kör som vanligt...:)
MEN FAAN TA DEN SOM TJYVSTARTAR IMORRN!!!
Bara för att det inte ska bli bara svammel i denna tråd så slänger jag in en 4:e natokombo på min SeaDweller på lika många dagar. Tycker det funkar, det är ju lite orange...!
0742EC04-D5DC-4192-9BE3-644D6E089928-188-0000000D5D1ECD11_zps3f315b34.jpg


Ps: Kan inte nån fort som tusan köpa Porsans Blåorange Tudorchrono! Jag vet inte hur länge jag kan låta bli...
 

jabla

Sarlacc
Trodde detta var Fredagstråden och var på väg att posta fredagsklockan men sedan läste jag det finstilta.
Om ingen har startat tråden 5:20 i morron när jag stiger upp gör jag det :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...såg nu att min tråd blev gjord 05:20, snacka om att det blev en tillfällighet då du och Jabla pratade om detta. :D;):watching::hungry::smug:




Jabla
Trodde detta var Fredagstråden och var på väg att posta fredagsklockan men sedan läste jag det finstilta.
Om ingen har startat tråden 5:20 i morron när jag stiger upp gör jag det

RicVin
Kör på det!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha...såg nu att min tråd blev gjord 05:20, snacka om att det blev en tillfällighet då du och Jabla pratade om detta. :D;):watching::hungry::smug:

Ha! Försök inte! Du ställde klockan din luring..:)


Jabla
Trodde detta var Fredagstråden och var på väg att posta fredagsklockan men sedan läste jag det finstilta.
Om ingen har startat tråden 5:20 i morron när jag stiger upp gör jag det

RicVin
Kör på det!

Va konstigt det där blev?? Mitt svar hamna mitt i allt :)
 

Bodén

Panerai
Hmm. Vad sägs om att det är fritt fram att starta Fredagstråden EFTER att man har sett Steffo Törnqvist i Nyhetsmorgon, och dessutom kan bevisa detta genom att redogöra för vilken klocka han bär för dagen. :D
 

Ricrob

Patek
Jag vill gärna posta min nya löööv i fredagstråden men jag tänker fan låta bli om ngn annan än RicVin startar den, sådeså! Än sen tänker du (t.ex. jabla) men tänk igen, jag kommer satana syr och jag är långsint som en satana syr elefanti!
 

jabla

Sarlacc
Långsint som en elefant Ricrob det tror jag på, EN gång har jag startat fredagstråden och även om det var första gången någon gjorde uppror mot RicVin kunde jag inte veta vilken sten jag satt i rullning. I kväll skall jag lägga mig innan midnatt och har sovmorgon i morron så jag blir definitivt inte bland de första 10 att posta i fredagstråden.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mina kära vänner.. Jag tror ni missförstod mitt lilla.."utbrott" förra veckan..
Jag har ingen som helst vilja eller tanke att det enbart ska vara min uppgift/ära/straff att starta fredagstråden. Det enda jag ville tala om med all önskvärd tydlighet är att FAAN ska ta den som tjyvstartar..:)
Jag ville bara stävja otyget att någon nattsuddare startar tråden precis efter midnatt. Lite osportsligtt liksom. Som idag, jag kom precis hem efter en extreeemt hård tennis timme..nåja.. En timme tennis i alla fall. Jag skulle ju lätt kunna hålla mig vaken ett tag och köra igång tråden precis efter tolvslaget. Men det ÄR inte rättvist. Denna gång skulle jag ju nästan behöva göra ett undantag så att Ricrob kan posta sitt fina nyförvärv men NÄE! Rätt ska vara rätt. ALLA ska ha möjligheten att starta detta underbara fenomen som fredagstråden är! Om det sen ska styras av Steffos klockval eller när Af Sjödahls klocka ringer 05:20 det spelar ingen roll för mig.
Men orkar ni vänta tills min ledbrutna kropp ramlar ur sängen så visst kan jag starta imorrn. Om nån nu inte orkar vänta så säger jag bara KÖR FÖR FAAN!!
Men passa er för RicRob..:)
 
Topp