Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fasta bandstift - suger eller duger?

Diskussion i 'Vintage' startad av Ariste, 24 mars 2013.

1. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Fiskade upp en gammal Laco för några veckor sedan och den glömdes bort innan jag packat upp den (ramlade ner bakom skoskåpet). Hittade den i veckan och ville genast slänga på ett snyggt band, såg till min besvikelse att den har fasta bandstift och det enda jag har hemma nu som fungerar (dåligt dessutom) är ett 18mm Nato men att hitta ett 16mm Nato känns inte värdigt denna åldring.

Vad tycker ni om fasta bandstift, är det en styggelse eller det coolaste som finns?

Tips på var man köper fina band till fasta bandstift mottages tacksamt.

2. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Kom på att min åsikt i frågan är något otydlig för att inte säga obefintlig i inlägget ovan. Jag tycker det suger, ser inga fördelar med det i nuläget men har förståelse för att det var praktiskt en gång i tiden - respekt för det. :)

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Fasta bandstift är stenhårt. Förr stiftades ju ibland läderband runt bandstiften, lite konstig lösning ...

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Hmm, stenhårt eller inte. Nu behöver även jag ett schysst band till fasta bandstift... :(

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag tycker det såg rätt fult ut på LAcon...sorry... :)

Men på lite hårdare ut (Sub, CWC etc) tycker jag det osar en typ av kompromisslöshet som jag gillar...

6. DrDre

DrDre Friends of KS

Om inte jag missminner mig så har Hirsch några band för fasta bandstift. Jag har inte provat dem själv, men om jag förstod det rätt så limmar man fast flärpen.

7. _jonte

_jonte Friends of KS

Den var riktigt tuff tycker jag! Extra tuff med fasta bandstift. Finns mycket gamla NOS - band på bukten med öppna ändar, bara att leta. Hittar du inget så säg till, har nog flera säljare sparade som har denna typ av band.

8. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tack! Det finns lite alternativ. Det svåra är att hitta ett band som inte är "exotiskt präglat" och svindyrt. E-Bay har jag inte använt på 10 år, det är nog bäst jag låter bli att starta upp ett konto ;)

Scaramanga gillar detta.
  9. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kolla på jurgensgermany.com han har lite vintage straps som är 16 mm och har öppna ändar. Strapen monteras med små vikbara metallclips.

LongCon gillar detta.
  10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Här kan du välja på 37 olika 16mm plus andra bredder, bra service och snabb leverans är min erfarenhet.
    http://www.watch-band-center.com/watchstrap-h175-Open-End-Watch-Bands.html

11. Kettil

Kettil Biskop

Ungefär som Denke säger ovan: på militära ur mer än duger, annars mer än suger...:)

12. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Nu är du fast...:)
    :) Lacon förtjänar ett bättre öde...tycker det var lite fult gjort...slarvigt ditsatt...har svårt att se hur fasta bandsift någonsin kan se ballt ut men blir gärna övertygad...:)
    Tack för tipset, ger mig ut och letar!
    Såg att han hade en del vintage, tackar!
    Tack för den källan, plenty!
    :)