Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Felmärkt på Chrono24

Diskussion i 'Diskussion' startad av JLC, 5 september 2016.

1. JLC
    Trådstartare

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    Antingen hänger jag för mycket på Chrono24 eller så blir det vanliga och vanligare att säljare inte har koll på ref nr.

Se här ännu ett aktuellt exempel.
    Borde väl vara en 16220 från 1994, men står angiven i annonsen som en 116234.
    Helt olika klockor och prisbilder, så mycket felvisande då den såklart hamnar högst upp om man söker efter och sorterar fallande på pris...

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-automatic-quickset--id4713928.htm

Hexagon och Knekten gillar detta.
  2. alfgren

alfgren Biskop

Anmälde annonsen. Får se om de reagerar.

Knekten och JLC gillar detta.
  3. Knekten

Knekten Bonde

Den verkar borta nu?

4. Hexagon

Hexagon Borgare

Sitter också typ varje dag och kikar. Väldigt många som skriver fel. Har avancerat mina sökningar otroligt mycket. Det är många som skriver fel saker i rubrikerna osv, inte bara ref.

JLC gillar detta.
  5. JLC
    Trådstartare

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    bra med "självsanering" ;-). Om tillräckligt många anmäler brukar de försvinna rätt snabbt...

Även sett att många am handlare och privatpersoner på Chrono inte skriver ute vare sig prod år eller serie, också irriterande....

6. alfgren

alfgren Biskop

Chrono24 tog bort den "for review" vilket jag tycker var snabbt och bra agerat. Men de hade nog inte gjort det utan anmälan.

7. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Årtal borde vara ett krav på nyare ur. Tittade själv på ett objekt som efter kontakt visade sig vara ett 6 år gammalt display-ex men annonserades som "new".

8. stelah

stelah Biskop

Jag har liknande upplevelser. Man måste vara med. Det roliga är att det inte verkar vara för att skapa fördel utan oftare ren okunskap och dålig säljteknik. Jag letade länge efter en speciell referens och insåg att alla inte kommer med för att säljaren inte angivit det. Jag köpte en till lägsta priset från Tyskland som var "dold" då den inte kom upp i sökningen.

Mårtenssons ur Brookfield