• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Felmärkt på Chrono24

JLC

Panerai
2-Faktor
Antingen hänger jag för mycket på Chrono24 eller så blir det vanliga och vanligare att säljare inte har koll på ref nr.

Se här ännu ett aktuellt exempel.
Borde väl vara en 16220 från 1994, men står angiven i annonsen som en 116234.
Helt olika klockor och prisbilder, så mycket felvisande då den såklart hamnar högst upp om man söker efter och sorterar fallande på pris...

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-automatic-quickset--id4713928.htm
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sitter också typ varje dag och kikar. Väldigt många som skriver fel. Har avancerat mina sökningar otroligt mycket. Det är många som skriver fel saker i rubrikerna osv, inte bara ref.
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
bra med "självsanering" ;-). Om tillräckligt många anmäler brukar de försvinna rätt snabbt...

Även sett att många am handlare och privatpersoner på Chrono inte skriver ute vare sig prod år eller serie, också irriterande....
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Chrono24 tog bort den "for review" vilket jag tycker var snabbt och bra agerat. Men de hade nog inte gjort det utan anmälan.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Årtal borde vara ett krav på nyare ur. Tittade själv på ett objekt som efter kontakt visade sig vara ett 6 år gammalt display-ex men annonserades som "new".
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har liknande upplevelser. Man måste vara med. Det roliga är att det inte verkar vara för att skapa fördel utan oftare ren okunskap och dålig säljteknik. Jag letade länge efter en speciell referens och insåg att alla inte kommer med för att säljaren inte angivit det. Jag köpte en till lägsta priset från Tyskland som var "dold" då den inte kom upp i sökningen.
 
Topp