Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Firar 1000 inlägg - tävling!

Diskussion i 'Diskussion' startad av StarMan, 15 maj 2014.

1. StarMan
    Trådstartare

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Så har då den här galenskapen tagit mig till 1000 inlägg på detta eminenta forum.

Blev medlem här i början av mitt klockintresse och har varit inloggad i stort sett varje dag i drygt 1,5 år! Jag vill tacka er som gör forumet till vad det är. Alla bidragande medlemar, sponsorer och inte minst forumledningen!

Med 1000 inlägg kommer ju som bekant en tävling. På bilden ser ni min nuvarande samling. Frågan är kort och gott: hur bör samlingen kompletteras? Vad saknas, vad ska bytas, säljas, införskaffas m.m.? Det bäst motiverade svaret belönas med ett klockrelaterat pris. Deadline sätter jag till imorgon fredag kl 22.

Lycka till!

20140330_110308.jpg

WilhelmV, jabla, Aquaracer2 och 4 andra gillar detta.
  2. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Grattis till 1000-inlägg. Det "enda" du behöver göra är att skaffa en dykare;)

StarMan gillar detta.
  3. walle77

walle77 Borgare

Grattis! Day-Date, helguld fattas helt enkelt!

StarMan gillar detta.
  4. MickeG

MickeG Borgare

Från:
    Stockholm
    En Panerai utan komplikationer!

StarMan gillar detta.
  5. Omen

Omen Goldmember

Grattis till dig och din riktigt fina samling, som jag ser det skulle du införskaffa dig en riktigt fräsig dressklocka.
    Varför inte en JLC Reverso av något slag eller en DayDate, det skulle komplettera upp din fina samling fint....lycka till!

StarMan gillar detta.
  6. calzone

calzone Biskop

Bra jobbat o stort grattis till 1000inlägg :) Har du råd ska du givetvis komplettera med en DD har du inte råd ska du sälja GMT:n samt OQ och köpa dig en riktigt FET DD President:cigar: Din tudor ska bytas mot en äldre tudor typ 7016 din beater ska bytas mot en Seiko 7548 desert storm Rootbeer ska givetvis va kvar.

StarMan gillar detta.
  7. konkas

konkas Friends of KS

Grattis till 1000! Säger också DD.

StarMan gillar detta.
  8. Uffe

Uffe Biskop

Grattis till 1000! Jag är snart där själv :) Du har en grym samling! Kanske en Sub skulle sitta fint. Framför allt behöver du sälja din Rootbeer till mig för kaffepengar!

Affe och StarMan gillar detta.
  9. calzone

calzone Biskop

Och du tror du vinner me det svaret?:rolleyes::angel:

Affe och Uffe gillar detta.
  10. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag, personligen, skulle behålla Pepsin och sälja resten för att köpa en DD på länk. Alternativt en helgulds sub. Men det är ju jag det.

StarMan gillar detta.
  11. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Stort grattis till 1000 inlägg! Väljer att inte säga DayDate i guld utan ett dressur, Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin :) den hade suttit fint i din samling.

StarMan gillar detta.
  12. andheg

andheg Friends of KS

StarMan gillar detta.
  13. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Du behöver en Rolle sub, eller en vintage tudor snowflake! Grattis till 1000!

StarMan gillar detta.
  14. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis! Väldigt fin samling du har, speciellt Titusen (Du kommer väl ihåg att jag är först i kö, då du ska flippa den?) :) Jag lovar att då ge dig ett superhett tips på vad som ska in ;)

Det bästa tipset just nu, är annars en fulsnygg, gärna färgglad (orangea inslag kanske) fetingdykare/-flygare, typ vintage Plopp eller Flightmaster etc.

StarMan gillar detta.
  15. Mykeys

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Grattis! Jag hade bytt Tudorn mot en vintage Speedy och Titusen mot en flinga. Jävlar vilken line-up du hade haft då! :)

StarMan gillar detta.
  16. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Du ska givetvis spara ihop till en sån här:
    vintage, guld och dykare, allt i ett. Blir inte bättre än så! :)
    AA3201F8-9891-4882-891B-27AB77844B85-4907-0000073C8EF5A8E1.jpg

En 1680/8 Submariner (Bilden är stulen från Spencer66 s mycket trevliga recension om densamma) :)

k0ltrasten, calzone, StarMan och 1 annan gillar detta.
  17. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Skippa dressarna och fortsätt på den sportiga linjen! Föreslår en bitig 70-talsheuer, gärna med lite färg i, och komplettera med en mustasch om du inte redan bär en sådan.

StarMan och Aboynamedsue gillar detta.
  18. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Grattis till 1k!

Du behöver nånting billigt och stryktåligt som du inte behöver vara rädd om. Plaska, bada, måla, bila betong, soffsunka i onepiecen eller ha som mindre stöldbeärlig dinka på semestern!

Mvh Daniel

Compiss och StarMan gillar detta.
  19. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Stort Grattis till dina 1000 inlägg, bra jobbat! Måste säga att det var många bra svar, och det känns som man är sen med svaret. Men med tanke på vad du har, så skulle den röda tråden innebära att du införskaffar dig en Röd sub!

StarMan gillar detta.
  20. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Grattis till 1000! Är nog lite färgad av att ha läst Wheddas inlägg alldeles nyss, så jag säger OQ ut och RO in :) Sen skulle väl en flinga passa bra in tillsammans med de du redan har (men det är ju redan sagt).

StarMan gillar detta.
  21. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Grattis till 1000!

En vintage med lite roliga komplikationer kanske! En syrsa!?:)

DSCF2059.JPG

jabla, StarMan och theargonaut gillar detta.
  22. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Mycket fin temasamling. Jag tycker att en Sub no date skulle bygga vidare på temat. En 5513 på ett vinatageläder vore ju härligt, men vill du ha en mer bruksig klocka med mer beater karaktär säger jag 14060. En Sub C skulle inte passa in.

Om du behöver sälja av något för att delfinansera Subben så röstar jag ut OQn.

StarMan gillar detta.
  23. JaTack

JaTack Friends of KS

Grattis till 1000 inlägg, bra jobbat!
    Jag hade kompletterat med en Seiko Marinemaster 300, din samling behöver en riktig dykare och vad annat än en högkvalitativ och prisvärd klocka. Dessutom, en svart klocka att komplettera dina GMT:s med!

Tycker inte att någon behöver åka ut, utan en komplettering är allt som behövs för att göra den perfekt! Dessutom är det alltid bättre med mer och fler ;)

StarMan gillar detta.
  24. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Får börja med att säja stort grattis till 1K, snyggt jobbat.

Ang samlingen så ser det ju väldigt bra ut. Tight och skön stil.
    Tänker lite dykare och då Tudor BB, röd eller blå för lite mer kompletterande färg i rullen.
    Sen är det ju något med nytt,fullset och kunna knalla in till handlaren och välja ut en oskuld s
    om lockar till vintage samlingen.
    Övriga håller sina platser i rullen.

StarMan gillar detta.
  25. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Helt ofattbart att ingen har konstaterat det uppenbara än. Du behöver ju en Omega Speedmaster Pro. Du gillat uppenbarligen lite större klockor på länk. Helst stål. Gärna med lite toolig/yrkesmässig bakgrund. (OQn sticker ut) Och med en skön story bakom. Go for it!

StarMan gillar detta.
  26. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Grattis till 1000. Tycker du ska fortsätta på sport rolex temat och det du saknar är en 5513. Sen sitter ju aldrig en dd fel heller:)

StarMan gillar detta.
  27. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tudorn ska bort eftersom du egentligen inte vill ha den

StarMan gillar detta.
  28. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis till tusen! sent på det som man är måste jag konstatera att 16610 hade rätt i första inlägget, du behöver en dykare. :)

16610 och StarMan gillar detta.
  29. virrooo

virrooo Biskop

Sälj tudorchronon. Köp en snowflake och en memovox!

Scaramanga och StarMan gillar detta.
  30. StarMan
    Trådstartare

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Tack för en massa intressanta bidrag så här långt! Ös på med mer nu fram till 22 ikväll. Kan avslöja att bl.a. ett nästan oanvänt ljusbrunt nato i känguruskinn från Singular ligger i potten.

calzone gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield