Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

First omega in space - Vem äger en?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ErikGBG, 13 februari 2014.

1. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Är jävligt sugen på min första moderna klocka efter att sett hur bra 1171-länken ser ut till!
    Så ni som äger/ägt, ge gärna lite input, hur nice är den tycker ni!?

2. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Jag har ingen själv, dock känns det mer och mer som att det blir en 3573 som "första riktiga" klocka för mig när jag lämnar min studentekonomi. Riktigt fräck, minst sagt!

3. plexan

plexan Borgare

Icaras gillar detta.
  4. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Menaru månklockan?! Har en 3573. Kan inte bestämma mig om jag ska sälja dock :S

5. aleks

aleks Friends of KS

Han menar denna:

En re-issue av CK2998(?)

Rockenfeller gillar detta.
  6. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Förtydligande: jag menar "first omega in space" som släpptes förra året(tror jag)
    Edit:tvåa

7. Brogren

Brogren Friends of KS

8. Bino

Bino Stadsbo

Från:
    Malmö
    Tyvärr inte testat den, men den är sjukt snygg i butiken. Go for it säger jag ;)

9. acce1999

acce1999 Friends of KS

Den är riktigt fin. Var snubblande nära att slanta upp när den kom. Ligger fortfarande bra till...

Men finns den med länk. Är det inte det större utförandet som kommer på länk?
    A

10. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Stämmer, säljs inte på länk men 1171 länk med rätt endlinks(har inte nummer i skallen men Google vet) sitter riktigt bra!

acce1999 gillar detta.
  11. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    den är magiskt snygg - köp!

12. acce1999

acce1999 Friends of KS

Dags att googla lite... :D

13. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Låter grymt, har du bilder att dela med dig av? 1171-länken är i mitt tycke Omegas finaste länk, jag har den själv på min Speedy. :)

krämbulle gillar detta.
  14. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

15. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Inga beggade på chrono, men kärringen på klockmäster i Frölunda har en vet jag och dom rear ut. Fan tar emot att köpa av henne.... Så jävla otrevlig och motbjudande försäljaraktig.
    Blir Js efter jobbet och pruta först.

16. AgE

AgE Bonde

Jag äger en FOIS sen ca ett år tillbaka. Den är riktigt trevlig tycker jag, gillar särskilt avsaknaden av kronskydd och alpha-visarna. Dessutom kul med en speedmaster som inte är den "vanliga" men ändå inte en gimmick-ltd edition eller reduced. Det enda som kunde vart bättre är egentligen om den haft hesalit istället för safirglas. Fast rent praktiskt är ju safir svårslaget. IMG_2136.JPG

eriksson850, Camo00, Jonulf och 4 andra gillar detta.
  17. Tuff

Tuff Stadsbo

Klämde på en häromdagen! Så galet nice.... Om man hade pengar........ Köp ffs! Den är fantastisk!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

18. don segundo

don segundo Biskop

Har en "first in space", den är bra, riktigt bra. Jag gillar Speedys generellt men denna har något extra. De annorlunda bandhornen, visarna och den lite nättare storleken gör att den blir lite mer klassiskt elegant där vanliga Speedyn är lite mer sportig. Det här med formen på handhornen ska inte underskattas, gör rätt stor skillnad i hur den tar sig ut på handleden.
    Tror inte du kommer bli besviken om du gillar den. Ang safir vs plexi - jag gillar plexi men måste säga att Omega fått till safirerna riktigt bra på Speedmastermodellerna, tycker det är en non-issue faktiskt. Har safir på min guldmodell - ser kanon ut på den liksom på first in space.

Några vanliga professionals...

eriksson850, keroro, laketwig och 15 andra gillar detta.
  19. don segundo

don segundo Biskop

Just det, 19mm mellan bandhornen, men det kanske du redan visste?

20. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Också tittat på den flertalet gånger. Helt klart snyggaste speedyn. Men sitter bättre på lädret väl?

21. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Köper jag den blir det nog svart croco eller länk.

22. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tycker den är riktigt fin på originallädret. Gillar även att boetten är något mindre och att bandhornen är lite annorlunda. Förändrar verkligen klockan...

23. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    De där visarna gör så sjukt mycket. Riktigt cool är den, man blir ju sugen själv...

24. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Ja, mitt stora problem med speedmaster är just visarna annars är den grym. Och vill man ha originalet får man hosta 70+

25. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Är det någon som vet om det går att köpa ett set 'First Omega in Space'-visare löst?

26. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

borde väl kunna dyka upp på Ebay vad det lider?
    har inte sett några hos Otto Frei

jag har ett par NOS 2998-visare i unobtainium som jag antagligen inte behöver (om mina andra blir ok med ny lysmassa, vilket jag tror) men det kostar ju... ;) ...och är kanske lite overkill på en mod...

krämbulle gillar detta.
  27. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Grymma! Synd att unobtanium är så dyrt bara!

Dum idé som dök upp bara för att ev. göra en klassisk klocka lite roligare och till lite mindre av 'generiskt-val-ett-a-när-man-ska-köpa-'fin'-klocka'.

Men som sagt, egentligen bara dumheter, för om man vill ha en 105.002 så borde man också köpa en 105.002! :)

28. M021

M021 Friends of KS

Missat denna modell helt, gillar den, vad kostar den?

Farfar säger hej,

4cie och krämbulle gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield