Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fjolligt

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bernhard, 19 januari 2013.

1. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

Någon mer än jag som tycker trenden med guld och bling på sportklockor (divers o liknande) som då och då
    förekommer här, ser brackigt och framförallt fjolligt ut ? ;)

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Innan jag blev medlem på KS hade mitt svar varit - JA. Men något har hänt med mig här på KS... Målarens Guld GMT är ju så jäkla snygg, jag gör nästan i brallorna när jag ser den på vissa bilder, särskilt denna (förlåt Målaren att jag lånar bilden :))

3. morrism

morrism Friends of KS

Med fjolligt, menar du omanligt?

4. carlanton

carlanton Biskop

Stål är sossigt.

5. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Alla passar inte i guld (ser tex väldigt muppigt ut på mig själv) men fjolligt, nu är du nog bara ute efter att skapa debatt och rabalder.
    Tex så är ju Målarns gmt stenhård på honom, aurums midas är döcool på honom, porsans jlc är överj*vligt fet på honom osv.
    Tja jag förstår inte riktigt var du vill komma tbh, vill du provocera föreslår jag flashback ;)

6. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag personligen tycker att ss är snyggast...iallafall på mig, har svårt att tänka mig skaffa en klocka med gult/rose-guld detaljer. Det enda jag har på mig som är guld är min förlovningsring i vitt guld=)

7. Gavve

Gavve Greven

+1

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Beror helt på bäraren. Som en tunn 21åring så skulle det t.e.x se lite lustigt ut på mig med guldsportare medan polaren som bara är två år äldre kör TT sub utan problem. Det har att göra med ett gäng omständigheter med andra ord som är olika för alla.

Edit:

Skulle jag knata omkring med Målarns GMT eller Spencers Sub så känns det som om någon skulle slå mig på truten :D

9. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Eller att man i en okontrollerad vinkning med en sådan absurt tung ballast på armen slår sig själv på truten ;)

10. Crowolf

Crowolf Guest

Ja, precis, exakt, håller med, word, ......... Det handlar om vad som passar oss. Själv så funkar aldrig guld med mig. Har aldrig gjort även om jag har prövat guld i olika former. Och Flashback........hmmmm.... : )

11. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten

Ingen fara, den bilden får delas överallt :lol: !!! Den blev PERFEKT (Charles_ + hans väns förtjänst)

Hahaha den va Rolig, tackar för gott garv :D

12. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Haha slag av slagsida!

13. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    En bild för dig Bernhard ;)

14. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Absolut inte. Det är en janteuppfattning att man måste vara si och så för att bära upp guld. Bär det du känner för och skit i vad andra tycker.

15. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Bara att se på vad som skrevs i målarns uppackningstråd. "För att jag kan", och "För att jag har råd" samt "För att jag vill". Var kommentarer som dock upp, om änn med glimten i ögat. Ser personligen inget konstigt i att köpa helguld eller viljan att köpa helguld, jag menar alla (Läs de flesta) vill ha hen klocka som inte alla andra har. Man vill att den skall sticka ut lite, detta kan man göra genom att köpa helguld, vintage, eller dra på ett nice nato! Man köper helt enkelt det man tycker är snyggt och som sticker ut lite lagom. Man vill ha en klocka som speglar sig själv eller sin självbild. Detta kan aldrig vara fjolligt!

Något som däremot är fjolligt det är när man kommer in i en lokal där 30-40% av alla bär identiska DW klockor med Harvard-nato. Det finns inget unikt eller personligt i det. Det finns fan inte ens en vilja, och ej heller någon själ.

16. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

En får tacke....... Inte dum alls.... ;)

17. Viking

Viking Borgare

18. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Sådär jah :D!!!!! Sjukt Fet

Hur stor??

19. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nu handlar ju inte tråden om enbart Målarns klocka, men jag tycker just den är ett bra exempel på en av få snygga guldklockor. De flesta blandas med annat jag inte tycker är snyggt som diamanter och blått exempelvis.

20. Andreas777

Andreas777 Stadsbo

Hade jag ekonomi för att köpa guld så skulle det finnas flera i min samling.
    Min vigselring är i rödguld för att matcha en kommande guldklocka när jag har för mkt pengar :D

21. mace

mace Stadsbo

Jag är mer förvånad över att ordet "fjolligt" fortfarande används år 2013, än att någon väljer att glida runt med en sådan här:

22. Viking

Viking Borgare

23. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Bra sagt. Finns väl inget fjolligt (förövrigt förlegat ord känns det som) med guld likaså bära annat heller. Hade jag råd skulle jag gärna ha en guldsub/gmt som vardagsklocka.

24. oskarponken

oskarponken Borgare

Guld har aldrig varit någon favorit för mig men gmt:n i guld är helt fantastisk. När målarfirman konkar ska jag ge målarn ett erbjudande han inte kan motstå ;)

25. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag skulle utan problem bära denna utan att känna mig fjollig.
    Men visst är man osäker på sin manlighet så kan man kalla folk för fjollor om det får en att känna som häftigare.

26. oskarponken

oskarponken Borgare

Den där är fan på gränsen :)

27. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Hahah :D då får du vänta bra länge ;)!!!

28. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Utan diamanterna på hornen skulle den vaa ultimat

29. olivetti

olivetti Stadsbo

Från:
    Skåne
    Jag kan tycka att tråden är lite fjollig- Jag tycker man ska köpa det man gillar och skita fullständigt i vad andra tycker gillar man en gulddinka så är det ok tycker man pvd med grisrosa nato är snyggt så är det ok. Huvudsaken är man gillar det man själv har köpt.

30. ZQT

ZQT The Banker

+1, jag tycker detta inlägg står helt i regel med KS anda!

Mårtenssons ur Brookfield