• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fotbolls-VM och klockor

M021

Rolex
2-Faktor
Känns som den där listan hade sett annorlunda ut om KS bestämt , tror även limited edition tolkas annorlunda jämfört med här ("svår att få tag på"):D

Screenshot_20180617-233049.png
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Undrar om dem skrivit på något avtal när de tog emot klockan att den inte får säljas vidare?
Den lär ju kunna gå för en hel del churros annars!
Inte för att Granen eller någon av de andra spelarna lär behöva lite extra fickpengar, men likväl :)
Eller hur, men det skulle inte förvåna mig om ryssarna fixat tavlan på egen hand.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det finns redan 200 trådar som i olika konstellationer slm behandlar (typ) samma ämnen. Slå ihop trådarna, @leben ?
https://klocksnack.se/threads/idrottsmäns-klockor.40342/
Nja här skrivs det ju bara om just klockor i VM. Blir mindre grötigt, dessutom är det ju både svenska och internationella kändisar det skrivs om här+mindre känt folk, hur många här vet namnet på alla förbundskaptener, journalister, spelare osv. i VM t.ex.?

Det här är just nu min favorittråd. Bland det första jag kollar är vad förbundskaptenerna har på armen. Någon som vet om Janne rockar någon klocka? När Sverige spelar lägger jag inte så mycket fokus på klockor men annars så.

Japan-Colombia snart, ska bli intressant att se om Japans förbundskapten rockar nåt annat än en Japan. En Grand Seiko på honom skulle passa bra tycker jag.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kan inte ändra mitt inlägg av nån anledning. Men folk här har ju även skrivit om publik. I vilken tråd ska det passa in förutom denna?

Japans förbundskapten kör någon färgglad dinka. Kan det vara en Casio? :D hann bara se väldigt snabbt. Även Colombias förbundskapten har klocka, men såg ut som nåt lyxigare. (Bara för det har säkert Japans fk en svindyr plastklocka värd mycket)

Edit: nej plast var det nog inte. Var ett snyggt färgglatt band.

Bild:
20180619_141221.jpg


Är det nån Seiko? Är dålig på att se sånt där men tycker den känns "Seiko-aktig"
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kan inte ändra mitt inlägg av nån anledning. Men folk här har ju även skrivit om publik. I vilken tråd ska det passa in förutom denna?

Japans förbundskapten kör någon färgglad dinka. Kan det vara en Casio? :D hann bara se väldigt snabbt. Även Colombias förbundskapten har klocka, men såg ut som nåt lyxigare. (Bara för det har säkert Japans fk en svindyr plastklocka värd mycket)

Edit: nej plast var det nog inte. Var ett snyggt färgglatt band.

Bild:
20180619_141221.jpg


Är det nån Seiko? Är dålig på att se sånt där men tycker den känns "Seiko-aktig"

Hublot väll av okänd modell? Tippar jag på :)
 

Sputniq

Panerai
Senegals tränaren rockar en RM! Ska se om jag lyckas hitta en bild på det...

Edit: Såg ut att ha en RM, google-bilderna var inte helt solklar.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kan inte ändra mitt inlägg av nån anledning. Men folk här har ju även skrivit om publik. I vilken tråd ska det passa in förutom denna?

Japans förbundskapten kör någon färgglad dinka. Kan det vara en Casio? :D hann bara se väldigt snabbt. Även Colombias förbundskapten har klocka, men såg ut som nåt lyxigare. (Bara för det har säkert Japans fk en svindyr plastklocka värd mycket)

Edit: nej plast var det nog inte. Var ett snyggt färgglatt band.

Bild:
20180619_141221.jpg


Är det nån Seiko? Är dålig på att se sånt där men tycker den känns "Seiko-aktig"
Modellen är Hublot Big Bang Blue Victory. Hublot är officiella leverantörer till Japans fotbollslag
 
Topp