• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Seiko 6309-7040

Hej jag har en seiko 6309 som jag köpt från en amerikansk u-båts militär dude denna vinter. Historiken är den att han köpte den 1978 använde den i några månader och sedan la han den i lådan. År 2005 tog han den upp ur lådan:) och gick till urmakaren för att testa den, Den gick så bra så dem behövde inte ens öppna den. U-båts duden använde den till och från sen dess tills han märkte att dem var värda pengar.

Min fråga är hur pass sliten är den inuti? jag tänker på oljan som kanske torkat för länge sedan? själva klockan är i jätte bra skick, texten har kvar sin röda nyans:D

Ska jag låta bli att andvända den? Och är Farfarklockor inne i stan ett bra ställe att lämna in den på?

Tack kära klockvänner!
 

Exxet

Rolex
En klocka som inte har fått service 38 år är i stort behov av det, även om den har legat i en låda mesta tiden, men det är ju en riktig beater och tål det mesta, men visst ska du lämna in den på service och sedan använda den sen, en riktig kultklocka, kolla här på forumet om någon är villig att serva den åt dig, det är ju inget Ferrariverk utan mer ett Volvo B 18 verk.
 
Hehe tack för svar! Jo det skulle jag kanske göra fråga nån här på forumet. Är väldigt ny här dock. Måste samla på mig inlägg innan jag kan skapa trådar.
 
Klocksnacks urmakare hänger i seikotråden?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    105.6 KB · Visningar: 80
Topp