Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fråga om Seiko 6309-7040

Diskussion i 'Diskussion' startad av hitrandrei, 2 maj 2016.

1. hitrandrei
    Trådstartare

hitrandrei Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej jag har en seiko 6309 som jag köpt från en amerikansk u-båts militär dude denna vinter. Historiken är den att han köpte den 1978 använde den i några månader och sedan la han den i lådan. År 2005 tog han den upp ur lådan:) och gick till urmakaren för att testa den, Den gick så bra så dem behövde inte ens öppna den. U-båts duden använde den till och från sen dess tills han märkte att dem var värda pengar.

Min fråga är hur pass sliten är den inuti? jag tänker på oljan som kanske torkat för länge sedan? själva klockan är i jätte bra skick, texten har kvar sin röda nyans:D

Ska jag låta bli att andvända den? Och är Farfarklockor inne i stan ett bra ställe att lämna in den på?

Tack kära klockvänner!

Seikosthlm gillar detta.
  2. Exxet

Exxet Borgare

En klocka som inte har fått service 38 år är i stort behov av det, även om den har legat i en låda mesta tiden, men det är ju en riktig beater och tål det mesta, men visst ska du lämna in den på service och sedan använda den sen, en riktig kultklocka, kolla här på forumet om någon är villig att serva den åt dig, det är ju inget Ferrariverk utan mer ett Volvo B 18 verk.

3. hitrandrei
    Trådstartare

hitrandrei Torpare

Från:
    Stockholm
    Hehe tack för svar! Jo det skulle jag kanske göra fråga nån här på forumet. Är väldigt ny här dock. Måste samla på mig inlägg innan jag kan skapa trådar.

4. Herr_Katt

Herr_Katt Stadsbo

Bilder! o kolla in seikotråden :)

hitrandrei gillar detta.
  5. hitrandrei
    Trådstartare

hitrandrei Torpare

Från:
    Stockholm
    Klocksnacks urmakare hänger i seikotråden?

Bifogade filer:

theargonaut och Herr_Katt gillar detta.
  6. Herr_Katt

Herr_Katt Stadsbo

Det är i alla fall en bra plats att börja på (seikotråden dvs)

Mårtenssons ur Brookfield