• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bas

Patek
Fult att inte nämna att cert inte är stämplat..
Edit: Även om det nämns på ks är det fult att inte göra på blocket
https://klocksnack.se/threads/panerai-682.96132/
@watchdreamer
A47B51C5-DFB0-4981-878D-0BA8CF5EAA1A.png

AA0194FE-0455-495B-B4DA-2BCBE2614303.png

475E234B-7BF6-48A6-9E41-09A88F59FDAB.png
Oj :nailbiting:
 

Moffan

Rolex
2-Faktor

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Alltför ofta ser man "affär görs helst f2f" utan att säljaren nämner var hen vill göra affären. Den senaste jag såg var nedan annons (ping @Hotshot). Innebär det då köparen får välja fritt? ;)

https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-323906-18.96315/

Detta har avhandlats förr, det innebär att säljaren bor i Stockholm. Klockan kan dessutom vara BAKS.
Eller att man helt enkelt löser att ses på ngt sätt där det passar både köpare och säljare. Ingen biggie.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Alltför ofta ser man "affär görs helst f2f" utan att säljaren nämner var hen vill göra affären. Den senaste jag såg var nedan annons (ping @Hotshot). Innebär det då köparen får välja fritt? ;)

https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-323906-18.96315/

Jag är jävligt flexibel och brukar att kunna ta mig i vårt avlånga land. Har kört klocka 100mil tur och retur för att slippa skicka :) Men bor någon i Piteå och insisterar på förskottsbetalning och posten så får det funka.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tycker det är relevant, speciellt eftersom en tidigare köpare gick fullständigt bananas när han upptäckte att certet inte är ifyllt, det är väsentlig info. Att dölja ”felet” tycker jag är klart anmärkningsvärt oavsett om det görs via sms, blocket eller PM.

Tveksamt dock om det hör hemma här eller i säljarens referenstråd.
Rent bedrägligt skulle jag säga, väldigt fult.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Instämmer. Ett försök till att försköna. Ingen jag skulle velat göra affär med.
Inte bara försköna, han ljuger rakt ut och säger att det finns garanti i två år när det inte gör det. Med andra ord vilseleda köparen om en omständighet av betydelse för priset/värdet till vinning för säljaren och till skada för köparen (förmodat).
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Inte bara försköna, han ljuger rakt ut och säger att det finns garanti i två år när det inte gör det. Med andra ord vilseleda köparen om en omständighet av betydelse för priset till vinning för säljaren och till skada för köparen (förmodat).

Jag som var för snabb och yr. Det är riktigt allvarligt.
 

watchdreamer

Panerai
Beklagar att jag inte var tillräckligt tydlig i min blocket annons, jag valde därför att ta bort den helt. För övrigt informerade jag den personen som tog kontakt att cert ej var stämplat, se bild för hela konversationen
F49B74C8-6A1F-48B8-B5C9-8EA844388592.png


Men som sagt beklagar detta, kunde varit ännu tydligare!
 

Bilagor

  • BDD4F86B-E506-484D-8FE4-835D976AD978.png
    BDD4F86B-E506-484D-8FE4-835D976AD978.png
    44.5 KB · Visningar: 3

Moffan

Rolex
2-Faktor
Beklagar att jag inte var tillräckligt tydlig i min blocket annons, jag valde därför att ta bort den helt. För övrigt informerade jag den personen som tog kontakt att cert ej var stämplat, se bild för hela konversationen
F49B74C8-6A1F-48B8-B5C9-8EA844388592.png


Men som sagt beklagar detta, kunde varit ännu tydligare!
Du menar att garantin gäller även om cert är ostämplat/osignerat?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Beklagar att jag inte var tillräckligt tydlig i min blocket annons, jag valde därför att ta bort den helt. För övrigt informerade jag den personen som tog kontakt att cert ej var stämplat, se bild för hela konversationen
F49B74C8-6A1F-48B8-B5C9-8EA844388592.png


Men som sagt beklagar detta, kunde varit ännu tydligare!
Hade man inte specifikt frågat så hade du inte sagt. Står ju specifikt ifall garantin gäller och då skrev du att cert ej va stämplat. Kändes som att om man inte frågat hade du aldrig berättat...
 

gonza

Panerai
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp