• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

engst

Cartier
Vanligt insert
33816503-E9DB-4A0C-93F2-F456E11F9EE2.jpeg

Flat four
27B80BF4-9FBA-4181-AEF1-9FF21D8B6244.jpeg

Skiljer även nyanserna av grönt, eller är det bara fotobelysningen som spökar?
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Till den som känner sig träffad;
Med risk för att jag försöker släcka elden med bensin....
Den här tråden är viktig och fyller sitt syfte att uppmärksamma köpare och säljare på felaktigheter eller oklarheter i befintliga annonser och jag tror även tråden fungerar preventivt på kommande annonser.
MEN!
Det är tråkigt att om någon påpekar ett eventuellt fel/oklarhet i en annons (som är bra att det uppmärksammas) så hakar fler och fler på och påpekar samma sak om och om igen. Tillslut har felet/oklarheten blivit en sanning och den anklagade kan aldrig återfå förtroende även om felet rättas till eller ens om det visar sig att det inte var fel. Man har ett ansvar att bete sig respektfullt och vuxet både när man blir ifrågasatt och när man ifrågasätter.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hahaha. Hur kan du tycka att det där är. En. Bra bild? Är det sådana bilder man får om. Man ber om flera tydliga? :D ser ut som. Massa små dings/hack längs med boettsidan

Och du skriver som en kråka kära @widowmaker:D (Om vi nu ska anmärka på precis allt här i denna tråd.) Släpp och köp en Panna nu istället så att vi har ngt kul att kolla in och diskutera på GTG:n nu till helgen:)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Och du skriver som en kråka kära @widowmaker:D (Om vi nu ska anmärka på precis allt här i denna tråd.) Släpp och köp en Panna nu istället så att vi har ngt kul att kolla in och diskutera på GTG:n nu till helgen:)


Haha det är min nya telefon. Inte vant mig vid tangentbordet haha. :D men jaaa. Angående bilder på objekt till Salu är jag kräsen. Haha. Bilder säljer :D
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Nej, ber man om fler bilder får man bilder i starkt ljus ur alla vinklar så att man kan bedöma skicket. Det är väl självklart.
Av ren nyfikenhet, finns det någon anledning till att du inte bara laddar upp bilderna i annonsen? Måste ju vara enklare än att folk måste be om, och du måste skicka varje gång någon är intresserad? Borde även bli mer lättsåld i min mening. Finns det något skäl att inte ladda upp en drös bilder?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, finns det någon anledning till att du inte bara laddar upp bilderna i annonsen? Måste ju vara enklare än att folk måste be om, och du måste skicka varje gång någon är intresserad? Borde även bli mer lättsåld i min mening. Finns det något skäl att inte ladda upp en drös bilder?
Det vanligaste här är ju att man helt enkelt är för lat för att ta bilder när man ska sälja sin klocka, så man lägger ut en av få vettiga man har i sin telefon och väljer att avvakta en seriös intressent innan man knäpper fler foton.
 

Ejnork

Cartier
Haha det är min nya telefon. Inte vant mig vid tangentbordet haha. :D men jaaa. Angående bilder på objekt till Salu är jag kräsen. Haha. Bilder säljer :D

Av ren nyfikenhet, finns det någon anledning till att du inte bara laddar upp bilderna i annonsen? Måste ju vara enklare än att folk måste be om, och du måste skicka varje gång någon är intresserad? Borde även bli mer lättsåld i min mening. Finns det något skäl att inte ladda upp en drös bilder?

Det vanligaste här är ju att man helt enkelt är för lat för att ta bilder när man ska sälja sin klocka, så man lägger ut en av få vettiga man har i sin telefon och väljer att avvakta en seriös intressent innan man knäpper fler foton.

Finns inga skäl alls! Mer ovana att annonsera. Har lagt upp flertalet bilder nu i annonsen. Ska tänka på det till nästa gång, är ju klart ärligare och smidigare för alla inblandade.

Drar till med en prissänkning också.

Trevlig kväll!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Finns inga skäl alls! Mer ovana att annonsera. Har lagt upp flertalet bilder nu i annonsen. Ska tänka på det till nästa gång, är ju klart ärligare och smidigare för alla inblandade.

Drar till med en prissänkning också.

Trevlig kväll!
Det där blev bra bilder på din klocka. Bara att ignorera klagopellarna ovan, ingen av dem lär vara aktuella för att köpa din PP ändå ;)
Lycka till med försäljningen!
 

Tonic

Breitling
Måste vara en av de största ekonomiska blåsningsförsöken på länge på KS. :)
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Om jag väljer att prissätta min klocka högt så ska det anses som ett ekonomiskt blåsningsförsök? En köpare gör väl sin egna research för att sedermera bjuda den summan som köparen själv anser vara den rätta och är villig att betala. Anbud- acceptmodellen måste väl ändå gälla? Med den expertis som detta forum ändock besitter så ska det väl inte vara problematiskt att komma överens och genomföra en affär.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Om jag väljer att prissätta min klocka högt så ska det anses som ett ekonomiskt blåsningsförsök? En köpare gör väl sin egna research för att sedermera bjuda den summan som köparen själv anser vara den rätta och är villig att betala. Anbud- acceptmodellen måste väl ändå gälla? Med den expertis som detta forum ändock besitter så ska det väl inte vara problematiskt att komma överens och genomföra en affär.
Du letar efter blocket, hör jag.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Om jag väljer att prissätta min klocka högt så ska det anses som ett ekonomiskt blåsningsförsök? En köpare gör väl sin egna research för att sedermera bjuda den summan som köparen själv anser vara den rätta och är villig att betala. Anbud- acceptmodellen måste väl ändå gälla? Med den expertis som detta forum ändock besitter så ska det väl inte vara problematiskt att komma överens och genomföra en affär.

På Blocket slipper man att folk kommenterar ett galet pris. Här kommer det upp till ytan med en gång.
 

Tonic

Breitling
På Blocket slipper man att folk kommenterar ett galet pris. Här kommer det upp till ytan med en gång.
Priset får alla kommentera. Har dock ännu inte sett någon komma med ett genuint värderingsförsök. Men återigen detta med misstroeheten som jag påpekat tidigare... ”ekonomiskt blåsningsförsök”...
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Priset får alla kommentera. Har dock ännu inte sett någon komma med ett genuint värderingsförsök. Men återigen detta med misstroeheten som jag påpekat tidigare... ”ekonomiskt blåsningsförsök”...


100k borde den vara värd, Inte mer :) då seriös handlare säljer en likadan i fint skick för 100k och en sådan borde ha koll kan man tycka. Huehue. Om inte annars kan du ju köpa loss den och göra dig en hacka även där. :D med det sagt har jag 0 koll på Kermit marknaden men av det man kan utläsa så känns ditt pris helt uppåt väggarna då du verkar värdera den som en "original" med flat 4 trots din saknart. Men jag vet ej. Lycka till oavsett
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Priset får alla kommentera. Har dock ännu inte sett någon komma med ett genuint värderingsförsök. Men återigen detta med misstroeheten som jag påpekat tidigare... ”ekonomiskt blåsningsförsök”...
1. Skrev vad lösa delarna kostar? Varför skulle din kosta mer?
2. Du fick länk till vad en handlare begär utan att få sålt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp