• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tonic

Breitling
100k borde den vara värd, Inte mer :) då seriös handlare säljer en likadan i fint skick för 100k och en sådan borde ha koll kan man tycka. Huehue. Om inte annars kan du ju köpa loss den och göra dig en hacka även där. :D med det sagt har jag 0 koll på Kermit marknaden men av det man kan utläsa så känns ditt pris helt uppåt väggarna då du verkar värdera den som en "original" med flat 4 trots din saknart. Men jag vet ej. Lycka till oavsett
Slå gärna en titt på marknaden. Original (ej ihopplock) mk1 tavla, pointed 4, Y- eller F-serie. Kolla med och utan handlingar och gärna på mer än en annons.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Slå gärna en titt på marknaden. Original (ej ihopplock) mk1 tavla, pointed 4, Y- eller F-serie. Kolla med och utan handlingar och gärna på mer än en annons.
Av nyfikenhet, kom ni fram till varför ditt exemplar har pointed istället för flat 4? Var det inte så att alla från de åren hade flat?
 

Tonic

Breitling
Eller så sätter du som säljare ett seriöst marknadsmässigt pris i din annons. Entusiastforum osv...
Det står enbart i reglerna att annonsen ska ha ett fast pris. Sedan är det i mitt tycke upp till köparen att avgöra och komma med ett bud.

”Klocksnack som forum tar inte ställning till, ansvar för eller värderar på något sätt enskilda affärer på annat sätt än att annonser på forumet ska efterfölja det uppsatta regelverket för annonsering.”
Så står det i era egna riktlinjer. Bör i synnerhet gälla för moderator. Du kanske borde moderera ditt inlägg.
 
Senast ändrad:

JB_XII

Rolex
Slå gärna en titt på marknaden. Original (ej ihopplock) mk1 tavla, pointed 4, Y- eller F-serie. Kolla med och utan handlingar och gärna på mer än en annons.

https://www.chrono24.se/rolex/subma...--slim-4---unpolished-full-set--id9378025.htm

Mk1, F51, pointed 4 och fullset från handlare med bra omdömen och som lämnar garanti.
"We release on all our watches a certificate of authenticity and a 12 months warranty on operation"

30 000:- billigare än din.
Lycka till med försäljningen!
 

Tonic

Breitling
https://www.chrono24.se/rolex/subma...--slim-4---unpolished-full-set--id9378025.htm

Mk1, F51, pointed 4 och fullset från handlare med bra omdömen och som lämnar garanti.
"We release on all our watches a certificate of authenticity and a 12 months warranty on operation"

30 000:- billigare än din.
Lycka till med försäljningen!
https://www.chrono24.se/rolex/subma...-f-series-50th-anniversary-new--id9576925.htm
Ska vi sluta enbart skicka 1 annons? Säger ingenting.
 

Tonic

Breitling
Nu har du ju 2 handlare som Är betydligt billigare än dig. Med garanti och den sistnämnda även fullset? Vad är det du försöker antyda? Måste det finnas 10 Billigare annonser för att det ska vara verklighet?
Det jag antyder är att man måste kolla på flera annonser och att det finns ett stort prinsintervall. En köpare får mer en gärna lägga ett bud.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nu har du ju 2 handlare som Är betydligt billigare än dig. Med garanti och den sistnämnda även fullset? Vad är det du försöker antyda? Måste det finnas 10 Billigare annonser för att det ska vara verklighet?
Vad spelar det för roll, säljaren är väl fri stt sätta det pris han vill, säljs den inte så är väl priset för högt
Anser också att priset är högt men orka..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det står enbart i reglerna att annonsen ska ha ett fast pris. Sedan är det i mitt tycke upp till köparen att avgöra och komma med ett bud.

”Klocksnack som forum tar inte ställning till, ansvar för eller värderar på något sätt enskilda affärer på annat sätt än att annonser på forumet ska efterfölja det uppsatta regelverket för annonsering.”
Så står det i era egna riktlinjer. Bör i synnerhet gälla för moderator. Du kanske borde moderera ditt inlägg.
Det där säger mer om dig än om mig. Jag sätter seriösa priser på mina annonser och det borde vara en självklarhet för alla att man gör det på entusiastforum.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Slå gärna en titt på marknaden. Original (ej ihopplock) mk1 tavla, pointed 4, Y- eller F-serie. Kolla med och utan handlingar och gärna på mer än en annons.
Jag har kanske missat det, men var inte en av de ursprungliga frågorna huruvida det fanns något visade (eller gav anledning att tro) att ditt exemplar inte är ett hopplock? Serienummer och pointed four pekar på motsatsen.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp