• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från lillebrorsan till storebrorsan via ett höftbyte. Paketöppning.

larra64

Rolex
Historien om den här paketöppningen börjar egentligen i våras. Har samlat annat, men kände att jag hade svårt att komma så mycket längre. Då gick jag igång på klockor.
Läste, läste, läste och köpte rätt mycket småplock under resans gång.
Insåg sedan att jag hade ganska bred smak, men att jag gillade ett märken och en typ av ett märke speciellt.
Jag inledde med lillebrorsan. Det blev först en 76200, sedan en 91500 och därefter och sedan en 74000.
Den sistnämnda köptes i november några veckor efter att jag gjort mitt livs hittills största operation, ett höftbyte. Jag hade före operationen bestämt mig att vänta med en storebror, även den stavas med fem bokstäver, och köpa en sådan då allt landat bra.
I veckan blev det dags. Jag har åter börjat jobba och nu dök upp en årgångsklocka, 1964, en datejust 1601 som kändes rätt och efter lite skriftväxling slog jag till. I dag kom den med värdepost, en riktig uppiggare för en som har en brakförkylning just nu.
Den var, nästan som alltid, snyggare än på bild och sitter helt fantastiskt på armen.
I kväll är det tänkt att den ska få göra riktig premiär på den lokala företagsgalan.
Att jag framöver är sugen på en North Flag, som jag testade hos Rob för 14 dagar sedan, är en annan historia. Nu får den vänta ett tag.
 

Bilagor

  • IMG_0810 (1).JPG
    IMG_0810 (1).JPG
    41.1 KB · Visningar: 111
  • IMG_0812.JPG
    IMG_0812.JPG
    42.8 KB · Visningar: 109
  • IMG_0814.JPG
    IMG_0814.JPG
    29 KB · Visningar: 107
  • IMG_0817.JPG
    IMG_0817.JPG
    38.2 KB · Visningar: 110
  • IMG_0821.JPG
    IMG_0821.JPG
    41.6 KB · Visningar: 110
  • IMG_0826 (1).JPG
    IMG_0826 (1).JPG
    35.1 KB · Visningar: 119
Topp