• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fs: Rolex 116613 Serti + Guld Speedy Reduced. Båda SÅLDA

Målarn

The Steak
INGA BYTEN, enda bytet som är okej är om du nu råkar vilja byta din Rolex GMT 116718 med grön tavla mot mina klockor!!

Haha trodde båda vart Keepers men nää inte när jag fick syn på helguld Rolex :lol: !!!

Så här är båda klockorna nu under KS avdelningen...

2010 Fullset Rolex Submariner 116613 med Serti tavlan, vilket är ej så lätt att hitta :)
Klockan köptes av par401 (TTT medlem). Har haft den i ca 2månader och till slut insåg jag att helguld är det enda för mig. Har använt klockan nästan dagligen men fortfarande i mycket bra skick såklart :) finns några mindre repor (se bilder) men om du vill så kan du få allt bortpolerat ;) !!

20121012_141106.jpg

20121101_172846.jpg

20121101_172616.jpg


Här ser man en repa + en del microrepor eller vad ni vill ni kalla dem.. Som sagt klockan köptes för att användas, inte för att sitta på någon hylla!!
20121101_172710.jpg

20120901_100156.jpg


Klockan och jag finns i Stockholm och kan visas helst efter 16:00 pga jobb :) så säg en dag innan om du vill ta en titt på klockan så tar jag hela paketet med till jobbet, då kan vi ses efter 16:00..

Pris: 65.000kr


Nu åker min 18k gulgulds Omega Speedmaster Automatic Reduced från 88'!!
Länge trodde jag att denna var en riktig keeper men nej, efter jag köpte Rolexen så fick Omegan INGEN handledstid alls.
Så jag tycker att någon annan ska få njuta av min Speedy, för den är Jävligt Vacker + Sällsynt, men har ingen utrymme för den!!
Det enda som följer med klockan är en röd servicefodral som följde med från Omega när klockan servades hos dem för ca 1år sen (fick helt nytt boett + länk då). Servicen gick på 12.600kr!!
20121101_181052.jpg


Såhär såg klockan ut när jag Räddade den dvs Förjävlig!! Fattas en knapp + glaset på baksidan vart sprucken och boetten hade fått en riktigt hård smäll vid sidan (se mellan 70 och 80, boetten går inåt en del)
speedydd.jpg


Efter 2,5månad på Spa i Schweiz så såg den ut såhär :) ( Tack till Eriksons Urhandel i Sumpan )
20121027_1104290.jpg

12_zpsd3197116.jpg


Finns två små repor/jack vid sidan av klockan vid 85..
20121101_173020.jpg


Microrepor finns, det är ju trots allt en guldklocka!!
20120824_1804470.jpg


Samma som gäller här, klockan och jag finns i Stockholm!! Ses helst efter 16:00 pga jobb..

Prisidé: 55.000kr
Finns bara EN med guldlänk till salu internationellt och den finns i New York för 79.000kr + har redan bud på över 50.000kr på klockan ifrån David på http://www.honolulutime.com men skulle helst vilja se att klockan hamnar här hos nån medlem :) !!


Mvh// Forumets Målare :mrgreen:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Fs: Rolex 116613 Serti + Guld Speedmaster Reduced

Gött!! Jag antar att du redan har köpt gmt:n i tanken? ;-)
 

Målarn

The Steak
Tackar Obeedoobe och Fabian !!
Nej nej absolut inte, har en reserv nu ;) !! Postade bild på dagens klocktråd Precis :) !!
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Nu händer det grejer! Målarn; vad är kommande dinkan gjord i för material? Kommer inte ihåg det.:mrgreen:
 

Målarn

The Steak
Rossi skrev:
Nu händer det grejer! Målarn; vad är kommande dinkan gjord i för material? Kommer inte ihåg det.:mrgreen:

Hahah japp :mrgreen: Hädanefter enbart guld ;)

Gavve skrev:
Målarn skrev:
Tackar Obeedoobe och Fabian !!
Nej nej absolut inte, har en reserv nu ;) !! Postade bild på dagens klocktråd Precis :) !!

Man gratulerar! VIlka kanaler såldes dem igenom?

Tackar!! Subben via blocket och köpare via en kontakt till Speedyn, överpris på Speedyn vilket är Skönt :mrgreen:
 
Topp