Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad FSOT: Seiko SKXA53

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Dalomo, 4 december 2013.

1. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett stycke prima klocka till försäljning eller byte. Uret i fråga är från välkända Seiko och deras hyllade SKX serie, denna av modell A53. Levereras med original president länken. Lagom rasslig och en njutning för handleden. Detta ex är något modifierat med endast estetiska ingrepp. 42mm i diameter och 22 mellan luggarna. Har själv köpt den är på forumet och av vad jag förstår var jag inte den första att göra det.

1500 riksdaler + valfri frakt eller ännu hellre något byte i motsvarande prisklass. Något jag behöver är ett Omega vinklås 18 mm tex. Annars kan allt vara av intresse, lite mera dressat kanske eller stort och stryktålig? Testa mig gärna men gråt inga floder om jag passar.

Väl mött!

Referenser för den som vill. http://klocksnack.se/threads/dalomo.10241/

Bojke gillar detta.
  2. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Efter en upplysning och lite detektivarbete så är detta nog en Seiko SKXA53 och inte 35... Även kallad Seiko Bullet. Rätta mig om jag har fel. Det avgjorde saken va? Vem slår till först? :)

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag kan ju upplysa intressenter om att visarna är bytta från vanliga skx-visare till andra original Seikovisare (av mig).
    Bjuder på några bättre bilder från när jag ägde klockan:

TS får säga till om han misstycker så kan jag ta bort dem.

Dalomo gillar detta.
  4. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Väntar på ett fylleköp ikväll om inte annat. Skulle du sitta där och vela så hör av dig så swishar jag över en peng till en öl till...

wundlander, Nexus och Scaramanga gillar detta.
  5. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kom igeeeen...

6. Dalomo
    Trådstartare

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack köpare och KS.