Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Går klockan snabbare….

Diskussion i 'Diskussion' startad av WatchIT, 25 maj 2015.

1. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

…om den ligger på "rygg" under natten? Dvs, kan man få den att gå fortare på det sättet? Det är iaf vad jag har hört. Stämmer det eller är det bara båg? Samma person sa att den går långsammare om man ställer den på kant över natten. Sökt tråd om detta men hittar inte :(

2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Det har betydelse hur du lägger klockan. På vilket sätt minns jag inte dock.

WatchIT gillar detta.
  3. Mr G

Mr G Friends of KS

Det är olika för olika klockor. Jag testade att lägga mina klockor på olika sätt under natten i några veckors tid och de påverkades inte på samma sätt av de olika positionerna. Du får helt enkelt testa hur din/dina klockor påverkas av hur de ligger när du inte använder dem.

WatchIT och yonsson gillar detta.
  4. johanhej

johanhej Bonde

Från:
    Skåne

Snabb googling. Såhär säger Rolex.

Fredrik Larsson, Moorflax, WatchIT och 1 annan gillar detta.
  5. ArneF

ArneF Friends of KS

För min klocka med ETA 2824-2 stämmer Rolexanvisningarna ovan för åtminstone punkterna 1 och 3. På natten ligger klockan med urtavlan uppåt och snabbar sig någon sekund. På dagen har jag klockan på höger hand med kronan uppåt, då tappar den någon sekund.

WatchIT gillar detta.
  6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Framtagen för 1570-verken så från 80-talet är Rolex mindre känsliga för läge. Men i princip finns det skillnad i hur en klocka går beroende på läge.

WatchIT, theargonaut och Affe gillar detta.
  7. Wozzor

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Min gamla Svalan går snabbare när den ligger på rygg.

WatchIT gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tror inte det finns generella svar på frågan utan man får helt enkelt testa. I fallet nedan stämmer dock tavla upp: snabbare, tavla ner: långsammare.

Skx007:

Hellebring, mattande, Mr_Jonas och 2 andra gillar detta.
  9. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Tack alla för svar. Ska testa 214270 inatt. Tappat 6 sekunder på en månad vilket är imponerande :cigar:

10. WatchIT
    Trådstartare

WatchIT Friends of KS

Svaret blev att klockan har samma värde som för 24 timmar sen = +- 0

Slutsats: tappar en sekund vaken tid, fortar 1 sekund på rygg nattetid. :)

Mårtenssons ur Brookfield