• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göra "rätt" med en fejk

Är det ok nu, eller fortfarande inte ok?


  • Totala väljare
    29
Okej, som vissa har sett så har jag en Submariner-kopia.

Denna har varit tanken att göra något åt, så jag tog tag i saken ikväll och gjorde en "snabbfix" som jag tycker gör det ok att ha klockan. Jag HATAR att slänga/förstöra saker som fungerar och gör hellre något med dem.

Så, vad gör man med en "fauxlex" som man inte vill bära, men inte vill förstöra för att där är ett fungerande urverk osv?

Enligt mig så är det som gör något en kopia är när den utger sig för att vara något den inte är, samt att kopiera utseendet av det den kopierar. Så jag tänkte, att jag gör så att inte någon skulle kunna tänka sig att det är en Rolex. Inte mer än en klocka från Ur&Penn i alla fall, eller den myriad av av Submariner-liknande klockor som finns på marknaden.

Kommentera och säg vad ni tycker, okej eller fortfarande inte ok?

Detta är iaf vad jag gjorde, funderar även på att svarva ner bezeln för att få bort taggarna.

Klockan jag då började med:
jEHJ1pr.jpg




Plockade isär sketen:
kRvpztu.jpg




Slipade ner urtavlan:
9PA74ON.jpg



Satte dit indexen igen:
LUiDQnY.jpg


Slipade ner bezelinlägget:
lrbFUgB.jpg


Och till sist hopskruvad på svart nato:
ix3doEv.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Hm, jag vet inte. Skulle du göra samma sak med en riktig Rolex skulle det ju fortfarande vara en Rolex? Right? Kommer du någonsin använda den i sitt nuvarande skick?
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Hm, jag vet inte. Skulle du göra samma sak med en riktig Rolex skulle det ju fortfarande vara en Rolex? Right? Kommer du någonsin använda den i sitt nuvarande skick?
 
Hm, jag vet inte. Skulle du göra samma sak med en riktig Rolex skulle det ju fortfarande vara en Rolex? Right? Kommer du någonsin använda den i sitt nuvarande skick?

Men då detta aldrig var en rolex utan bara utgav sig från att vara en så är det nu en... eh... Vanlig klocka. :p
Det kommer vara min verkstadsbeater, där jag inte vill använda mina andra klockor, så att jag kan ha en klocka på mig som jag inte är rädd om.
 
Topp