• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Göteborg - parkering mm

Fletch

Omega
2-Faktor
Hej på er alla klock-lovers!
Nu är det så att jag och familjen ska besöka Göteborg nästa vecka, dottern ska vara med på Gothia Cup nämligen.
Vi har lyckats hyra en lägenhet men nu till dilemmat, det ingår ingen parkeringsplats. Så då undrar jag om nån har tips på vart man kan stå under veckan, hyfsat säkert och till en billig penning. Ingen kombination som förmodligen funkar men… kommer inte behöva bilen på hela veckan så den kan ju stå nästan varsomhelst :)

Hit me!

Vill även ha tips på roliga grejer man kan hitta på, grabben är 12 år så Liseberg och Universeum är ju bokade såklart. Båttur på havet eller?!
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Hej på er alla klock-lovers!
Nu är det så att jag och familjen ska besöka Göteborg nästa vecka, dottern ska vara med på Gothia Cup nämligen.
Vi har lyckats hyra en lägenhet men nu till dilemmat, det ingår ingen parkeringsplats. Så då undrar jag om nån har tips på vart man kan stå under veckan, hyfsat säkert och till en billig penning. Ingen kombination som förmodligen funkar men… kommer inte behöva bilen på hela veckan så den kan ju stå nästan varsomhelst :)

Hit me!

Vill även ha tips på roliga grejer man kan hitta på, grabben är 12 år så Liseberg och Universeum är ju bokade såklart. Båttur på havet eller?!
Kan du tänka dig att parkera i förorten och ta vagnen till lägenheten så kan du stå vid mitt hus väster om stan. Nära att kombinera med skärgårdstur med styrsöbåtarna.
Parkeringen är gratis
 

Fletch

Omega
2-Faktor
Vi ska bo på Hisingen, två stop från Nordstan tror jag det var. Har fått ett pm från en som hade en parkering rätt nära så det verkar ha löst sig.
Blir ju nästan tårögd av hur hjälpsamma folket här på ks är ☺️

Marinmuseumet såg intressant ut! Tack för tipset!
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor

DonnieK

Omega
Åk ut med båt till öarna i skärgården, strosa runt på Brännö och käka middag efter bad etc.
Promenera i Slottskogen, stoppa för picknick i Azalea dalen eller ta er mot Linnégatan för något trevligt matställe, schnitzel på Gyllene Prags uteservering är alltid rekommenderat och uppskattat bland alla åldrar.

Utforska Delsjön området, härlig natur samt fina badmöjligheter. Rekommenderas!

Äta räkmackan på Gothia Towers på 23:e våningen, det är något specielltmed att vara högt upp i en byggnad med utsikt

Det var lite spontana tips jag kom på just nu…
 

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Om det är på Hisingen finns det gratis parkering i området längs Douglasgatan och Lundbygatan. Bor i området och inga konstigheter alls att ha bilen här i en vecka. Finns smidig resväg med buss till centralen på cirka 15 min.
 
Senast ändrad:
Topp