Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Glashütte Original

Diskussion i 'Diskussion' startad av lordhasse, 3 februari 2013.

1. lordhasse
    Trådstartare

lordhasse Bonde

Från:
    Stockholm
    Hur är de med Glashütte Original egentligen? hör inte så mycket om dem men måste erkänna att jag fattat tycker för deras Panomatic serie. Det är förvånansvärt snyggt med Off-centered dial :), vad säger ni?

Har dock en jobbig känsla att man köper endast en Glashütte Original om man inte har råd med en A. Lange & Söhne. Så vad säger ni, kan man ha en klocka från Glashütte Original och komma undan med hedern i behåll?

2. David

David Bödeln

Självklart! Personligen skulle jag hellre köpa GO än ALS.

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Riktigt Snygg är den iaf :D !!

Pris?? Minst 110-120tkr ellerhur??

4. ZQT

ZQT The Banker

Vet inte vad jag tycker om off-c dial, själva klockan ger ju ett strålande intryck med månfasen och datumvisaren, men frågan är om det inte hade varit snyggare med en full dial. Ytan ovanför och nedanför datumfönstret känns lite som ingemansland. Och om vi ska fortsätta så tycker jag att PanoMaticLunar borde skrivits med en annan font! :mrgreen:

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Självklart kan man köpa med hedern i behåll.
    Gillar att månfasen står på höjden så månskäran ser ut som på himlen.
    Håller med JackobZ om att det varit syggare med full dial.

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Rysligt snygg! Jag gillar off-center grejen mycket!

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Glasshutte Original har oehört fina klockor... En favoritmodell är Sport Evolution Panorama Date.

8. China

China Guest

Jag tycker nog inte att man behöver skämmas för den här klockan. Urverket Caliber 90-02 är riktigt bra, och sticker ut med en del lite mer udda men väl genomtänkta lösningar, t.ex. micro rotor och balansen med dubbla svanhalsar. I mitt tycke så är inte prislappen så farlig med tanke på vad man får, och GO är definitivt ingen snålvariant av ALS.

9. lordhasse
    Trådstartare

lordhasse Bonde

Från:
    Stockholm
    Enligt Franks kostar stålversionen ca 90 och den i guld ca ca 180, i sammanhanget inte så farligt med andra ord.

Verkar vara delade meningar på här på forumet om Off-c dial, personligen tycker jag att de är ett diskret sätt att sticka ut. Sedan associerar jag just Off-c dial med just klockor från Glashütte vilket är ett plus, även om de förekommer på andra håll. Håller med om fonten, den hade kunnat vara snyggare :D.

Ska nog erkänna att jag ville provocera lite om att GO skulle vara är en snikvariant av ALS ;), är verkligen fantastiska klockor som väl förtjänar ett gott renommé. Hade dock inte så bra koll på verket (förutom att den har en micro rotorn), tack!

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hur kommer det sig att ALS och GO blir jämförda så ofta?

11. ZQT

ZQT The Banker

@Lordhasse

Det är tur att det finns olika smak på forumet, det är ju därför det blivit så populärt!

12. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Båda kommer från Glashütte, sen har Lange 1 och Panomatic liknande layout.

13. Genta

Genta Borgare

Trevlig kostymklocka i mitt tycke. Dessutom får man inte glömma baksidan. Det dekorerade urverket tål att vila ögonen på.

Gick en Panomatic nyligen på Kaplans Klockkvalitet till en rimlig penning.

14. lordhasse
    Trådstartare

lordhasse Bonde

Från:
    Stockholm
    Absolut! det blir ju inte så intressanta diskussioner annars :)

Mårtenssons ur Brookfield