• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine försäljningsställen

Sven

Breitling
Funderar på att köpa en Glycine. Såg att det fanns en återförsäljare i Göteborg. Finns det någon i eller i närheten av Stockholm?

Eller finns det något ställe som man kan handla på över nätet

Mvh Sven
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du absolut vill handla av en svensk återförsäljare så rekommenderar jag http://www.urtid.com

Annars kan du hitta Glycine på nätet från andra europeiska återförsäljare....jag har handlat Glycine både från Urtid och annorstädes och vilket som funkar. :)

Vilken modell är det du letar efter?
 

Sven

Breitling
Hej igen och tack för svaren.

Jag har varit inne på urtid men vill gärna prova innan jag köper. Har inte haft en klocka på många år och är osäker på om jag gillar 44 mm stora urtavlor eller om jag ska ha något mindre. Har kollat på flera olika modeller men just nu så lutar jag åt en incursore bd. Har inga som helst kunskaper om kvalitén men gillar stilen.

Finns det andra märken som har klockor i samma stil och prisklass?

Såg på Glycines egen hemsida att Tidéna Watch var AD i Sverige. Såg infon också på urtids blogg (se citat under).

Mvh Sven

"Slutligen några ord om GLYCINE´s svenska agent TIDÉNA Watch och de trevliga människorna Kajsa Tidén & Ulf Esberg. TIDÉNA watch etablerade sig redan 1881 genom Kajsas farfars far. I oktober samma år sålde han sitt första fickur. Allt enligt väl bevarade böcker från företagets begynnelse. Kajsas förfäder var alla utbildade urmakare och man bedrev både butik och från 1968/69 även grossistverksamhet. Märket hette TIDÈNA."
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns en urmakare i Farsta centrum som har eller i alla fall haft Glycine i sitt sortiment. Affären ligger liksom på utsidan av den centrala centrumbyggnaden.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
RicVin skrev:
Det finns en urmakare i Farsta centrum som har eller i alla fall haft Glycine i sitt sortiment. Affären ligger liksom på utsidan av den centrala centrumbyggnaden.

Ahlins Ur, trevligt folk i den butiken. Vet inte hur det ser ut på Glycine-fronten just nu dock. Vet att de hade lite combat-modeller och några kronografer sist jag var där. Kul att de säljer Glycine, även om de inte har fullsortiment... :)
 
Alldeles för få...

På den gamla (nåja) goda tiden bodde man i Sumpan och kunde knalla ner till Ericssons och dregla i fönstret. Men sedan flyttade jag hem och Glycine slutade säljas där. Jag antar helt krasst att de två händelserna står i direkt samband ;D
Eller hur Richard?
Jag har tjatat hål i huvudet på Engströms i Jönköping men han fattar inte. Det är bara Rolex, IWC, Breitling, Oris, Omega, Tudor, Certina och andra tråååååkmärken där. Inget för oss finsmakare. :lol:
 

The Pell

Cartier
wwjbd skrev:
Vart i Göteborg kan man klämma på Glycine?

Mariaplans Ur i Göteborg säljer Glycine. Han brukar inte ha jättemånga modeller inne dock - mest Combat och Combat Subs har jag för mig.


"Ett olyckligt ögonblick kan vara i flera timmar"
Okänd
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: Glycine försäljningsställen

Tack, då ska jag dit o fingra lite... :smile:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Sven

Breitling
Fick mailsvar från Ulf Esberg på Tidéna Watch. De har inget försäljningsställen av det mekaniska programmet i Stockholm. Han skickade mig till urtid.se.

Mvh
 

watchowner

Cartier
Tipsar också om Ahlins Ur i Farsta Centrum.
Det var i och för sig ett bra tag sedan jag var där men då fanns Glycine i sortimentet.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Bumpar den här uråldriga tråden då jag fått lite Glycine-sug.
Skulle gärna vilja klämma på Airman och Lagunare innan jag bestämmer mig.

Så någon som sett dem i butik i stockholmsområdet?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar den här uråldriga tråden då jag fått lite Glycine-sug.
Skulle gärna vilja klämma på Airman och Lagunare innan jag bestämmer mig.

Så någon som sett dem i butik i stockholmsområdet?


Tror att det numera är typ några svenska nätförsäljare och möjligen några provinsiella handlare som för Glycine numera. Inget i Stockholm vad jag vet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trist! Känns som något man borde ändra på!


Ja, men jag tror inte Sverige är en stekhet marknad för Glycine utanför våra nördkretsar. Så om någon ska sälja Glycine professionellt så måste det nog ske på andra grunder (typ entusiast) än rent kommersiella….

Vilket absolut är synd.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja, men jag tror inte Sverige är en stekhet marknad för Glycine utanför våra nördkretsar. Så om någon ska sälja Glycine professionellt så måste det nog ske på andra grunder (typ entusiast) än rent kommersiella….

Vilket absolut är synd.

Självklart har du rätt som det ser ut just nu.
Behöver iofs inte vara hugget i sten men det krävs nog en del marknadsföring för att ändra det.
 
Har själv en Airman Base 22 som jag är riktigt nöjd med! Köpt via"gamla" Klockor.nu för ett riktigt bra pris. Såg att de säljer Glycine på Lindahls Urmakeri http://www.lindahlsurmakeri.se/klockor.asp?k1=Glycine. Kanske kan vara värt att kolla upp!

Hälsningar!

/Johan
http://tidtillforfogande.blogspot.se

Värt att nämna är att butiken i Vetlanda inte har några Glycine hemma. De finns egnast i webshoppen. Iallafall var det så för ett år sedan när jag åkte dit och ville klämma på en Goldeneye :(
 
Topp