• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glycine Lagunare automatic L1000 Ref. 3899

BME

Cartier
Hallå där!

Jag har snöat in lite på denna Glycine Lagunare men har ingen erfarenhet av Glycine alls.

Vad jag förstår så är @Denke bevandrad ibland Glycines modeller kanske han kan skina lite ljus på hur den känns kvalitetsmässigt etc etc.
All input från er med erfarenheter av Glycine är högst uppskattat!

Kort och gott vill jag väl veta är det något att ha?

Ett par bilder:
03f01810-933c-4c6d-a050-7f749ebd3e04_zps3a7b7437.jpg


$(KGrHqQOKpsE25,fzbddBN4m5pz65!~~0_1_zps684ca352.jpg


Tack och bock för nu!

//BME
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Inte mycket men polaren har en Combat Sub som jag har tallat på och den känns väldigt gedigen, jag gillar den och han gillar den mer så jag har svårt att tro att Lagunare skulle vara sämre på något sätt.

Det intrycket jag har av Glycine är överhuvudtaget är att dem gör väldigt bra grejer.
 

plattfot

Rolex
Glycine är enligt mig ett pålitligt märke med några riktigt fina modeller och några mindre lyckade modeller. Likställer kvaliteten med Oris, Fortis och (faktiskt) Sinn.

Lagunaren har jag aldrig klämt på, men ser bra ut på bild.

Mitt råd – Köp!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just den Lagunaren har jag aldrig haft, men jag har haft 3-4 andra varianter (bla ref 3819 http://www.glycine-watch.ch/e/collectio ... lay=10000P som kan anses vara designföregångare till den du är intresserad av). Som jag ser det så är Lagunareserien rejält stryktåliga klockor. Den du är sugen på är väl 44mm (?) vilket är lite mer gångbart än den dörrkarmskrossande 3819...bra storlek, snygg klocka, bra kvalitet.

Kvalitetsmässigt är det inget att oroa sig för, så gillar du, köp.

En faktor kan iofs vara andrahandsvärdet där Glycine är ett av de märken (gäller nog de flesta mindre märken) där du nog får kalkylera med ett tapp om du köper nytt och vet att du kommer flippa den. Det kan nog löna sig att kika runt lite, då nypriserna kan variera rätt kraftigt beroende på från vem man köper.

Lycka till! :)
 

BME

Cartier
Tack för svaren!
Det låter bra med bara gott att säga om Glycine som märke.
Har en Oris för tillfället som jag gillar skarpt så jämställs den med Oris så är jag nöjd redan på förhand :D

Denke>> Tack för infon. Ja det är 44mm som jag tittat på. Tänker inte på andrahandsvärdet så ett tapp vid eventuell flipp påverkar inte mitt beslut i detta fall köper hellre en klocka jag gillar än en jag gillar mindre men har bättre andrahandsvärde. Tanken är ju ändå att jag ska ha klockan i min ägo inte sälja den vidare...
Har inte kommit in i flippkulturen än utan det är mer köp som gäller men det kommer väl så den dagen den sorgen :D

Tack igen för infon nu blir det att leta runt lite på world wide web!

Tack och bock för nu!
 
BME skrev:
Tack för svaren!
Det låter bra med bara gott att säga om Glycine som märke.
Har en Oris för tillfället som jag gillar skarpt så jämställs den med Oris så är jag nöjd redan på förhand :D

Denke>> Tack för infon. Ja det är 44mm som jag tittat på. Tänker inte på andrahandsvärdet så ett tapp vid eventuell flipp påverkar inte mitt beslut i detta fall köper hellre en klocka jag gillar än en jag gillar mindre men har bättre andrahandsvärde. Tanken är ju ändå att jag ska ha klockan i min ägo inte sälja den vidare...
Har inte kommit in i flippkulturen än utan det är mer köp som gäller men det kommer väl så den dagen den sorgen :D

Tack igen för infon nu blir det att leta runt lite på world wide web!

Tack och bock för nu!

Ta det lite coolt med att köpa dykare. Får ju provligga en Doxa snart :D
Men klockan är kanon. Haft fyra lagunare modeller och har varit belåten.
 

BME

Cartier
Vadå är det någon inköpsgräns på antalet dykare man får införskaffa?!? :eek:
Erkänner att jag är ganska ny inom klocksvängen men dessa regler har jag aldrig hört eller sett tidigare... :lol:

Eric Jajjamensan P skrev:
Ta det lite coolt med att köpa dykare. Får ju provligga en Doxa snart :D
Men klockan är kanon. Haft fyra lagunare modeller och har varit belåten.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Hej,
Som tidigare Glycineåterförsäljare och där vi under många år sälde mycket bra av de mekaniska modellerna, däribland Lagunare så kan jag bekräfta att klockorna håller bra kvalité, en kvalité som står i paritet med priset. Verken är generellt ETA baserade.
Dock tycker jag det är fel att jämföra Glycines klockor med Oris m.fl och absolut inte med Sinn.
Du kan tryggt inhandla din Glycine.
 
Topp