Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpes "Golfklocka" - quartz, "lagom" sportig, gärna vintage...

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Rock_N_Ron, 6 maj 2013.

1. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Hallå där!

Nu är ju våren här & golfsäsongen med den. Då behöver man mao. en passande klocka till denna aktivitet. Att man inte bör använda sina automatiska ur vid golf verkar ju vara en vedertagen sanning... Framför allt om man som jag slår minst 100 slag per runda... ;)

Som sagt; "lagom" sportig, gärna vintage-ig, inte fööööör stor (max 40 mm.), tålig, snygg, "lagom" dyr/billig. (budget upp till 4000-5000:- vid "rätt" objekt, kanske - gärna billigare iofs...)

Så - hit me! Vad har ni för förslag? :cool:

2. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Borde du inte ha en citizen "golf" :D
    (Ps. den är rätt fin)

3. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Kanske det... Den var ju faktikst riktigt snygg:
    (googlad bild)

Kan vara ett alternativ om jag inte springer på nå´n vintage.

Fast generellt sett gillar jag inte att de märkt den med "Golf"... Vad är det sopm gör den till en "golf-klocka"? Jag söker egentligen ingen "golf-klocka" utan en klocka som passar när man spelar golf... Om nå´n fattar... o_O

Andra förslag?

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nivada Quartsonic med diskret blå tavla, nytt batteri, lagom möglig och med två sportiga straps??
    300:- skickat! :)

5. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Tudor oyster date brukar gå för omkring den summan

6. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Tack för förslaget Camo00, men den "didn´t do it for me"...

7. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Ja... Kanske en så´n på ett fräckt Nato?
    Inte din till salu på bilden förstår jag?!?

*knappar in www.chrono24.se*

Edit; "Shock-resisting"? Vad betyder/innebär det? De jag hittar på chrono är ju Automatiska...

8. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    sorry, jag är ju kass. Länkade inte bara till fel bild utan missade att det var en köpesannons då taggarna inte syns i mobilen!

Nåja, en sånhär menade jag
    Tudor Prince-Quartz OysterDate
    Jag har ingen till salu, hittade en gammal annons (klockan såld) men ca 5500kr för en servad i kanonskick och fullset kan man ju inte klaga på, lite info och bilder iaf. Klockan är 36mm och nato väljer jag att inte kommentera :D
    http://forums.watchuseek.com/f29/**...sterdate-model-91534-rsc-restored-417004.html

9. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Jag förstår inte hur man kan använda ´golf´ och ´sport´ i samma mening :eek:

10. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Du griper efter halmstrån på ett tråkigt urvattnat skämt från folk som aldrig testat golf, han skrev inte ens om golf utan att klockan skulle vara lagom sportig ...göteborgare *sigh*
    ...nej jag spelar inte golf men nån stans måste fasen gränsen gå för dina inhopp tagna ur luften.

Vintage92 och ZQT gillar detta.
  11. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Tissot quartz 10 ATM Mint

12. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Den här tråden börjar bli rolig... :D
    Har inget emot kladd, så fortsätt komma med idéer.

@ Max; en sådan Tudor vore ju kanon! Varför inte på Nato? Har för mig jag sett bilder på DateJust-liknande klockor & det funkar förvånansvärt bra, ju!

@ TKVF; Jag har aldrig sagt att golf är en sport... När man som jag snittar på 90-100 slag/runda, så är det mer en umgängesform. En skön promenad i goda vänners sällskap. Man får sig en birdie-whisky då & då (allt för sällan, dock), en cigarr framåt 14-15:e & en iskall öl efteråt!

@ Smulan; nja... Kanske? Pris? Att kunna ta lite tid kanske inte är så tokigt...

13. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Hade inte tänkt flippa den så snart men den här klockan ÄR ju golf :) Bandet är nytt från Singular, originalspännet följer med liksom ett vitt budgetband. Vill du ha den så är priset 2K.

14. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Visste inte att det fanns alternativ;)
    Jag har haft min tag h golf, (först en svart limited editon som ligger på botten på västkusten) nu en vit många år. Verkligen Underbar klocka att ha på sig, finns två små störiga saker med den dock, strapen är dyr, drygt 2000 kr o slits rätt snabbt om du använder den som badklocka, samt att batteriet håller typ ett år bara ( kanske för att den är så tunn!?)
    De verkar hållt sitt värde väldigt bra, enl chrono24, ca9k. Inte vintage som du önskade men en fantastiskt sköön sommarklocka som passar bra vid många tillfällen tycker iaf jag.

Calfen gillar detta.
  15. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Tack för förslaget, men jag passar. Har affär på G!
    Återkommer med paketöppning...

Smulan gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps