• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grönt är skönt!

Snårtas

Rolex
Så har jag äntligen gjort slag i saken och köpt min första (antagligen inte den sista) Rolex. Efter tji napp på K&S så köpte jag en nästan ny Milgauss av Tony på Luxurywatches. Såld hos AD i Italien i juli 2012.

Första intrycket är att den är väldigt välbyggd, faraday-inkapslingen lägger på en del vikt vilket bara gör den skönare att bära när man är van vid en Panna. Jag har alltid trott att min PAM177 är en keeper, men om jag skall vara ärlig mot mig själv så känns 40 mm bättre än 44 mm på mina taniga kontorsarmar... Kanske blir att sälja den till förmån för en nyare GMT ;)

Det gröna glaset är riktigt läckert, samt att index vid 3,6,9 har blå lume medans visarna och övriga index är gröna. Riktigt ballt!

Bifogar några dassiga bilder tagna med Paddan...
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    308.1 KB · Visningar: 778
  • image.jpg
    image.jpg
    224.4 KB · Visningar: 776
  • image.jpg
    image.jpg
    276.5 KB · Visningar: 771
  • image.jpg
    image.jpg
    178.9 KB · Visningar: 789
  • image.jpg
    image.jpg
    313.4 KB · Visningar: 765
  • image.jpg
    image.jpg
    107.5 KB · Visningar: 773

Ricrob

Patek
Stort grattis! Var precis hos Rob E och hade en på armen, samt fick detaljerna kring dess uppbyggnad förklarad för mig, coolt! En av mina absoluta Rolle-favoriter designmässigt, bara avsaknaden av datum som gör att jag väljer bort den mot t.ex DJII.
 

Snårtas

Rolex
Ricrob skrev:
Stort grattis! Var precis hos Rob E och hade en på armen, samt fick detaljerna kring dess uppbyggnad förklarad för mig, coolt! En av mina absoluta Rolle-favoriter designmässigt, bara avsaknaden av datum som gör att jag väljer bort den mot t.ex DJII.
Tackar! Jag är en nördig ingenjör som har arbetat vid både synkrotroner och kärnreaktorer i Frankrike med allt vad det innebär av magnetism. Även om jag inte verkar i den miljön idag så känns det som att jag har en extra "connection" till Milgaussen med den bakgrunden.
 

_jonte

Patek
Faaaeen va fin den är, tuffast av alla så kallade ingenjörsklockor.
Vad är det för glas i den? Typ nåt blyglas mot strålning eller?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Herregud, trodde att jag skulle behöva kolla på fler B&R bilder... :lol:

Riktigt snygg den där, måste jag säga.

/Ambivalent
 

mace

Cartier
2-Faktor
Håller inte med om att det är den snyggaste modellen, men jag är också partisk. ;)

Grattis till en fantastisk klocka! Den gör sig extremt bra på grått Nato om du vill variera. Ovanligare och därför roligare (nu blir jag lynchad) än alla "vanliga" subbar.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Gratulerar till ett lyckat köp, väldigt snygg modell det där och denna Rolex- och Glycine-feber smittar av sig... :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis! Schysst klocka! Börjar tycka om den mer och mer, speciellt med det gröna glaset!

Skulle du kunna få en bättre bild på indexet så är det bara att slänga upp! ;)
 

Snårtas

Rolex
JakobZ skrev:
Grattis! Schysst klocka! Börjar tycka om den mer och mer, speciellt med det gröna glaset!

Skulle du kunna få en bättre bild på indexet så är det bara att slänga upp! ;)
Sambon har nån värstingkamera med stativ, får ta och låna den och göra ett försök! Klockan skall få bo på armen några dagar, sen försöker jag mig på en recension och bättre bilder.
 
Topp