Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Grisläder-armband

Diskussion i 'Diskussion' startad av Marckus, 6 mars 2014.

1. Marckus
    Trådstartare

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Tjena,
    Söker ett peccary/svinläder/grisläder i 18mm. Lite svårt att hitta straps i 18 som både ger intryck av att vara av bra kvalité och i rätt utförande. Min mentala bild är ett med kontrasterande söm längs med hela bandet, även mellan bandhornen enl. bilderna nedan.

Har ni några tips/erfarenheter/övriga förslag att dela med er av skulle jag verkligen uppskatta det

Med vänlig hälsning,
    Marcus

eriksson850, Ernesto och Johan M gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Helt rätt! De är inte helt lätta att hitta, men sök på ebay. Peccary, pigskin osv

vikgul, eriksson850 och Skolläraren gillar detta.
  3. Marckus
    Trådstartare

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Just så! Är det stämplat/märkt med något? Ebay-fynd gissar jag?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Yes, från ebay men kommer inte ihåg vad det står i det, men hittade inga fler sedan... Mitt är även 17 mm.

5. nifag

nifag Stadsbo

Jag har också letat en del och det är nog NOS från ebay som gäller. Säljaren Timesofplenty har jag köpt ett av. Han hänger på WUS och man ska tydligen kunna maila honom för att få fram sånt som inte ligger på ebay. Just de du söker finns av någon anledning oftast i 17mm och 19mm, men kontakta honom och fråga.

Marckus gillar detta.
  6. Marckus
    Trådstartare

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Han har mycket mycket bra grejer där. Provar att maila

7. leben

leben El Patrón

Mårtenssons ur Brookfield