Kör min på ett Isofrane. Passar klockrent enligt mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg, Vart kommer den där länken ifrån?Fixade åxå länk idag
Här: https://www.royalstraps.se/product/nyhet-beads-of-rice-by-geckotaSnygg, Vart kommer den där länken ifrån?
Ahh, det klassiska gruppköpet med extra lukt. Sitter det kvar något fortfarande? Mitt har det nästan försvunnit helt ifrån iaf.Provade ett Tropic (ett mini-gruppköp för ett par år sedan) och ett Omega mesh (vintage) på min idag. Tropic får det bli.
Ahh, det klassiska gruppköpet med extra lukt. Sitter det kvar något fortfarande? Mitt har det nästan försvunnit helt ifrån iaf.
Bra tips!
Någon mer som lyckats repa glaset så "antirepbeläggningen" flagnar?
Fick en repa.
Trodde det var skit.
Drog med fingret, inte nageln.
Då lossnade beläggningen på ca 3x4mm.
Är du säker på att plexiglaset är AR-behandlat och att det är det som lossnat?
Här är en bra gnmgång över hur man polerar plexiglas.
https://gearpatrol.com/2018/11/21/timekeeping-diy-removing-scratches-from-your-sapphire-crystal/
Vad trist. Skall du försöka polera bort det? Ta bort vridringen först?Någon mer som lyckats repa glaset så "antirepbeläggningen" flagnar?
Fick en repa.
Trodde det var skit.
Låter det vara lite.Vad trist. Skall du försöka polera bort det? Ta bort vridringen först?
Trodde det var old school plexi rakt igenom faktiskt.
AR-beläggning på utsidan av ett hesalite? Det tror jag inte. Hesalite putsas med polywatch.Någon mer som lyckats repa glaset så "antirepbeläggningen" flagnar?
Fick en repa.
Trodde det var skit.
Det är en coating som ska motverka repor(3M scotchgard) Och vad jag har läst ska det även vara en AR behandling på ena sidan glaset tror undersidan.AR-beläggning på utsidan av ett hesalite? Det tror jag inte. Hesalite putsas med polywatch.
Länka gärna till var du läst det.Det är en coating som ska motverka repor(3M scotchgard) Och vad jag har läst ska det även vara en AR behandling på ena sidan glaset tror undersidan.
Finns det ingen tråd för gruppköp?Det var köpet från Omega-forumet för 2-3 år sedan som Knekten var hygglig och riggade ihop. Vill minnas att ngn körde ytterligare ett köp efter det men att priserna då gått upp lite.
Väldigt mjukt och smidigt band. Ångrar att jag inte köpte fler. Har smort in det ett par ggr med glycerin.
Stiligt!
Färdigfotat, ska försöka hinna skriva ihop recensionen imorgon.
Finns det ingen tråd för gruppköp?
Jag är också grymt nöjd. Min går mellan 0 och minus 4 spd beroende på position. Läckert också att lägga undan klockan två dagar och att den fortfarande går.Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Tycker nog att det bruna läderbande börjar arta sig.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.
Min går ungefär -3 till 4 sekunder per dag. Ganska ok men hade hoppats på + istället för minus.Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.
Min har snittat +3,5spd sedan jag fick hem den för ca tre veckor sedan. Den används i rotation med andra och spenderar därför ganska mycket tid liggande med tavla uppåt, så har inte mätt i olika positioner.Fortfarande väldigt nöjd med denna.
I det stora hela går nog min lite minus också.Min går ungefär -3 till 4 sekunder per dag. Ganska ok men hade hoppats på + istället för minus.