• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

Lolle

Panerai
Här är några av mina, bortse ifrån fruns skor och accessoarer dock :)
49B20E5F-D46E-416E-98FE-748EBFC459A8.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Letar efter något i 5k-klassen. Runt 40x30cm i mått, brunt läder eller canvas. Axelrem bör finnas med.
Helst hade jag velat ha en Mulberry Heathcliffe men dom görs ju givetvis inte längre.

Har spanat en del på Sandqvist, Baron, Oppermann/Carl Friedrik och Mismo. Hur står sig J Lindeberg, Tiger, OJ etc mot dessa?

3530224
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Letar efter något i 5k-klassen. Runt 40x30cm i mått, brunt läder eller canvas. Axelrem bör finnas med.
Helst hade jag velat ha en Mulberry Heathcliffe men dom görs ju givetvis inte längre.

Har spanat en del på Sandqvist, Baron, Oppermann/Carl Friedrik och Mismo. Hur står sig J Lindeberg, Tiger, OJ etc mot dessa?

3530224
Bumpar! Söker en portfölj med axelrem. 3000 kr är det jag har lust att lägga. Kikade på Frank Cleggs väskor, verkar riktigt fina, men en aning dyra. Något i den stilen är det jag tänker mig iallafall. Tips? :)
image.png
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag har lite samma önskemål men kan tänka mig gå upp en del i pris - funderar på just Frank Clecg och eventuellt Vass. Alla tips välkomnas...
Verkar vara dött på portföljfronten i nuläget. :) Jag ska nog åka in och känna lite på en Frank Clegg hos deras återförsäljare i dagarna, kan återkomma kring hur de var. :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kör med en schyst portfölj som jag köpte här via forumet.
Baron i mörkgrön canvas med mörtbrunt läder. Varit med några år och varv runt jorden.
Utmärkt kvalitet och lite udda, vilket är kul.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Köpte mig en portfölj från märket Baron idag. Känns riktigt fin tycker jag. Vill inte ha tygklädsel inuti, vilket många portföljer verkar ha. Denna är läder rakt igenom. :)
02638EF3-0C61-434A-8A71-A0D1FA2A54DE.jpeg
D6C84747-F4FF-4A91-AE2A-13B0DD7BFDF7.jpeg
0F6C2DDF-21E5-471F-8A4D-F2155FE778ED.jpeg
Snygg, kör själv en Baron. Tips, ta bort axelremen, mycket stilrenare och snyggare utan och man använder sällan axelrem på mindre väskor.
 

Number 6

Omega
Hej, sitter här och försöker bestämma födelsedagspresent till mig själv. Sambon vill köpa ny portfölj och det med all rätt då min nuvarande Royal Republic har gått åt fanders. Problemet är att vi inte har möjlighet att kolla in nån av kandidaterna IRL. Tittar på SAS Eurobonus och Baron Small - den ser ju flott ut. Nån som har den här? Min dator är 33x23 och behöver få i den samt gärna en ipad samt den hyfsat klumpiga laddaren till datorn. Man får ju Baron Small Briefcase för 4049:- via SAS. Det köpet känns roligare än en Tiger eller OJ eller liknande för en tusing mindre. Vill gärna ha läder, ej canvas. Lock ej krav men ser fint ut. Axelrem ej krav heller, har en Samsonite när jag reser så detta är till o från kontoret, bilburen.
Denna: https://baron.se/bags/small-briefcase-brown-leather/
Eller behöver man gå upp till Medium sizen, den som jag gissar att @Bergaren inhandlade i somras?
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Hej, sitter här och försöker bestämma födelsedagspresent till mig själv. Sambon vill köpa ny portfölj och det med all rätt då min nuvarande Royal Republic har gått åt fanders. Problemet är att vi inte har möjlighet att kolla in nån av kandidaterna IRL. Tittar på SAS Eurobonus och Baron Small - den ser ju flott ut. Nån som har den här? Min dator är 33x23 och behöver få i den samt gärna en ipad samt den hyfsat klumpiga laddaren till datorn. Man får ju Baron Small Briefcase för 4049:- via SAS. Det köpet känns roligare än en Tiger eller OJ eller liknande för en tusing mindre. Vill gärna ha läder, ej canvas. Lock ej krav men ser fint ut. Axelrem ej krav heller, har en Samsonite när jag reser så detta är till o från kontoret, bilburen.
Denna: https://baron.se/bags/small-briefcase-brown-leather/
Eller behöver man gå upp till Medium sizen, den som jag gissar att @Bergaren inhandlade i somras?
Yes, tror jag har en medium. :)
 

Belfort

Omega
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.
 
Senast ändrad:

Exekys

Cartier
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.
Jag har en riktig 90-talsikon, The Bridge. Inom loppet av ett par år köpte jag både en korthållare och en plånbok, och båda har jag nu haft i närmare 20 år. Helt galen kvalitet och patina ska vi inte tala om. Vad du än väljer: Buy quality, cry once.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.
Tips är att kolla reddit avledning för läderhantverk och deras säljsida. Flesta som hänger där säljer sina plånböcker och de är riktigt duktiga de flesta. Dessutom är typ allt handgjort, dvs sömnad, utskärning av mönster etc. Kanske dyrt för en gång men om man ser vilket arbete som ligger bakom och vilken kvalite det håller så anser jag det ändå hyfsat rimligt. https://www.reddit.com/r/LeatherClassifieds/
 

Psykel

Patek
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.
Finns en del skickliga läderslöjdare på KS. @Maer har gjort en del fina plånböcker, exempelvis.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.

på insta finns en snubbe som gör fantastiskt fina grejer. j.reussers heter han och hans konto. kolla på det. jag köpte en korthållare som jag är mycket nöjd med.

Jag har en riktig 90-talsikon, The Bridge. Inom loppet av ett par år köpte jag både en korthållare och en plånbok, och båda har jag nu haft i närmare 20 år. Helt galen kvalitet och patina ska vi inte tala om. Vad du än väljer: Buy quality, cry once.

Köpte en The bridge-portfölj direkt efter universitet, typ -01. den lever fortfarande och jag använder den nästan varje dag. den har blivit enormt snygg med lite slitage.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Sidospår:
Ska köpa ny plånbok, är ute efter en plånbok och ingen card holder, myntfack är dock inte nödvändigt. Vad rekommenderas för märken när det gäller kvalité och sekundärt skrytfaktorn över märket? Tärnsjö garveri? Sandqvist? En plånbok ska hålla i över 10 år är min förhoppning och inställning.
Mulberry tycker jag är bra.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Jag har en riktig 90-talsikon, The Bridge. Inom loppet av ett par år köpte jag både en korthållare och en plånbok, och båda har jag nu haft i närmare 20 år. Helt galen kvalitet och patina ska vi inte tala om. Vad du än väljer: Buy quality, cry once.

Köpte en The bridge-portfölj direkt efter universitet, typ -01. den lever fortfarande och jag använder den nästan varje dag. den har blivit enormt snygg med lite slitage.
Ni måste ju posta bilder!
 

Number 6

Omega
Fick hem Baron-portföljen från SAS, kolla bilderna. Flammigheten jämfört med utseendet på sidan. Är det bara nåt som är okej eller ska man returnera? Kanske blir så på lädret i locket när de böjer till? Eller bara dålig ihoppassning. Vad vet jag. Ser inte jättelattjo ut tycker jag med tanke på priset
 

Bilagor

  • 1A0A19F3-DBFB-48C1-9997-16332D7B5302.jpeg
    1A0A19F3-DBFB-48C1-9997-16332D7B5302.jpeg
    185.5 KB · Visningar: 18
  • CFED5C34-1C66-41E4-876D-08ADFAB73191.jpeg
    CFED5C34-1C66-41E4-876D-08ADFAB73191.jpeg
    184.7 KB · Visningar: 13
  • 27F48AA2-7E44-49B0-8E1E-B5358327DCCA.jpeg
    27F48AA2-7E44-49B0-8E1E-B5358327DCCA.jpeg
    201.1 KB · Visningar: 16
D

Deleted member 5780

Guest
Fick hem Baron-portföljen från SAS, kolla bilderna. Flammigheten jämfört med utseendet på sidan. Är det bara nåt som är okej eller ska man returnera? Kanske blir så på lädret i locket när de böjer till? Eller bara dålig ihoppassning. Vad vet jag. Ser inte jättelattjo ut tycker jag med tanke på priset
Om du har tänkt att använda den ute i verkligheten bör du nog vänja dig vid tanken på att den kommer få patina.
 

Number 6

Omega
Om du har tänkt att använda den ute i verkligheten bör du nog vänja dig vid tanken på att den kommer få patina.
Dock skillnad på att nöta in patina (se min nuvarande) och detta, tycker det är dålig kvalle på en såpass dyr pryl men det kanske blir så när de producerar det böjda locket och sen visst - skinn är ju inte inert men men..
F0841ECC-88AD-4CD3-A72E-6DD2915519A3.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp