• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer 200 m pro vintagedykare

Kvisten

Cartier
2-Faktor
En mycket fin Heuer (pre-Tag) 200 m professional dykare till salu. Dessa Heuerdykare (speciellt de tidigare modellerna innan Heuer blev Tag Heuer) har blivit riktigt eftertraktade på senare tid varför det tog mig ett bra tag innan jag fick tag på denna kultiga pjäs (köpt från en samlare från Schweiz). Denna modell producerades under en kort period och hör till de allra sista modellerna som Heuer producerade innan Tag köpte upp märket som sedan blev Tag Heuer. Alla senare av denna modell (980.013) har Tag Heuers logga på tavlan. Dessa 980.013 med Heuer-tavla är därför sällsynta. Att detta är en övergångsmodell syns också på bakboetten, som är stämplad 980.014/13. 980.014 är varianten med orange tavla.

Klockan är i ett fint utvändigt skick med en lätt patinerad bezel (inlägget har fått en sån där eftertraktad blå ton) och har inga djupare skador. Boetten i trevligt bruksskick med fina kanter. Se bilderna - de utgör en del av beskrivningen. Jubileelänken är i ett fint skick den med. Ett riktigt snyggt kuperat (domed) glas som jag har fått ditsatt av min urmakare för kanske 1,5 år sedan. Vid samma tillfälle bytte han även ut originalkronan till en generic skruvkrona han hade liggandes - originalkronan var tydligen sliten men han hade ingen original att ersätta den med och jag ville inte vänta på en beställning. Jag har dock kvar den signerade originalkronan och skickar så klart med den. Vridringen är tight som den ska va (skramlar inte) med fungerande klickstopp.

Klockan funkar väldigt bra och håller tiden fint, som en quartz ska. Inget speciellt att anmärka på.

Info om klockan:
- Heuer Professional 200 m, 980.013, tidigt 80-tal
- 36 mm exkl kronan (mätt över vridringen)
- Jubileelänken passar min arm på ca 21 cm och kan så klart också kortas ner

Klockan kommer på länken men vid smidig affär kan jag skicka med ett handtillverkat vintageband.

Pris: 6k kr + eventuell frakt.

IMGP2222.jpg
IMGP2216.jpg
IMGP2215.jpg
IMGP2228.jpg
IMGP2232.jpg
20160331_141814.jpg
20160331_141831.jpg
20160331_141849.jpg
20160331_141901.jpg
DSC01265.JPG
mockasvart_klocka.jpg



Betalning och retur:
Klockan finns i Uddevalla men kan självklart skickas. Köparen betalar då frakten (ca 100 kr för rek brev).
Betalning: enklast (och helst) via swish.
Retur: nej

Reserverar mig för eventuella felskrivningar i annonsen (meddela mig gärna om något är galet så fixar jag det)
 
Senast ändrad:
Topp