• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

PR1973

Rolex
Pledge Member
Sjukt nöjd med dagens auktionsvinst, direkt från en nerlagd urmakare i Schweiz. En NOS 11630P med original box, original instruktionsbok och SUN spänne på original tropic sport. Nu är bara frågan hur jag ska få hit den... Kanske får ta ett flyg ner å hämta den :)

IMG_1765.PNG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Sjukt nöjd med dagens auktionsvinst, direkt från en nerlagd urmakare i Schweiz. En NOS 11630P med original box, original instruktionsbok och SUN spänne på original tropic sport. Nu är bara frågan hur jag ska få hit den... Kanske får ta ett flyg ner å hämta den :)

IMG_1765.PNG
Grymt! Grattis! Flyg ner :)
 
Cal 12 carrera för 46k plus avgift och 2447S för 105k plus avgift. Båda dessa gick att få för halva priset för inte många månader sen:)
7763 hade ett för högt utrop men slutade på ett hyffsat pris tycker jag. Fina ex har gått för 50k nyligen. Omens camaro gick dock billigt. Sifferten slutade på rätt pris.


I think you need to factor in both the auction house & spring sales factors.
Business & prices back to normal in a matter of weeks providing you are not buying from a hyped dealer :p
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Efter diverse förvirrade samtal med schweiziska tanter som enbart pratade franska så har den äntligen landat :) Inte helt NOS men bra jäkla nära och det finns inte mycket att anmärka på vad gäller skicket. Rätt nöjd med andra ord!

P1020480.jpg
 

MOL

Cartier
Efter diverse förvirrade samtal med schweiziska tanter som enbart pratade franska så har den äntligen landat :) Inte helt NOS men bra jäkla nära och det finns inte mycket att anmärka på vad gäller skicket. Rätt nöjd med andra ord!

P1020480.jpg
Vansinnigt snygg! Hur sniffar du upp såna auktioner?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vansinnigt snygg! Hur sniffar du upp såna auktioner?
Snubblade över auktionen på LiveAuctions av en ren slump precis innan den skulle starta. Ett lokalt auktionshus i en liten håla i Schweiz som auktionerade ut galet mycket grejor och bland annat massor med klockor/tillbehör osv från en nerlagd uraffär. Fanns massor med godis och med facit på hand skulle jag bjudit på mycket mer. Men men lätt att vara efterklok och jag är ju inte direkt missnöjd :)
 
Topp