• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

virrooo

Audemars
2-Faktor
Fick min 2446c tillbaka idag.
20151209_204603.jpg
Man kan ju inte ha två stycken, du får välja om du ska behålla två eller treregisters och så får den andra gå ut på K&S, det är sedan gammalt ;)

Sjukt fina klockor och välkommen till forumet :)

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vad är rätt sekundvisare? Att det är från ett företag : Motiverar det det högre ( ~ dubbelt) priset menar du eller är det pga sekundvisaren?
/J
Jämför de två stora sekundvisarna så kommer du se skillnaden där den övre är tidstypisk för alla Heuers från 60 talet mer eller mindre. Att hitta rätt sekundvisare kommer vara svårt och ta rätt lång tid. Såsom vintage utvecklingen har tett sig så tror jag att premium sitter i genuina, tidsenliga klockor i bra skick, allt som avviker drar ner priset rejält. Hursom kanske priset på denna inte är befogat då den legat osåld ett tag, till min kännedom åtminstone 1-2 månader.

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej, min svenska är inte så bra, som jag svara på engelska. I found it in Finland, near where do I live, Österbotten. Its was some older gentlemens watch, and he ask me if I'm able to buying that piece of beauty :) It also for sale, if someone is interested.
Looks great, what´s next on the list since you are planing to get rid of this amazing piece?

virrooo

Audemars
2-Faktor
I'm a Rolex man, so I think I look some new Rolex for me. I like old Heuers, but they are so rare wathces, so I rather want to find new good home for that watch. Some people like it more than me, so I think its fair to give it to some real owner :)
Im sure you will find a new owner for that watch, no problem ;) But the forum has got some rules regarding sales, you need a number of posts before you can start a sales thread in that particular section of the forum. I hope you will stick around, please share more of your collection, Im sure there are more people than me that are curios what about you keep in the safe ;)

Im sure you will find a new owner for that watch, no problem ;) But the forum has got some rules regarding sales, you need a number of posts before you can start a sales thread in that particular section of the forum. I hope you will stick around, please share more of your collection, Im sure there are more people than me that are curios what about you keep in the safe ;)
Yes I know the rules, I have to post little bit and then Im able to start a sales thread. I don't have any other vintages YET ;)

virrooo

Audemars
2-Faktor
Yes I know the rules, I have to post little bit and then Im able to start a sales thread. I don't have any other vintages YET ;)
I would suggest posting more pics of that watch (because I want to see more;)), and maybe some more info about that modell or something! Haha, so what are you going to look for once you´ve sold the Heuer? Im guessing sub or gmt? ;)

Topp