• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

cjde

KS Explorers Club
2-Faktor
20160623_093904.jpg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Letar efter en Bund med 3H-tavla samt "Bundeswehr" på baksidan, jag vet att "Bund" och "BW" är legit men ballast tycker jag "Bundeswehr" är :D
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
20160707_163231.jpg

Och så här ser min ut på baksidan.
Ojdå, din Bund ser precis ut som en sådan som jag gärna vill ha :) Några tips på var man kan hitta en? Jag har mina trevare ute hos en tysk kille, Thomas Heydolph (fick tips om honom av en snubbe på Omega Forums), som håller på mycket med att köpa/sälja Bunds, har fått ett erbjudande om en klocka men den var inte riktigt vad jag ville ha.
 

cjde

KS Explorers Club
2-Faktor
Ojdå, din Bund ser precis ut som en sådan som jag gärna vill ha :) Några tips på var man kan hitta en? Jag har mina trevare ute hos en tysk kille, Thomas Heydolph (fick tips om honom av en snubbe på Omega Forums), som håller på mycket med att köpa/sälja Bunds, har fått ett erbjudande om en klocka men den var inte riktigt vad jag ville ha.

Jag ropade in min på eBay i vintras från en tysk handlare som heter Juwelier Novak. Jag var ute efter en Bund med originaltavla utan avskurna siffror, med liten heuerlogga, 3H-märkning, Bundeswehr på baksidan och gott skick med inte alltför polerad boett och jag hade lite tur och fann denna. Där finns några på Chrono24 så tag en titt där också.
Det talas en del om att de är undervärderade och med tanke på värdeutvecklingen på andra heuerklockor under senaste tiden kan det nog vara god tid att handla nu. De lär aldrig bli värda mindre iallafall.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag ropade in min på eBay i vintras från en tysk handlare som heter Juwelier Novak. Jag var ute efter en Bund med originaltavla utan avskurna siffror, med liten heuerlogga, 3H-märkning, Bundeswehr på baksidan och gott skick med inte alltför polerad boett och jag hade lite tur och fann denna. Där finns några på Chrono24 så tag en titt där också.
Det talas en del om att de är undervärderade och med tanke på värdeutvecklingen på andra heuerklockor under senaste tiden kan det nog vara god tid att handla nu. De lär aldrig bli värda mindre iallafall.
Jag har också fått den uppfattningen att de är undervärderade, är dock inte problemet med dess värde att det finns relativt många samt att det är ytterst få (om någon) som är helt i originalskick? Att de inte är helt i originalskick är väl inget större problem, som jag uppfattat det så strävade Bundeswehr att hålla dem i gott skick så att de kunde användas för det de var avsedda för. Fick den här URL:en av en snubbe på Omega Forums som jag har haft en ganska så lång en "Bund-dialog" med:
http://www.mwrforum.net/forums/show...r-3H-Bund-is-this-a-legitimate-dial-variation
 
Topp