• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hiss Gastons ur, diss Ericssons ur och guld, enkelt batteribyte.. (Gbg)

Aron72

Cartier
Rotade fram min ana-digi efter ett inlägg här igår, typiskt batteritorsk.
Jepp fanns iaf en sk. Urmakare på rutten till mötet idag, stannade till hos Ericssons ur och guld i Mölndal. Uret hade iaf så sent som i sept använts utan problem, i morse var digitaldisplayen död och verket hade dragit sig ngn timme dock tickade minutvisarer på dock lite efter...
20 min senare vid upphämtning får jag informationen att verket mest antagligen är slut? Hmm nos quartsare men mkt sparsamt använd nyttjad dock med några år på nacken men inget revolutionerande. Iaf digitaldelen fungerande men den analoga var död ( den levde iaf ngn timme tidigare), ja ja kunde inte släppa detta så efter mötet drog jag till gastons ur på wieselgrensplatsen för en 2:eek:nd opinion..

Snabb koll hmm kronan e lite trög vi smörjer, hmm märkligt vi öppnar, batteriet ser lite tjockt ut, vi provar utan bakboetten, allt fungerar.

Japp amatörer, inte det rekommenderade batteriet/vanligaste för det verket.. 0,4 mm mindre och en halvminutsenare går jag därifrån med en fungerande klocka igen.

I morse var tanken gastons eller annat, nästa gång gastons utan tvekan trots ev omvägar! Han får kika på min lemania 5100 till veckan för ev service. ( nos i låda men vill ju kunna ta på den imorgon utan problem )
Finns det fler riktiga urmakare i götet som kan ta sig an vanligare automater av varierande årgångar?
Rollen få väl hamna hos rob så småninom, bergströms snorkighet inbjuder ju inte till vidare kontakt.
image.jpg
 

tictac62

Cartier
Ja Börje Beckman som driver Gastons, är en duktigt yrkesman, du kan lämna Lemanian till honom, den är i trygga händer
----------------------------
Urmakare since 1981
 
Topp