• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0636.jpeg

Maxat trevligt och avslappnat i Göteborgs nya Breitling-butik. En jäkla massa klockor har de också. Rekommenderar ett besök.
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Var inne på Rob Engström i Stockholm i helgen, vilken fruktansvärt dålig upplevelse. Till att börja med är det inte en käft som varken tittar på mig och än mindre säger "Hej, välkommen" när jag kommer in i butiken. Efter att jag gått ett varv, fortfarande utan att ngn kollat på mig, så ber säkerhetsvakten mig att ställa mig/sätta mig att vänta. När det gått ca 20 minuter utan att ngn i butiken ens verkat tagit notis om mig så går jag där ifrån utan att pratat med ngn.

Gick till Nymans Ur istället där de direkt var jättetrevliga och snappade upp mig så fort jag kom in, och visade allt jag ville kolla på och erbjöd mineralvatten och kaffe, precis den upplevelsen man vill ha.

Hade samma upplevelse hos Rob E i Juli… när jag fick prata med säljaren, skrattade hon… ”det är omöjligt att köpa en Rolex”…
Fantastiskt kund upplevelse… lol
Hade exakt samma upplevelse hos både Rob E och sen raka motsatsen och välbemött hos Nymans! Superbra bemötande hos Nymans... hoppas de hör av sig snart 🤓
 

Satriales

Omega
Måste säga jag delar samma erfarenhet av just Gustav på Nymans. Var där på besök i somras och vi pratade DJ och OP. Första gången jag var inne för att seriöst prata Rolex hos AD. Förklarade proffsigt och hjälpte mig prova flertalet modeller. Han skrev upp mig på kölista, men gissar det kommer vara en lååång väntan.
Har haft att göra med Gustav på nymans ett antal gånger. Mycket tillmötesgående och hjälpsam. Slutade med två köp.

Kan dock säga att bemötandet på nymans är lite 50/50. Kom in för ett tag sen för att kolla status på en intresseanmälan och testa en klocka. Ena säljaren verkade helt ointresserad av att hjälpa mig och gick vidare. Ville däremot köpa en klocka, men inte av honom så stannade kvar tills en kollega blev ledig. Slutade med att vi pratade klockor cirka en timme + affär.

Med det sagt skulle jag alltså vilka hissa och dissa nymans. Finns både trevliga, och mindre trevliga säljare.

Hiss till Adam på Luxurywatches Stockholm. Alltid tillmötesgående och får en att känna sig uppskattad och värdefull som kund. Gjort flera köp och inbyten under sommaren

Skaka hand när man kommer in i butiken?! Jag förstår ju om man gör det efter avklarad affär men innan?! :rolleyes:
Brukar alltid hälsa och utbyta namn. För mig är det helt normalt. Kanske är det vad som syftades på
 
Senast ändrad:

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Hiss till Eva på Magnussons Ur (hon var tidigare på Klockmaster Hansson)! Mycket trevlig, kunnig och hjälpsam säljare som kände igen mig direkt. Det är skönt att få bra hjälp när man kollar på klockor som normalt är utanför ens komfortzon då jag kollade på en klocka till min manma😊 Förövrigt så har tydligen Magnussons Ur bytt ägare sedan någon månad tillbaka då Optura hade köpt butiken!
 

Ådi

Cartier
2-Faktor
Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst. Megahiss!

IMG_4059.jpeg


Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!

EDIT: tydligen får man inte lägga in en skärmdump av ett swish-kvitto, oklart varför, men det gick alltså till BCF
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst. Megahiss!

IMG_4059.jpeg


Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!

EDIT: tydligen får man inte lägga in en skärmdump av ett swish-kvitto, oklart varför, men det gick alltså till BCF
Håller med dig.
Paneraibutiken håller nästan samma klass som Breitling,dvs top 5% av alla butiker jag personligen besökt.

Bara att önska Nymans&Martin med personal lycka till med satsningen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst. Megahiss!

IMG_4059.jpeg


Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!

EDIT: tydligen får man inte lägga in en skärmdump av ett swish-kvitto, oklart varför, men det gick alltså till BCF
Snyggt i dubbel bemärkelse. Kan inte säga annat än att jag haft en grym erfarenhet från Panerai hitills även om jag inte ”tryckt av” ännu.
 

Gorlami

Omega
Diss till Nymans Ur i Stockholm ännu en gång. Först och främst så har de två unga personal som inte kan klockor och agerar säljare, sjukt oprofessionellt när man sitter med någon som inte har kunskapen om klockor vilket gör att det känns lika roligt att handla som att köpa tuggummi från Pressbyrån. Fick ett samtal igår att min klocka som jag hade beställt hade kommit in. Jag går in med min klocka som jag tänkt byta in och ska testa den nya klockan. Säljaren är super oengagerad, sjukt trött, nästan som att han avskyr att man sitter där. Så otroligt tråkigt med dessa AD personal som gör så. Jag kan tillägga att jag flertalet har varit på Nymans Ur och träffat bland annat säljare som har varit super engagerade men många av de är förfärliga. Kanske ett stockholmskomplex som farar runt för när jag har varit hos AD i London eller Dubai så känner man sig välkommen snarare än att jag ska "smöra" för att få en klockan

Ryck upp er Nymans!
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Diss till Nymans Ur i Stockholm ännu en gång. Först och främst så har de två unga personal som inte kan klockor och agerar säljare, sjukt oprofessionellt när man sitter med någon som inte har kunskapen om klockor vilket gör att det känns lika roligt att handla som att köpa tuggummi från Pressbyrån. Fick ett samtal igår att min klocka som jag hade beställt hade kommit in. Jag går in med min klocka som jag tänkt byta in och ska testa den nya klockan. Säljaren är super oengagerad, sjukt trött, nästan som att han avskyr att man sitter där. Så otroligt tråkigt med dessa AD personal som gör så. Jag kan tillägga att jag flertalet har varit på Nymans Ur och träffat bland annat säljare som har varit super engagerade men många av de är förfärliga. Kanske ett stockholmskomplex som farar runt för när jag har varit hos AD i London eller Dubai så känner man sig välkommen snarare än att jag ska "smöra" för att få en klockan

Ryck upp er Nymans!
De är väl vana vid att folk trånar efter klockorna och därför har man en snorkig inställning till kunderna som betalar ens lön.

Jag vill iaf HYLLA Magnussons Ur. Inte nog med att jag fick klockan blixtsnabbt, beställde fredag och kunde hämta den på lördag(!!) dessutom var den i toppskick och väl förpackad!
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
En stor diss till Zackrissons ur, nu beställde jag i och för sig Dupont-penna men med den avsaknad av kommunikation som de uppbringar (svarar inte på Mail, telefon eller via info). Har bara fått en bekräftelse att betalning gått genom men ingen återkoppling om leverans eller något. Skulle inte rekommendera någon att köpa härifrån.
 

BuckWalker

Breitling
En stor diss till Zackrissons ur, nu beställde jag i och för sig Dupont-penna men med den avsaknad av kommunikation som de uppbringar (svarar inte på Mail, telefon eller via info). Har bara fått en bekräftelse att betalning gått genom men ingen återkoppling om leverans eller något. Skulle inte rekommendera någon att köpa härifrån.

Har mejlat två gånger under november gällande en förfrågan om att serva min Orient Kamasu och inte heller fått svar...
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Korspostar lite till den här tråden också, men måste få tokhylla Johan på Dala UrTeknik för renoveringen av morfars gamla guldklocka. Den hade legat orörd i en låda i nästan 20 år när jag fick klorna i den. Fukt fanns i urverket, glaset var sprucket och kronan slut.

Slutresultatet blev helt otroligt bra, dessutom en kundvård man sällan stöter på nuförtiden. All världens kudos till Johan! 🙂
1000013078.jpg
1000013079.jpg
1000013501.jpg
1000013577.jpg
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Efter min tidigare totalsågning av AP BevelyHills som praktexempel på hur dåligt bemötande ser ut så kommer en hiss till högsta våningen för AP Shops@Chrystals LasVegas.

Då LasVegas är ett resmål säker ett flertal som läser här besöker kan en tur till Chrystals vara kul för både klockintresserade och de som inte är det,men gillar tex mode.

Tidsbokning behövs om du vill göra mer än bara titta runt I butiken. Vid mitt förra besök var man fullbokade 4veckor framåt påstods det. Sant eller bara en koll om kunden är intresserad nog att återkomma låter jag vara osagt.
Men var ute I god tid.

I dagsläget rätt öppna med att man fokuserar sin tilldelning åt redan befintilga AP-kunder.Men som sådan och med spårbara registrerade klockor var man mycket tullmötesgående för mina önskemål och kom med egna förslag

De "obefintliga" klockorna uppenbarade sig magiskt för provning och synpunkter.

Behöver inte som många andra butiker vill vara lokalt boende. Vi är ju I LasVegas....

Lämnade butiken med en känsla av att det faktiskt kommer komma ett samtal inom ett år.
Inte bara en ifylld lapp som sedan kastas av en trött säljare likt Rolexbutikerna.

Och givetvis fick jag det viktigaste av allt.
Kaffe Choklad och en Reklampenna!
 

Gustav92

Omega
Måste ta tillfället att hissa Nymans Ur och mer specifikt Gustav Bratt. Ett otroligt proffsigt bemötande från start till mål när jag idag lyckades få hem min framtida bröllopsklocka (Cartier Tank). Har sedan tidigare köpt en BB58, Explorer I och nu Tank Must. Kan varmt rekommendera Nymans och mer specifikt Gustav för en kundservice i världsklass 👌
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Hiss till både Gustav och Niclas på Nymans Ur i Stockholm. Två trevliga möten som slutade i affär med Niclas på en Rolexmodell jag velat ha hela livet samt intresseanmälan på ännu en till. Fick riktigt bra råd och rekommendationer på andra klockan av Niclas då jag från början inte hade en klar idé om exakt vad jag ville ha. Han talade mig ur mina dumma idéer och gav oerhört bra alternativ. Vi kom fram till en konfiguration på en klocka jag känner att jag kommer bli 100% nöjd med när den kommer.

Ser fram emot fler affärer här.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Med risk för att få skit för det så har jag en diss på Bergströms i Göteborg. Kund sedan flera år tillbaka där det blivit flera klockor och tillbehör som länkar som köpts hos dem. Trevligt bemötande och både jag och en kollega från jobbet har god erfarenhet där.
Var inne med samma kollega i början på året och frågade då efter och fick prova på olika storlekar på OP. Fick till svar att de har fullt åtminstone det närmaste halvåret med fördelning men att jag ska komma med och finnas med på den specifika modellen och utförandet (36mm svart urtavla) vid kommande leveranser/tilldelningar, men att det var svårt att säga exakt när det skulle bli men att just den specifika modellen i det utförandet brukar gå att köpa inom ett år cirkus.

Eftersom de haft stängt för renovering så har jag inte varit där på några månader, klev in idag i ett annat ärende och passade då på att fråga hur tilldelningarna ser ut och när uppskattningsvis det kunde bli aktuellt.
Får nu veta att jag inte fanns med någonstans och fick vänligt återkomma till våren då de förmodligen kommer öppna upp för nya listor och fördelning.
Är ju inte dum och fattar ju att det är så pass många som vill åt dessa klockor men känns snopet när man blivit tillsagd en sak (något kollegan också bevittnade och själv köpt flera stycken av samma modell) och sedan inte levererat. Har ju insyn i hur den praktiska tilldelningen och köpen skett i kollegans fall.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hiss till @urteknik (och speciellt urmakaren Sofia) som servade min Squale. Trevlig kommunikation och vid försening på grund av lång väntan på reservdelar så meddelades detta på ett föredömligt sätt. Kommer definitivt att använda dem igen. 😊
+ 1 på hissen till @urteknik
Var bra innan och är nu ännu lite bättre och starkare efter sammanslagningen. Har servat många klockor där (även en inne nu) och det är alltid super trevligt och kompetent 💪💪
 

3R1K

Cartier
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
 

Brimi

Cartier
Gillar Bergströms i Malmö.

MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?
Fick min Rolex med länkbitarna i boxen när jag köpte min OP hos Bergströms i Malmö i september.
 
Topp