• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp en kollega att köpa dressklocka

Hej hörrni,

En kollega skall köpa ny klocka och kom till mig för råd. Jag har tipsat om Longines och Sinn (se bilder), men han är inte nöjd med urvalet.
Jag slänger därför ut en blänkare här för tips och råd.

Vet att det finns en drös med "Jag-behöver-hjälp-att-hitta-dressare-trådar" men dessa har inte varit till belåtenhet så det få bli en ny tråd på samma ämne.


Longines_Heritage_1935_side.jpg



245662d1305229515-sinn-556-sinn_top03.jpg


Kriterierna då:
- Svart urtavla
- Läderarmband
- Datumvisning (eventuellt även dagvisning men inget krav på det)
- Automatisk (det här är egentligen mitt krav)
- 39-42 mm
- Pris max 15 000 kr

Tacksam för input så jag kan leverera ett par kandidater på måndag.

Trevlig Halloween.
 

Greven

Audemars
Gillar din kollegoa inte alls Longines eller var det just den modellen som inte kändes rätt? För om Longines är okej den här är ju rätt najs och passar in i kriterierna, tror jag. Longines Heritage Military. Ref L2.789.4.53.0. Ligger under maxbudget. Jag gillar den och är cool med en dressig look och med de små röda detaljerna.

Skärmavbild 2015-10-30 kl. 13.33.45.png
 
Gillar din kollegoa inte alls Longines eller var det just den modellen som inte kändes rätt? För om Longines är okej den här är ju rätt najs och passar in i kriterierna, tror jag. Longines Heritage Military. Ref L2.789.4.53.0. Ligger under maxbudget. Jag gillar den och är cool med en dressig look och med de små röda detaljerna.

Skärmavbild 2015-10-30 kl. 13.33.45.png

Jo, han tycker den var fin, men han vill ha fler tips. Bara det.
 

Greven

Audemars
Hej hörrni,

En kollega skall köpa ny klocka och kom till mig för råd. Jag har tipsat om Longines och Sinn (se bilder), men han är inte nöjd med urvalet.
Jag slänger därför ut en blänkare här för tips och råd.

Vet att det finns en drös med "Jag-behöver-hjälp-att-hitta-dressare-trådar" men dessa har inte varit till belåtenhet så det få bli en ny tråd på samma ämne.


Longines_Heritage_1935_side.jpg



245662d1305229515-sinn-556-sinn_top03.jpg


Kriterierna då:
- Svart urtavla
- Läderarmband
- Datumvisning (eventuellt även dagvisning men inget krav på det)
- Automatisk (det här är egentligen mitt krav)
- 39-42 mm
- Pris max 15 000 kr

Tacksam för input så jag kan leverera ett par kandidater på måndag.

Trevlig Halloween.
Vilka kandidater presenterade du för din kollega till slut? Var de några som han var intresserad av? Kul om det slutar med ett köp och bilder i tråden.
 
Det blev en 556i för kollegan. Han stolpade in på Erikssons Ur för nån timme (för att testa klockan irl) sen och gick därifrån med en Sinn på armen. Att han fick hjälp av Richard Dahlgren gjorde nog sitt till.

Summa summarum. Det blev ingen dressare men alltväl en mycket versatil klocka som funkar till det mesta.
 

Golbica

Omega
Det blev en 556i för kollegan. Han stolpade in på Erikssons Ur för nån timme (för att testa klockan irl) sen och gick därifrån med en Sinn på armen. Att han fick hjälp av Richard Dahlgren gjorde nog sitt till.

Summa summarum. Det blev ingen dressare men alltväl en mycket versatil klocka som funkar till det mesta.
Vem är Richard Dahlgren?
 

Oew

Rolex
Dressare ska vara manuella :D tycker dessutom 39-42 är för stort för en dressare. Skulle hellre sikta på en äldre omega!
 

JayJay

Rolex
Det blev en 556i för kollegan. Han stolpade in på Erikssons Ur för nån timme (för att testa klockan irl) sen och gick därifrån med en Sinn på armen. Att han fick hjälp av Richard Dahlgren gjorde nog sitt till.

Summa summarum. Det blev ingen dressare men alltväl en mycket versatil klocka som funkar till det mesta.
Ett utmärkt val. En riktigt mångsidig klocka.
 
Topp