Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig hitta en dressare

Diskussion i 'Diskussion' startad av osverigeo, 5 juni 2016.

1. osverigeo
    Trådstartare

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Hej KS!
    Har fått så mycket hjälp av KS tidigare så tänkte be om hjälp igen. I dagsläget så har jag bara en klocka som jag kör till allt och det är min 114060. Tyvärr fungerar den inte att ha under manschettknapparna och därför skulle jag behöva en tunn dressare.

Här är mina krav:

-Manuell
    -Runt 37mm
    -Sekundervisare

Har snöat in mig på Calatrava Patek men i dagsläget är det lite för dyrt då jag nyss köpt min 114060. Så bomba gärna med förslag om prisvärda dressare i stil med calatrava.

Bifogade filer:

Greven och P-A gillar detta.
  2. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jaeger LeCoultre Master Control.

image.jpeg
    (Snott bild från stora intranätet)

Fido1, Gummo, Bjoerlin76 och 3 andra gillar detta.
  3. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Sjöö sandström royal capital.
    Kanske över budget, men jävligt fin!

osverigeo gillar detta.
  4. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    image.png Är jäkligt svag för Omega pie-pan, finns i 18,14k guld, guld på stål och stål

Andyrew och osverigeo gillar detta.
  5. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Cellini.. :hungry:
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
    (Genuint snodda bilder från www)

Bjoerlin76 och Wiliamo gillar detta.
  6. Wiliamo

Wiliamo Präst

Zingo gillar detta.
  7. regnguden

regnguden Präst

Äldre Omega Seamaster eller Constellation, har själv en 34mm automatisk Seamaster som är underbar som dressare! :)

Model_Citizen och Greven gillar detta.
  8. Snaxxet

Snaxxet Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag tycker att Baume o Mercier gör väldigt snygga dressare. Speciellt MOA10058

9. Leif

Leif Bonde

DSC_0493.JPG
    DSC_0492.JPG
    En Longines? Ovan är min Conquest heritage Limited edition 1954-2014. Går lös på ca 10k. 35 mm och toksnygg.

Sputniq, Sundström och Model_Citizen gillar detta.
  10. Model_Citizen

Model_Citizen Stadsbo

Leif gillar detta.
  11. Sundström

Sundström Friends of KS

Leif gillar detta.
  12. Chami

Chami Friends of KS

Jag kör wg DD eller reverso i dagsläget
    Men hade jag behövt köpa något nytt så hade jag valt en omega piepan eller en UG polerouter (vet inte om det är rätt namn?) @Rozzy har en som är väldigt fin så han kanske kan bekräfta namnet

13. Airman

Airman Präst

Vintage Datejust är riktigt snygg som dressare...
    vintage-rolex-datejust-linen-stepped-dial-2eac8150c09bbe12e4070ea7588c416c.jpg

P-A och osverigeo gillar detta.
  14. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köper du nytt lär du inte hitta varken Pie panen eller Polerouter utan vintage och dessa har verkligen börjat springa iväg i pros senaste åren.
    Första första året hette den faktiskt Polarouter då dessa ursprungligen beställdes av SAS till besättningen när man började gena över nordpolen vid flygning till USA på femtiotalet - lång historia. Historian finns utförligt brskrivet här på KS men hittar det inte, här dock kortversion av @Donkii ; http://klocksnack.se/threads/universal-genève-polerouter-ns.39426/#post-916678
    Poleroutern kom alltså på femtiotalet och Pie Pan på sextiotalet, bägge designade av Gerald Genta. Här mina;
    image.jpeg image.jpeg

Anno 1685, Gummo, osverigeo och 4 andra gillar detta.
  15. Wiliamo

Wiliamo Präst

Informativ post (som vanligt) Rozzy! Att det var GG som hade formgett dessa var för mig nytt... Tack för den kunskapen:D

yonsson och Rozzy gillar detta.
  16. Joakim C

Joakim C Borgare

Ett dressur tycker jag per definition ska vara en ultra-tunn konstruktion omkring 8 mm, förutom omkring din angivna diametern. Jaeger, Blancpain gör fina ur. Glashütte och Lange föredrar jag framför Patek, men de kostar ju lite mer. Manuellt och tunt så hamnar du rätt. Lycka till!

Oscaro gillar detta.
  17. par

par Friends of KS

Har ni testat den i verkligheten? Enligt mig är den alldeles för stor för att vara en dressare och på tok för tjock för att se elegant ut. Sen att den kostar nästan som en Calatrava är väll nästa problem då.....

osverigeo gillar detta.
  18. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    image.jpeg

Slår ett slag för Grand Seiko. Tex. en SBGW035, men med läderband på. Manuell (72h gångreserv), 37 mm och (blånerad) sekundvisare.

Noxin, bjarne.heden, yonsson och 2 andra gillar detta.
  19. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Stor och stor, 39mm känns helt ok för mig. Tycker den estetiskt är roligare än Calatravan. Inte än en ultrakonservativ dressare utan mer av mer modernt snitt. Kan dock tänka mig båda.. :)

Wiliamo gillar detta.
  20. Wiliamo

Wiliamo Präst

Har personligen ganska grova handleder så på mig sitter den bra :) men det är klart att det finns många andra roliga alternativ i den prisklassen, som du själv nämner är ju en PP Calatrava inte långt inom räckhåll då...

21. par

par Friends of KS

Gummo gillar detta.
  22. Oscaro

Oscaro Biskop

23. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    En DJ 1601 med vitguldsring? Känns spikad som en perfekt dressare...

Mårtenssons ur Brookfield