• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig identifiera gammal Jaeger-LeCoultre

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
boetten ser väldigt polerad ut, hacket i baklocket är där pga att annars är det omöjligt att få dit locket eftersom kronaxeln är i vägen
Är nog snarare pga den krontyp som används. Vad menar du egentligen?

Sedan ställer jag mig försiktigt tveksam till att tavlan är original. Är det skarpt läge skulle jag rekommendera att du hittar fler likadana och jämför med @Jim Andersson
 
Är nog snarare pga den krontyp som används. Vad menar du egentligen?

Sedan ställer jag mig försiktigt tveksam till att tavlan är original. Är det skarpt läge skulle jag rekommendera att du hittar fler likadana och jämför med @Jim Andersson
Det är just det här jämförandes som har visat sig svårt. Jag har inte lyckats hitta några som ens är i närheten. Har hittat en i gulguld och en i roséguld som har liknande boett och dauphine-vidare men där slutar i princip likheterna.
 
Jag hittade forumtrådar (i andra forum) om JLC med droppformade skänklar och där varnades för slitage av krom. Framdelen av boetten skulle alltså vara kromad. Tror ni det stämmer? I så fall sjunker ju åtråvärdheten lite.
 
Topp