Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp min mormor!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jakkosod, 12 oktober 2016.

1. Jakkosod
    Trådstartare

Jakkosod Torpare

Rotade runt lite hos min mormor och hittade ett gäng gamla klockor. En Ebel klocka fångade mitt intresse, och mormor säger att det är en vitguld och guldklocka.

Vi båda är väldigt intresserade av vad den kan vara värd idag (mormor köpte nämligen klockan för rätt mycket pengar). Så därför vänder jag mig till er, vad tror ni att klockan är värd? Är medveten om att det kan vara svårt att svara på, och att jag kanske bör vända mig till en urmakare. Men jag tycker att det är värt ett försök iallafall.

Bifogade filer:

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tråkigt svar men tyvärr är den värd dagspriset för guldet i den.

3. KenKun

KenKun Biskop

Nyfiken... Vad är rätt mycket pengar?

4. Jakkosod
    Trådstartare

Jakkosod Torpare

Hon minns inte helt säkert men någonstans mellan 10-15 tusen.

5. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Betalade hon mellan 10-15.000 kronor för klockan på bilden? Hur länge sen var det?

6. Exxet

Exxet Borgare

Googla på :Ebel Sport Classic så lär du hitta den och göra dig en uppfattning om värdet.

7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Är det en dam eller herr storlek?! Är det vitguld så borde en stämpel finnas! Tror att det stolboett med glasring i guld bara!

Ett värde då! Skulle tippa någonstans mellan 2-5k beroende på om det är en dam eller herr klocka. Ebel är trots allt ett gamlat anrikt märke...

8. Jakkosod
    Trådstartare

Jakkosod Torpare

Ungefär 30 år sedan säger hon.

9. Jakkosod
    Trådstartare

Jakkosod Torpare

Det är en damklocka (28mm tror jag) det finns en stämpel på baksidan som jag tyvärr inte lyckades fånga på bild. Men jag minns att de första 3 siffrorna var "180". Jag har dock ingen aning om vad det betyder.

10. Exxet

Exxet Borgare

Har hittat två olika baksidor på likadan klocka (ebel sport classic) tyvärr finns dom också som replicaklockor.
    00mfpyie.jpg s-l1601.jpg

Mårtenssons ur Brookfield