• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp min mormor!

Jakkosod

Breitling
Rotade runt lite hos min mormor och hittade ett gäng gamla klockor. En Ebel klocka fångade mitt intresse, och mormor säger att det är en vitguld och guldklocka.

Vi båda är väldigt intresserade av vad den kan vara värd idag (mormor köpte nämligen klockan för rätt mycket pengar). Så därför vänder jag mig till er, vad tror ni att klockan är värd? Är medveten om att det kan vara svårt att svara på, och att jag kanske bör vända mig till en urmakare. Men jag tycker att det är värt ett försök iallafall.
 

Bilagor

  • IMG_1548.JPG
    IMG_1548.JPG
    126.3 KB · Visningar: 450
  • IMG_1554.JPG
    IMG_1554.JPG
    228.9 KB · Visningar: 423

KenKun

Patek
2-Faktor
Rotade runt lite hos min mormor och hittade ett gäng gamla klockor. En Ebel klocka fångade mitt intresse, och mormor säger att det är en vitguld och guldklocka.

Vi båda är väldigt intresserade av vad den kan vara värd idag (mormor köpte nämligen klockan för rätt mycket pengar). Så därför vänder jag mig till er, vad tror ni att klockan är värd? Är medveten om att det kan vara svårt att svara på, och att jag kanske bör vända mig till en urmakare. Men jag tycker att det är värt ett försök iallafall.
Nyfiken... Vad är rätt mycket pengar?
 

Exxet

Rolex
Rotade runt lite hos min mormor och hittade ett gäng gamla klockor. En Ebel klocka fångade mitt intresse, och mormor säger att det är en vitguld och guldklocka.

Vi båda är väldigt intresserade av vad den kan vara värd idag (mormor köpte nämligen klockan för rätt mycket pengar). Så därför vänder jag mig till er, vad tror ni att klockan är värd? Är medveten om att det kan vara svårt att svara på, och att jag kanske bör vända mig till en urmakare. Men jag tycker att det är värt ett försök iallafall.
Googla på :Ebel Sport Classic så lär du hitta den och göra dig en uppfattning om värdet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det en dam eller herr storlek?! Är det vitguld så borde en stämpel finnas! Tror att det stolboett med glasring i guld bara!

Ett värde då! Skulle tippa någonstans mellan 2-5k beroende på om det är en dam eller herr klocka. Ebel är trots allt ett gamlat anrikt märke...
 

Jakkosod

Breitling
Är det en dam eller herr storlek?! Är det vitguld så borde en stämpel finnas! Tror att det stolboett med glasring i guld bara!

Ett värde då! Skulle tippa någonstans mellan 2-5k beroende på om det är en dam eller herr klocka. Ebel är trots allt ett gamlat anrikt märke...
Det är en damklocka (28mm tror jag) det finns en stämpel på baksidan som jag tyvärr inte lyckades fånga på bild. Men jag minns att de första 3 siffrorna var "180". Jag har dock ingen aning om vad det betyder.
 

Exxet

Rolex
Har hittat två olika baksidor på likadan klocka (ebel sport classic) tyvärr finns dom också som replicaklockor.
00mfpyie.jpg
s-l1601.jpg
 
Topp