• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Någon bredbandstekniker här?

bykr89

Cartier
Jag sitter i en sån härlig sits att mitt bredband ligger nere.

Jag upptäckte det i Tisdags då jag ringde och fick ett nytt modem skickat till mig. Det kom igår, hämtade ut det idag efter att jag varit på bolaget.
Hem kopplar in modemet, slänger in en tvätt och kommer upp. Märker att det är samma problem som med det gamla. Efter 5 minuters telefonkö till Comhem och ett ganska lamt snack med telefonist säger han att det antagligen är vägguttaget det är fel på och en tekniker behöver kika på det. Fick en tid bokad på tisdag mellan 14-16 haha. Kan tycka att det är den sämsta kundservice någonsin men men.

Jag undrar om det är någon som kan berätta om man kan lösa det själv? Har öppnat upp och gjort rent vägguttag och dragit åt lite skruvar. Utan resultat tyvärr.. Hjälp! Kan inte vara utan wi-Fi till tisdag!
 

bykr89

Cartier
Kabeluttag.
Jag har delat upp bpde telefonens och plattans surf i veckan då jag trodde det skulle lösa sig. Tankade spel på Ps4an hehe.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Börja med att beskriva problemet du har. Kommer du inte ut på internet alls? Fungerar det men långsamt? Fungerar det intermittent?
 

bykr89

Cartier
Börja med att beskriva problemet du har. Kommer du inte ut på internet alls? Fungerar det men långsamt? Fungerar det intermittent?
Enl. Comhem så hittar den ingen "Utsignal" därför säger dom att det är uttaget i väggen. Ingen av mina grannar har problem enligt Comhem. Så jag tror inte det är problem nere i skåpet i källaren. Bor i lgh alltså.
 

bykr89

Cartier
Jag menar, det har varit samma uttag i 6 år. Varav detta modem suttit inkopplat i samma uttag i 2 år och 14 dagar (japp sån asberger har jag) vad kan ha hänt liksom?
Vad skulle en tekniker göra?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Elektronik går sönder dessvärre. När och hur slutade det fungera? Men vi vet att det inte är modemet samt att det fugnerar för dina granna, då bör det vara en av tre saker: kablaget från centralen fram till ditt uttag, själva uttaget i sig, kablaget mellan uttaget och ditt modem.
Om du bytt modem och kablage till modemet så är det något av de två första alternativen.
 

paradis

Audemars
IMG_3880.JPG
Har också Comhem , ser det ut så här på modemet ?
 

paradis

Audemars
Eeh.. nä. Mina 2 övre lampor lyser den tredje blinkar. Resten släckt. Det betyder att modemet inte hittar ut signal, till nätet. Den syns och kan kopplas upp till. Men utan nätverksåtkomst.
När jag hade problem med dom , ringde dom ock dom sa att jag skulle skruva loss sladden i vägen ock stänga av modemet , i ca.5 min. Det hjälpte mig , hoppas det fixar sig .
 

Jimpa

Panerai
Antagligen fladdermöss på vinden som här. Dom älskar tugga i sig fibrer, min tekniker sa att dom bulkar inför vintern och att det var ett återkommande problem
 

Jimpa

Panerai
Vet inte om jag ska ta detta som skämt eller om du är allvarlig..?
Är ingen bredbandsingenjör själv men det var vad jag fick höra hänt efter jag komhem till störningar. Har själv prövat köpa en modell dyrare rauter på elgiganten men det var tydligen inte där problemet satt.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Kan vara porten i switchen i källaren också, har inte comhem - men har haft problem med billiga switchar på den nivån tidigare.
 

hollow123

Rolex
Har haft liknande problem. Fiber i min lägenhet, tydligen så hade det på något vänster fråga mig inte hur kopplats fel. Så min kabel var reggad på någon annan lägenhet i centralen, så när den grannen flyttade slocknade mitt internet. Detta var dessutom mitt under EM i somras, fick fan ingen ersättning från com hem för min dyra telefonräkning. Tydligen drar det en jävla massa internet att internetdela från telefonen --> ipaden --> appletv för att se alla matcher...
 

Edin

Panerai
Är ingen bredbandsingenjör själv men det var vad jag fick höra hänt efter jag komhem till störningar. Har själv prövat köpa en modell dyrare rauter på elgiganten men det var tydligen inte där problemet satt.

Menade som sagt inget illa (om någon trodde det) utan var seriös. Lät dock som en otrolig anledning men jag tycker inte att den var så konstig heller då skade djur kan göra de sjukaste saker med ledningar..
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gör en resett på modemet, sen när du gjort de går du in i bioset ( inställningar ) via modemets IP står bak på modemet eller på undersidan. Lösen står nog på samma ställe. Brukar vara admin/admin som fabrikslösen och användare.
Där ser du har jag för mig om signal finns etc till modemet
 
Topp