• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hm...är det bara jag som tycker att Breitling...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
fått sig ett uppsving sista tiden. Iaf om man kollar dom lite äldre modellerna som Chronomat, och jag måste säga att jag tycker detta är jävligt kul om nu så är fallet. Har haft och har några Breitling i min samlingen. Är själv mycket sugen på en tidig Breitling Chronomat med vinröd tavla.

Mina nuvarande Breitlings.
DSC_5461.JPG


En Chronomat från 2001 som inte finns kvar. Har även haft en Chronomat från slutet av 80-talet men den finns det varken bild på eller är kvar i samlingen.
Min gamla Bratte.JPG



Varför jag tar upp detta är därför jag tycker att man kan se att det bjuds allt mer på Breitlings som på Kaplans Auktioner. Har väl gått någon här på KS också om jag inte missminner mig.

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2856/3/8?od=a&ot=a

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2855/3/8?od=a&ot=a

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2850/3/8?od=a&ot=a

Men vad tycker ni andra, har Breitling börjat röra på sig när det kommer till köp och försäljning?!
 

svesam

Rolex
Absolut !
Många nya spännande och härliga "Breitling överdrivna" modeller dyker upp.
Dessutom håller klassikerna stilen såsom Chronomat och navitimer osv
 

poormans

Rolex
de har varit rätt bra sug efter de äldre med bla vinröd, blå och grön tavla gärna då med ett matchande läderband

cheers
christian
 

poormans

Rolex
de har varit rätt bra sug efter de äldre med bla vinröd, blå och grön tavla gärna då med ett matchande läderband

cheers
christian
 

R0B

Panerai
Kul! Inget jag lagt märket till, men det gör mig glad att fler får upp ögonen för breitlings fina 90 & 00-talsmodeller. Min första klocka, och det som gjorde att jag började intressera mig för klockor, är en bratte. Den sitter säkert i windern! :)
image.jpg
 
Vet inte om du har rätt ang uppsvinget, men jag tycker de har en del riktigt fint i katalogen. Sitter själv på en Chronomatic som jag tycker är rätt ball, gillar oftast när Breitling gått loss med borstningen på boett och länk (ja, sorry det är väl lite som att svära i kyrkan i en Breitlingtråd :))

5448882686_81e9722371_b.jpg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kul! Inget jag lagt märket till, men det gör mig glad att fler får upp ögonen för breitlings fina 90 & 00-talsmodeller. Min första klocka, och det som gjorde att jag började intressera mig för klockor, är en bratte. Den sitter säkert i windern! :)
image.jpg

Den är rätt så cool!
The-Secrets-of-Selling-Like-a-Skeazy-Slimy-Used-Car-Salesman.jpg
 
  • Like
Reactions: R0B

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vet inte om du har rätt ang uppsvinget, men jag tycker de har en del riktigt fint i katalogen. Sitter själv på en Chronomatic som jag tycker är rätt ball, gillar oftast när Breitling gått loss med borstningen på boett och länk (ja, sorry det är väl lite som att svära i kyrkan i en Breitlingtråd :))

5448882686_81e9722371_b.jpg


jäklar vad cool! Mer info om den tack.
 

Espresso

Cartier
image.jpg

Har själv en navitimer som används rätt flitigt. Vissa modeller av breitling har jag lite utmaningar i formspråket, men just navitimer blev jag personligen föräslakd i från dag 1.

Men det ska eventuellt fyllas på med något vintage.
 

Konsul

Cartier
På kaplans är ju brattarna i uselt skick (oftast). Detta blir helt missvisande för de som tänker köpa nytt. Kör på B01 ! Jag tror att dessa kommer öka i värde i framtiden...!
 

Konsul

Cartier
image.jpg

Har själv en navitimer som används rätt flitigt. Vissa modeller av breitling har jag lite utmaningar i formspråket, men just navitimer blev jag personligen föräslakd i från dag 1.

Men det ska eventuellt fyllas på med något vintage.
Din skjorta är bland det coolaste jag sett! Tungt sjuttiotal?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Gillar dom mer och mer, Navitimer var min första "fin klocka", dock är det nog inte min sista bratte, nästa måste dock komma på länk, det är trots allt breitling vi pratar om, enda undantaget som jag varit jävligt sugen på är emergency, den är bra häftig, "vadå? Strul? Jag drar i tråden..!!" :D
 

Konsul

Cartier
fått sig ett uppsving sista tiden. Iaf om man kollar dom lite äldre modellerna som Chronomat, och jag måste säga att jag tycker detta är jävligt kul om nu så är fallet. Har haft och har några Breitling i min samlingen. Är själv mycket sugen på en tidig Breitling Chronomat med vinröd tavla.

Mina nuvarande Breitlings.
DSC_5461.JPG


En Chronomat från 2001 som inte finns kvar. Har även haft en Chronomat från slutet av 80-talet men den finns det varken bild på eller är kvar i samlingen.
Min gamla Bratte.JPG



Varför jag tar upp detta är därför jag tycker att man kan se att det bjuds allt mer på Breitlings som på Kaplans Auktioner. Har väl gått någon här på KS också om jag inte missminner mig.

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2856/3/8?od=a&ot=a

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2855/3/8?od=a&ot=a

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2850/3/8?od=a&ot=a

Men vad tycker ni andra, har Breitling börjat röra på sig när det kommer till köp och försäljning?!
Underbara blå brattar!
 

Espresso

Cartier
Din skjorta är bland det coolaste jag sett! Tungt sjuttiotal?

Haha, tack så mycket :)
Syr ofta upp skjortor själva, har den där i två olika färgkombinationer, beige (bilden) och en som är mer blå. Ville ha något som kopplades till det gamla fina wall street. Om det lyckades låter jag vara osagt, men jag gillar den.
 
jäklar vad cool! Mer info om den tack.


Det är en limiterad modell, Breitling Chronomatic 24h LE, släpptes 2006 i 1000 ex. Om jag kommer ihåg rätt var det 500 ex som min på länk, 250 med mörkblå tavla och 250 med svart tavla och guldvisare. De två sistnämnda kom på läder. Länken är helt fantastisk och gör verkligen klockan. Gillar som sagt att den är helborstad samt att den med sina 44mm och korta bandhorn bär perfekt på handleden för mig. Har varit inne på den ursprungliga Chronomaticen tidigare men den är rätt stor med sina 48mm.
 
Topp