• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee Talking watches with Alfredo Paramico

Icaras

Rolex
Jag blir så inspirerad av det här avsnittet! Men är det kul att ha klockor du ej kan bära för att de är så unika?
Det är väl upp till var och en egentligen? Själv kan jag tycka att det inte gör så mycket när det finns extremt få av en modell. Men kan däremot tycka att det är lite väl när någon har 20 stycken rollar av samma referens i en låda för att mer eller mindre skryta om vad denne lyckats samla på sig. Som någon länkade för ett tag sedan; någon kille som hade alla i en låda med hangtags osv - då är det bara trist.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag blir så inspirerad av det här avsnittet! Men är det kul att ha klockor du ej kan bära för att de är så unika?

Det är kul! Kan jämföra med mitt tidigare samlande - fotbollsskor. Köpte ett par som bara tillverkades i 250 par. Fick de sålda för tio gånger pengarna. Hela affären var faktiskt en spännande historia...

http://www.soccerbible.com/performa...vapor-iii-italy-edition-football-boots-vault/
image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Berätta! Älskar sådana historier :)

En dag kände jag att jag inte hade samma behov av att samla på fotbollsskor. Jag la upp ca 60 par på Blocket, varav 9/10 var riktigt sällsynta skor. Vad händer? Jo, Blocket-tokarna ringer och sms:ar under lektionstid. Mailen plingar till flera gånger i minuten. Det var inte hållbart, så jag tog bort annonsen.

Trots att annonsen var borttagen hade snacket gått i staden. Jag fick ett samtal några veckor sedan när jag satt och åt på min pizzeria. Kebabpizza åt jag, det minns jag. Jag drog min vanliga replik "skorna är inte längre till salu". Ändå fortsatte han och ville verkligen ha skorna, "hur mycket vill du ha?". Jag drog till med en summa och sa 10k. Det här var inte en vanlig Blocket-tok! Han sa "ja" och bad att få träffas under morgondagen.

Nu var dagen D här! Mina älskade skor skulle få en ny ägare. Vi träffades hos mammas gamla frisör för att avsluta affären. Det visade sig att mannen ville köpa skorna till sin son i avslutningspresent, som även han var en samlare. Jag blev mer "okej" med tanken eftersom att det inte var en vanlig kille som skulle ta över skorna! Jag förstod att skorna skulle få ett bra hem. De skulle stå på hyllan, precis som hos mig.

Mannen tog fram 500-lappar till en total summa av 10k och sträckte över de till mig. Jag kontrollerade äktheten och godkände för att därefter lägga in pengarna i bröstfickan. Ett kvitto och ett handslag senare så var skorna inte längre i min ägo.

Jag hade aldrig fått känna på så mycket pengar. Som dessutom var mina egna. Alltihopa! Jag gav mamma en del av pengarna, bara för att jag älskar henne. På vägen mot banken svängde jag förbi en klädaffär som hade en jacka som jag hade klämt på flera gånger. Jag köpte den och drog på mig den direkt! Vägen fortsatte till banken, jag gick på moln, och pengarna var nu insatta på mitt konto.

Tänk att jag sålde skorna för tio gånger pengarna tre år senare. Det var min lilla historia!
 

Sputniq

Panerai
Så jävla sjukt. Först tänkte jag att Aquatimern var cool, sen när han langade fram Calatravan i stål... Ujujujuj! :woot:
 
Topp