• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur förvarar ni era klockor?

kuma-kun

Audemars
En del i garderoben så här men annars lite här och var i byråer, lådor o.s.v..

49011617036_653eb13e64_c.jpg
 

Bilagor

  • 45C702C5-2656-41BC-B526-2477C219D2F1.jpeg
    45C702C5-2656-41BC-B526-2477C219D2F1.jpeg
    55.1 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hej alla,
Efter mkt funderande landade jag i att förvara mina klockor i bankfack.
Köpte ett klocketui slim från Molequin med plats för 8 klockor.
Åker till banken 1ggr/månad för att byta/dra upp alla klockor.
Du kör alltså samma klocka en hel månad? Du kommer lätt att kunna vinna nästa gång det är dags för "OWG en månad utmaningstråden" (i mars?)
 
C

Coach

Guest
Åh herre jeflar vad mycket klockor!!! Det där ska jag visa min fru när hon tycker jag har för många ;)
Helt underbart det här forumet och snacka om att det mesta är relativt. Jag har i nuläget 4 klockor i en liten box och tycker nästan det är för mycket. Alla sätter sin egen gräns och komfortzon i antal och det förgyller verkligen i min lilla värld :)
 

Hummer

Breitling
Har försökt hitta befintlig tråd men inte hittat någon.

Jag upplever att många klocklådor/förvaringsboxar som säljs är stora grunkor med smala fack och ganska hårda kuddar i, vilket inte passar alla storlekar på klockor.
Små fack ger liten plats till klockorna och hårda ej formbara kuddar är svårt för de med mindre handleder.

Finns massor av märken om man googlar runt, men det är inte lätt att veta om man inte köper i butik. Har ni några tips på bra boxar av hyfsad kvalitet som lever upp till ovanstående? Hur förvarar ni era klockor?
 

MKC

Omega
Har försökt hitta befintlig tråd men inte hittat någon.

Jag upplever att många klocklådor/förvaringsboxar som säljs är stora grunkor med smala fack och ganska hårda kuddar i, vilket inte passar alla storlekar på klockor.
Små fack ger liten plats till klockorna och hårda ej formbara kuddar är svårt för de med mindre handleder.

Finns massor av märken om man googlar runt, men det är inte lätt att veta om man inte köper i butik. Har ni några tips på bra boxar av hyfsad kvalitet som lever upp till ovanstående? Hur förvarar ni era klockor?
Har två stycken watch rolls i läder, en som är lite hårdar och rund (finns fina på morjas tycker jag), sen har jag en mjukare som är mer flexibel (bra om man reser) utan kuddar. Inte upplevt kuddarna som för hårda för mina stålklockor att de ev skulle bidra med mer stretch eller så.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Måste föra vidare karman från/till KS, någon tipsade om den här grejen i en annan tråd, och det är ett av de bästa klocktillb.köpen jag gjort


IMG_20240419_115619.jpg

IMG_20240419_115629.jpg

Reser med en klocka på armen och denna i packningen, fylld med 1 klocka, några band och en putsduk
 

Woland

Omega
3 klocklådor just nu. 6+6+5.
En av dessa innehåller de ur som har ett högre värde. På resor låser jag in denna låda i vapen/värdeskåpet.

Några lösa i lådor, t ex fickur och reparationsobjekt.

Några solarur ligger ständigt framme i ljus.
 
  • Like
Reactions: MKC
Topp