• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur frakta Datejust med sprucket glas?

Hej alla!

Är utomlands och ska åka hem i morgon (flyg). Min DJ åkte i golvet för en stund sedan och plexit sprack. Se bild. Glassplitter innanför glaset vid tavlan… vad gör jag nu?

Jag har dragit kronan så allt står still och lagt uppochner. Har ingen aning om hur jag får hem klockan bäst. På handleden känns så där… vet inte heller hur jag kan packa på ett säkert sätt i handbagaget (ryggsäck). Tips mottages tacksamt!

Hur stor är risken att glassplitter tar sig in i urverket via datumfönstret? Behövs fullständig service när jag är hemma? Var finns vettig urmakare i Lund/Malmö med omnejd som kan sin skit, utan att polera och ta överpriser?

Tack som fan för all hjälp jag kan få.
 

Bilagor

  • D6FD308E-C5F1-49A0-B630-58DC2C4ABC9D.jpeg
    D6FD308E-C5F1-49A0-B630-58DC2C4ABC9D.jpeg
    316.6 KB · Visningar: 20

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur du än gör så kommer det sannolikt att behövas en fullständigt service för det finns inga garantier för att det inte redan letat sig in glas i urverket.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla!

Är utomlands och ska åka hem i morgon (flyg). Min DJ åkte i golvet för en stund sedan och plexit sprack. Se bild. Glassplitter innanför glaset vid tavlan… vad gör jag nu?

Jag har dragit kronan så allt står still och lagt uppochner. Har ingen aning om hur jag får hem klockan bäst. På handleden känns så där… vet inte heller hur jag kan packa på ett säkert sätt i handbagaget (ryggsäck). Tips mottages tacksamt!

Hur stor är risken att glassplitter tar sig in i urverket via datumfönstret? Behövs fullständig service när jag är hemma? Var finns vettig urmakare i Lund/Malmö med omnejd som kan sin skit, utan att polera och ta överpriser?

Tack som fan för all hjälp jag kan få.
Har du verkligen lyckats få lösa plastbitar innanför glaset? Det har jag aldrig sett på plastglas. Hade det varit min och den går ok fortfarande hade jag köpt glas löst och bytt själv. Alternativet är att gå genom AD om du kan ta det på hemförsäkring, då lär den servas med.
 
Topp